תוכן שיווקי

"נתונים הופכים להיות מרכז התהליכים בארגון"

כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI, בשיחה משותפת עם שי נוני, מנכ״ל קומוולט ישראל, שהתקיימה בכנס השנתי של קומוולט העולמית בוושינגטון

05/12/2017 16:44
מימין: ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, ושי נוני, מנכ״ל קומוולט ישראל. צילום: רן מירון

כתב: רן מירון

"נתונים הופכים להיות מרכז התהליכים בארגון. זו טרנספורמציה שצריכה להגיע לכל יחידה בארגון – לשיווק, לתפעול ולכוח אדם", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI, בשיחה משותפת עם שי נוני, מנכ״ל קומוולט (Commvault) ישראל, שהתקיימה בכנס השנתי של קומוולט העולמית בוושינגטון.

לדבריו, "כל היבט כזה בפעילות החברה צריך לכוון את המיקוד לנתונים, תוך ביצוע אנליטיקה, שתאפשר הפקת ערך גבוה יותר מהנתונים. הדבר החשוב ביותר מבחינתי בכנס זה הוא שקומוולט פונה לאנשי תשתית, שעד לא מזמן התמקדו בדיסקים ובבסיסי נתונים ושהיו אי-שם למטה בארגון. קומוולט מספרת וממחישה להם כיצד ניתן לעלות למעלה עם הנתונים לכיוון הביזנס, וכיצד פתרונות מכווני נתונים הופכים להיות בעלי ערך רב יותר לביזנס".

"העלייה לכיוון הביזנס,שתיאר ג'ימי, התחילה זה מכבר", אמר נוני. "ובכל זאת, מה שעושה קומוולט עתה עם הפלטפורמה המאוד רחבה והיכולות הרבות, דווקא באחסון המשני – מאפשרת מתן מענה למגוון רחב של אתגרים שנמצאים היום תחת ידו  – לא רק של מנהל תשתיות, אלא גם אצל מנכ"ל החברה או ה-CIO, אשר מוביל תהליכים כאיש עסקים לא כעוד איש תשתית".

"את המעבר מ-IT ל-DT חזתה קומוולט כבר לפני שנים רבות, ועסקה כל העת הזו במימוש חזונה. ולכן, קומוולט אינה עוד חברת גיבוי שמסייעת למנהל התשתיות לדעת אם קובץ מסוים מגובה או לא, אלא חברה שעוסקת במדיניות שחזור, וכזו שמאפשרת לקבוע SLA להתאוששות ולא רק לגיבוי, וביצוע אנליטקה למידע הארגוני. חלפו הימים בהם הנחת העבודה של בכירי הארגון היתה 'האם נותקף'. המציאות החדשה היא 'מתי נותקף', וכיצד ארגון נערך מראש לאפשרות של איומים וכופרה, והמסוגלות להתאוששות ממצב מסוכן שכזה".

שוורצקוף הסביר כי "ברוב המקומות בעולם ובישראל בפרט, מבצעים המון גיבויים. אני מוכן להתערב שרק מעט מהם יכולים לבצע התאוששות ולהתחיל באמת לעבוד מחדש מהנתונים שגובו. בכנס הזה חוזרת שוב ושוב קומוולט על ההבטחה לאפשר התאוששות מכל מצב כמעט, ולאור הסיכונים הקיימים בשוק, זו יכולת שחשוב עבור הארגונים לבחון".

לאפשר התאוששות מכל מצב, ללא תלות היכן נמצא המידע

"קומוולט עומדת מאחורי ההבטחה לאפשר התאוששות מכל מצב, ללא תלות היכן נמצא המידע", אמר נוני. "הייחוד שלנו אינו טמון בגיבוי מהיר, dedupe טוב יותר, הצפנה חזקה יותר או שינוע מהיר יותר לענן. אין ספק שקיימות בשוק חברות שיודעות להציע פתרונות מצוינים בתחומם, אך אף לא אחת מהן מסוגלת להציע מעטפת אחת, בקוד אחד, באלגוריתם אחד, שמאפשרים קטלוג אחיד של הנתונים, ויוטיליזציה מקסימלית להשקעה של הארגון".

"ארגונים תחרותיים מחפשים בסופו של דבר קונסולידציה שתאפשר להם להגיע ליעילות כלכלית גבוהה וקבלת החלטות זריזה. העולם מכיר יותר יותר בעובדה שחלפו הימים בהם יחידת ה-IT רוכשת אי כלשהו עבור הסביבות הוירטואליות, לצורך שינוע דטה לענן או התאוששות מאסון – כל אלה דורשים השקעת משאבים רבה בממון, לימוד וחידושי תחזוקה".

"הפלטפורמה של קומוולט יודעת לעכל את כל החדשנות שחפץ בה המנכ"ל או ה-CIO, בדרך להאצת יכולות הארגון. כאמור, גם אם מישהו בשוק מציע יכולות טובות יותר בתחום הוירטואליזציה או ה-Big Data – הוא לא יכול להציע את היתרון של לעשות הכל במקום אחד".

בישראל כמו בישראל – הברדק חוגג

"בעבר הצענו את היכולות של ביצוע קונסולודיציה לשרתים ולדטה סנטרים, ועתה אנו מציעים לארגונים יכולות נחשקות של קונסולידציה בהגנת הנתונים. קומוולט חשבה על הכל מראש, כך שהפלטפורמה שהיא מציעה לארגונים אינה סט של טלאים. אצלנו מרחיבים את קוד הפתרון מתוך חזון בראשיתי, ולא באמצעות רכישת חברות ותפירה גסה של הפתרונות לפלטפורמה אחת כביכול".

"ההכרזה של קומוולט על מעבר מ-IT לכיוון DT, אינה הצהרה ריקה", אמר שוורצקוף. "הגעתי לכנס מתוך הכרה בחשיבות המעבר. קומוולט אינה כמובן היחידה שעוסקת בתחום, אבל לדעתי כרגע היא מאורגנת באופן המוצלח ביותר בתחום, וחייבים להודות שאין חברה שמציעה את כל פתרונות הנתונים תחת קורת גג אחת".

"אם קומוולט אכן מסוגלת להציע את כל הדברים עליהם היא הצהירה בכנס, הרי שבאמת מדובר בחברה מובילה בתחומה. יש לציין, כי השוק ישראלי זקוק לפתרונות שמציעה קומוולט, אולי יותר משווקים אחרים כיוון שבכל מקום בעולם מסתכלים על הנתונים באמצעות MDM וביצוע משילות על הנתונים. בישראל כמו בישראל – הברדק חוגג, ואין לא זה ולא זה. כיוון שכך – שמירה על הנתונים הופכת להיות עניין חשוב פי כמה".

"אמנם יש ברדק, אבל בה בעת, קצב החדשנות בישראל הוא מטורף", אומר לסיכום נוני, "והלקוחות שלנו כאן נוטים למתוח את הטכנולוגיה לקצה. קומוולט קשובה מאוד למה שקורה בישראל ולמה שעולה מהלקוחות".

"רעיונות רבים מגיעים מכיוון השוק הישראלי אל מרכזי הפיתוח שלנו בארצות הברית, ומסייעים בשינוי ושכלול של הפתרונות שלנו. התכונה הקיימת בשוק הישראלי ידועה לבכירים בקומוולט ולמנכ"ל החברה".

אירועים קרובים