תוכן שיווקי

"האתגר: לענות לגידול בשימוש בתווך הסלולרי"

13/11/2017 13:45
אריקסון

כתב: הילל יוסף

"האתגר הקבוע ברשת הסלולרית הוא לספק איכות שירות וגלישה מהירה בכל מקום בארץ, כאשר היקף השימוש גדל בעשרות אחוזים בשנה. צוואר הבקבוק הקבוע ברשת הסלולרית הוא התווך האלחוטי, וכדי למנוע ירידה בקצב הגלישה עם העלייה בשימוש,  פלאפון מרחיבה את קיבולת התווך  באמצעות שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ברשת הרדיו", כך אמר נמרוד בן טוב, סמנכ"ל טכנולוגיות, פלאפון.

בן טוב התראיין לקראת כנס הלקוחות השנתי של אריקסון (Ericsson) ישראל,  Ericsson Innovation Day 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד', 15 לנובמבר, באולם אירועים LAGO  בראשון לציון, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי בן טוב, "כמות השימוש בנתונים גדלה באופן קבוע ב-60%-50% מדי שנה. אנו ממשיכים בפריסה איכותית של רשת דור 4, ובנוסף אנו משלבים טכנולוגיה של mimo 4X4 המגדילה בעשרות אחוזים את קיבולת ערוץ הרדיו בספקטרום נתון. כך אנו מגדילים את היקף תעבורת הנתונים שניתן להעביר ב-'צינור הראשי'. אנו בפלאפון משקיעים משאבים כספיים וטכנולוגיים רבים על מנת לענות לאתגר, תוך עבודה אינטנסיבית רציפה בכל מקום בארץ".

אתגר נוסף, ציין בן טוב, "הוא הצורך לתת מענה לתחרות האגרסיבית שיש בשוק. בהיבט ה-IT, נדרשת גמישות אינסופית באספקת שירותים ומוצרי IT לגופי השירות והמכירה בפלאפון – עם מערכות BI ,CRM – על מנת לאפשר התאמת ההצעה ללקוחות באופן שוטף".

לפתח מנועי צמיחה חדשים בחברה

מרכיב אחר של התחרות, ציין, "הוא ביכולת לפתח מנועי צמיחה חדשים בחברה, ובהיבט הטכנולוגי – המשמעות היא הליכה לעולמות האינטרנט של הדברים ו-Big Data.

בן טוב הסביר כי "המידע המעובד אינו פרטני כי אם סטטיסטי ואנונימי לחלוטין. אנו מעוניינים במגמות: כמה אנשים נוסעים ממקום למקום בשעה מסויימת; כמה היו בהופעה, או בהפגנה. מידע זה יכול למשל לשמש חברה ממשלתית העוסקת בבניית כבישים או רכבות, על מנת לטייב את המסלולים. חלפו עברו להם הימים בהם היה ניצב עובד עם מונה וסופר מכוניות או אנשים".

"המידע הרב המיוצר לאחר ביצוע עיבוד וניתוח ממוחשבים של הנתונים, מאפשר קבלת תובנות סטטיסטיות ואגרגטיביות בחתכים של תנועה ממקום למקום. הלקוח, במקרה כזה, יכול להיות חברת פרסום של שלטי חוצות, עם פילוח של  כמה נתקעו בפקקים, היכן ומתי".

להיות מתקדמים מול ספקיות סלולר אחרות

האינטרנט של הדברים, אמר, "מכניס אותנו לעולם חדש מהרבה בחינות. בעבר, היו 2.5 מיליון מנויים מדברים וגולשים, כאשר מאפייני השימוש שלהם דומים ומקלים יחסית את ניהול הרשת. בעתיד נדרש להתמודד עם הבדלים רבים במאפייני השימוש: נתונים המגיעים מחיישנים דלי תנועה מחד וממצלמות וידיאו הצורכות תעבורת נתונים בכמות אדירה מאידך. זה סוג חדש לחלוטין של תעבורת רשת שיצריך בעתיד רשת שונה בצורה מהותית".

"אריקסון מספקים לנו את הרשת הסלולרית דורות 3 ו-4", אמר בן טוב. "המוצר שלה התפתח טכנולוגית ולא נשאר מאחור. זה מאפשר להפעיל טכנולוגיות רדיו מתקדמות ולהיות מתקדמים מול ספקיות סלולר אחרות".

"הדורות הבאים של ליבת הרשת של אריקסון", אמר, "יאפשרו לנו לעשות פיצול וירטואלי ברשת, לחלק אותה לפרוסות וירטואליות, Network slicing. פרוסה אחת, לדוגמה, תיועד למשתמשי טלפון חכם, שניה למודמים דלי תעבורה, שלישית לתעבורת וידיאו כבדה – ורביעית תותאם למכוניות אוטונומיות".

אריקסון, סיכם, "היא שותפה טובה לפלאפון, ומאפשרת לנו לקיים לאורך זמן רשת מובילה, ולספק לנו התפתחות טכנולוגית שתאפשר לשמור על המובילות שלנו לאורך שנים".

אירועים קרובים