תוכן שיווקי

"הטרנספורמציה הדיגיטלית וכלכלת האפליקציות נמצאות בשלב מואץ"

04/12/2017 11:40
הווארד אברמס, סגן נשיא בכיר של CA Technologies. צילום: יח"צ

הווארד אברמס הוא סגן נשיא בכיר של CA Technologies ו-Distinguished Engineer. הוא אחד האישים הטכנולוגיים הבכירים ביותר בחברה.

NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, היא מפיצת מוצרי CA Technologies בישראל.

בראיון לאנשים ומחשבים שנערך ב-CA World, הכנס השנתי של CA שהתקיים בלאס וגאס, מתייחס אברמס לאקסלרטור – החממה הפנימית של CA המטפחת יזמים עובדי החברה. זהו אחד הגופים שבהם "מתבשלים" כיוונים עתידיים בטכנולוגיה של CA.  כיום כבר רשומים בחממה 10 סטארט-אפים פנימיים.

אברמס מציין כי האקסלרטור מסייע לחברה לאתר פערים טכנולוגיים ולצפות בעיות אפשריות. אחד התחומים לדוגמה שבהם עוסק האקסלרטור הוא סביב נושא הקונטיינרים: אבטחת קונטיינרים, תפעול קונטיינרים, מידול אפליקציות של microservices וכדומה. "אנו בודקים כיצד לסרוק ולהעריך את נקודות התורפה בקונטיינרים וכיצד לתקן נקודות תורפה אלו", אומר אברמס.

"תכנית האקסלרטור אינה מיועדת רק לפתח תוכנה אלא גם לבנות ולהצמיח עסקים", אומר אברמס. "אנו לומדים באקסלרטור דברים שונים שיש לעשות כדי להצמיח את העסק. לדוגמה – כיצד למדוד user engagement, איך לשווק ולמכור למשתמשים בהתבסס על השימוש שלהם בעבר וכדומה".

להביט בצורה הוליסטית על חוויית המשתמש

תחום נוסף שבו עוסק האקסלרטור הוא ניסויים שונים בתחומי חוויית משתמש, "מסע הלקוח" (customer’s journey) וכדומה. "בשנתיים האחרונות יותר ויותר לקוחות מסתכלים בצורה הוליסטית על חוויית המשתמש", אומר אברמס.

"הלקוח אינו חייב להיות מישהו שכבר רכש ושילם עבור התוכנה, אלא מישהו שמחפש תוכנה בגוגל (Google), או מישהו שנכנס לאתר של החברה ותוהה כיצד התוכנה שהחברה מפתחת עשויה לסייע לו. כדי לשרת את אותם אנשים שאינם רוכשים כרגע את התוכנה, אלא נמצאים בעיצומו של 'מסע הקונה' ומשווים אותה לדברים אחרים, יש צורך ללמוד ולהבין את החוויה שלה הם זקוקים. הבנת החוויה הזו בעידן הדיגיטלי היא מכרעת".

אברמס סבור שהטרנספורמציה הדיגיטלית וכלכלת האפליקציות נמצאות בשלב מואץ. "כאשר מדובר על טכנולוגיה, יש גידול ליניארי – הדברים נבנים אחד על גבי השני".

לא עוד רק כלים מסייעים

לדבריו, "למגמות כגון אנליטיקה ולמידת מכונה יש יתרונות מוחשיים כאשר מגיעים לניתוח של נתוני הלקוחות, קבלת החלטות עסקיות והצמחת העסק. הדבר מביא אותנו למפעל התוכנה המודרני ולעסק הדיגיטלי".

"על מנת להצליח, העסק חייב לשלב את פיסות הטכנולוגיה השונות, שחלקן ישנות וחלקן חדשות, כדי לבנות את מפעל התוכנה המודרני והעסק הדיגיטלי. זהו לא משהו שנחמד שיש אותו, אלא משהו שחייבים אותו כדי להפעיל את העסק. אפילו קמעונאים שעדיין מתנהלים במידה רבה בסגנון המסורתי הם במידה מסוימת עסק של תוכנה, עסק דיגיטלי".

המונח טרנספורמציה דיגיטלית מאוד רווח בשנים האחרונות אך למעשה מדובר במונח ותיק ששינה את פניו.

"בשנות ה-80 וה-90 המונח הזה שיקף את התקדמות העולם לעידן שבו כל עסק הצטייד במחשבים ובאפליקציות עסקיות שונות שסייעו לנהל ולהפעיל את העסק ביעילות ובמהירות גבוהות יותר", אומר אברמס. "השינוי הגדול שעברה הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא בעובדה שהמחשבים והתוכנה אינם עוד רק כלים מסייעים, אלא חלק מהותי מאד מהעסק".

אירועים קרובים