תוכן שיווקי
לקראת אירוע - DEVOPS, יום ג' 20 בפברואר, LAGO

הוקם "מועדון הסקראם מאסטר" הישראלי

08/02/2018 16:26

הבית של הסקראם מאסטרים – "מועדון הסקראם מאסטר הישראלי", יצא השבוע לדרך ביוזמה ובניהול שני מדריכים מוסמכים מטעם ארגון הסקראם העולמי, Scrum.org.

מיכל אפשטיין ועודד תמיר אשר השלימו תהליך ארוך של הכשרה והסמכה כמדריכי סקראם מאסטר (PST), ואשר רואים בתפקיד הסקראם מאסטר תפקיד חשוב ומרכזי בתהליך יצירת הערך בארגונים, הקימו את המועדון כקבוצה סגורה בפייסבוק (Facebook).

המועדון נועד לתת ערך לסקראם מאסטרים ולכל מי שהנושא קרוב לליבו, ולמי שרוצה לעזור לארגון שלו להיות מקום שיותר כיף לעבוד בו.

בסקראם, כמו בסקראם, המועדון יעבוד בספרינטים, כאשר בכל שבוע תתקיימנה לפחות שתי פעילויות שמטרתן להעשיר ולסייע לסקראם מאסטרים בתפקידם.

לסקראם מאסטר, ״מנהיג הצוות״, תפקיד חשוב ומרכזי ביצירה של צוות בעל יכולות גבוהות. זה לא עניין של טרנד חולף וגם לא תחזית לשנה הקרובה. זהו צורך תמידי במנהיגות מסוג מיוחד שמתאימה לכל הצוותים בארגון.

ההתפתחות מעובד בכיר לראש צוות או סקראם מאסטר נראית לכאורה טבעית אולם יש כאן מעבר משמעותי ביותר והוא: "המעבר מלהיות אחראי על העבודה – ללהיות אחראי לאלו שאחראים על העבודה".

הבעיה היא שאלו שנבחרו להוביל נבחרו בדרך כלל בשל יכולות טכניות גבוהות והם לאו דווקא בעלי כישורי הובלה. ומעבר לכך, לאלו שבחרו בדרך הזו יש מעט הכשרה, והרבה פחות תמיכה בהתמודדות עם האתגרים השוטפים.

זהו בדיוק המקום בו "מועדון הסקראם מאסטר הישראלי" נכנס לתמונה. המטרה להקים בית לאילו שכבר עשו את הצעד ולאילו שמעוניינים לעשות אותו. בית שמאפשר להם להכיר את ההכשרות בסיסיות, להתפתח בתפקידם, ללמוד מהמקצוענים ולקבל ייעוץ בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים.

מיכל אפשטיין ועודד תמיר, מדריכי סקראם מאסטר מוסמכים. צילום: יח"צ

מיכל אפשטיין ועודד תמיר, מדריכי סקראם מאסטר מוסמכים. צילום: יח"צ

ארגון Scrum.Org בהובלתו של ממציא שיטת הסקראם, קן שוויבר, קורא לעצמו – The Home of Scrum. הוא הגוף המוביל שעל בסיס תורתו הוכשרו מיכל ועודד להוביל את קהילת הסקראם מאסטרים בישראל.

הסקראם הוגדר כבר בסוף שנות ה 90 והוא מנוסח בצורה ממוקדת וברורה במסמך שנקרא – Scrum Guide. אולם מאז שוקד ארגון הסקראם לעדכן ולשפר את המדריך תוך שהוא שומר על עקרונות היסוד ומתאים אותו לצרכים המתפתחים של התקופה.

אחד העדכונים האחרונים של המסמך הרחיב את השימוש בסקראם הרבה מעבר לתחום התוכנה והוא מכסה כיום פעילויות רבות כגון פיתוח מוצרים חדשים, שיווק, תפעול, חינוך ובתי ספר, ממשלה ועוד.

קורס ה-PSM וההסמכה של ה-Professional Scrum Master מפותח ומתעדכן על ידי טובי המדריכים של הסקראם בעולם על בסיס הניסיון והקורסים שהם מעבירים. חומרי הלימוד שהמדריכים המוסמכים עושים בהם שימוש מתעדכנים בהתבסס על ניסיון דידקטי ומתודולוגי.

מועדון הסקראם מאסטר הישראלי יחבר את כל הקצוות:
● הוא יתבסס על הידע והניסיון הנצבר ב-Scrum.Org שבא לידי ביטוי בהובלתם של מיכל ועודד כמדריכים מוסמכים.
● הוא יתמקד בקהילת הסקראם מאסטרים הישראלית (ובאלו השואפים להגיע שם), באתגרים של חבריה, וייצר קהילה לומדת, מתעדכנת וצומחת של מנהיגים מהסוג החדש.

המועדון יציע מגוון פעילויות אינטראקטיביות, מאמרים מקוריים, דיונים פתוחים, התמודדות עם דילמות מהשטח, קטעי וידיאו ושיחות מקוונות, כמו גם חידונים שיאתגרו את חברי הקבוצה.

הצטרפו אלינו, יהיה מעניין!!!

מיכל ועודד.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים