תוכן שיווקי

חמישה דברים שארגון יכול להרוויח מעבודה עם infrastructure as code

29/01/2018 17:09
מיקרוסופט

כתב: הילל יוסף

"מהפכת infrastructure as code כבר כאן. מה שהיה טרנד טכנולוגי שרק חברות מאוד חדשניות השתמשו בו הפך להיות דבר שלכל ארגון וחברה יש מה להרוויח ממנו, והחדשות הטובות שמאוד קל להתחיל, כך אמר אסף נקש, CTO ב-Cloud Valley.

נקש סיכם את הסדנה אותה ערכו השבוע מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ו-Cloud Valley במתחם החדשנות של מיקרוסופט – StartHub בשיתוף HashiCorp.
Infrastructure as code: Leverage Hashicorp Terraform on Microsoft Azure Workshop

HashiCorp, אמר נקש, "היא חברת קוד פתוח שהוקמה בשנת 2012, ואשר יושבת בסן פרנסיסקו, קליפורניה. HashiCorp מאפשרת לארגונים לקבל תהליכים עקביים ואמינים להפצה, הגנה, חיבוריות והרצה של כל תשתית עבור כל אפליקציה.

העיקרון שבבסיס infrastructure as code, הסביר נקש, הוא שגם את התשתית אפשר ורצוי לנהל בדומה לדרך בה אנחנו כותבים ומנהלים קוד, לקוחות אשר ליווינו בתהליך גילו כי בזמן קצר הם מצליחים להקים ולתחזק את הסביבות שלהם ב-Azure ולנצל את כל החדשנות הקיימת מבלי לאבד את הגמישות, אבטחת המידע והמהירות של ההקמה.

נקש מספר על חמש דוגמות לנושאים בהם ארגונים יכולים להרוויח כבר היום ממעבר לשימוש בתשתית infrastructure as code:

● שמירה של גרסאות התשתית בצמוד לגרסאות התוכנה ובכך הורדת המורכבות בביצוע שינויים מורכבים במערכת.

● ניהול תהליך השינויים התשתיתיים עם כל העושר כמו שמנהלים שינויים בקוד, עם תהליכי בדיקות אוטומטיים ניסיונות הפצה לסביבות pre prod ואפשרות לחזרה לאחור.

● הישענות על קהילת קוד פתוח עדכנית עם מאגר של תשתיות מוכנות אשר מתעדכנים באופן שוטף, ב-Azure למשל הצוות של מיקרוסופט הוא זה שמנהל את השינויים.

● תיאור התשתית כקוד מהווה אמת אחת ובכך מפשט את העבודה בין צוותים שונים באותו ארגון.

● ביצוע אבסטרקציה לתשתיות המערכת מקל את היכולת בעתיד לעבור בין העננים או בין הענן הפרטי לציבורי.

"כחברה שהענן הוא הטבע שלה", אמר נקש, "זיהינו את הצורך בכלים אלה בשוק הישראלי ואנו שמחים להכריז שאנחנו השותף הראשון בישראל של HashiCorp".

"מטרתנו היא להעניק ללקוחות כלים שיפשטו את תהליך העלייה לענן. יש מאחורינו פרויקטים רבים בתחום, לרבות לקוחות שהעברנו מהתשתית של AWS – לזה של Azure. והקמת תשתיות מורכבות בעזרת Terraform

הסדנה שביצענו השבוע, סיכם נקש, "היא יריית הפתיחה בתהליך שאנחנו עושים כדי לקדם את תפיסת ה-infrastructure as code, ההתלהבות שהסדנה עוררה והמהירות בה נתפסו כל המקומות מראה שיש דרישה עמוקה לפתרונות האלה בשוק, ואנחנו גאים להוביל את המהפכה הזו בישראל יחד עם מיקרוסופט ו-Azure"

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים