תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - VeeamON Tour

"יש לדאוג לתקינות המידע גם כשהוא בענן"

29/10/2017 15:03
מיקי פרידמן, מהנדס מערכות אזורי, Veeam

כתב: הילל יוסף

"אנו רואים מקרים רבים בהם המנמ"רים נמצאים בתהליכי עבודה של העברת עומסי מחשוב לענן הציבורי, Office 365 ,Salesforce, מערכות SharePoint, ומערכות CRM אחרות. במקרים אלה, המנמ"ר אכן חוסך משאבים רבים. אלא שהאתגר העומד לפניו הוא האחריות לתקינות ולאמיתות המידע: אחריות שקשה לעמוד מאחוריה כאשר המידע אינו נמצא ברשותו, כי אם בענן", כך אמר מיקי פרידמן, מהנדס מערכות אזורי, Veeam.

שוחחנו עם פרידמן לאחר כנס VeeamON Tour. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ב-25 לאוקטובר, באולם אירועים אושן, גני התערוכה, תל אביב, בהשתתפות למעלה מ- 500 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי פרידמן, "אתגרי המנמ"רים הם הצורך לפעול בתקציב נמוך יותר, עם דרישה לשירותים ולביצועים רבים יותר. בעולם הגיבוי, הם נדרשים לתוכנות גיבוי היודעות להתמודד עם המצב החדש, של מידע ה-'נולד' בענן ציבורי, פרטי והיברידי; עליהם להיות בעלי יכולת להעביר את המידע ממקום למקום, לנהל אותו, לשמור עליו, ולוודא שהמידע הוא אמיתי ולא משובש, במזיד או בשגגה".

Veeam, אמר פרידמן, "השקיעה באחרונה משאבי פיתוח רבים, על מנת להציג ללקוחותיה פתרונות שנועדו לסביבות IT היברידיות, כמו גם פתרונות לטובת סביבות מרובות-עננים. הדבר מחויב המציאות בשל העובדה שכיום, במערכי המחשוב בארגונים, נעשית עבודה בסביבות IT הטרוגניות".

להיות מנותקים ושמורים בכספת

"ארגונים שומרים את הגיבויים שלהם למשך זמן ארוך, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש שהוא, לצד הצורך לתת מענה לרגולציות השונות. כאשר הארגונים עוברים לעבודה במחשוב ענן, הם נדרשים למענה מיטבי בעולם שחזור הנתונים אשר עברו גיבוי בדטה סנטר, או בענן. הם נדרשים ליכולת לשחזור בדטה סנטר – כמו גם בענן הציבורי".

כך, אמר פרידמן, "הכרזנו באחרונה על אינטגרציה עם AWS: המוצרים של Veeam יודעים לגבות מידע ש-'נולד' בענן, והם עושים זאת ללא שימוש בסוכנים (Agents). אנו יודעים לעבוד עם תשתיות VMware על גבי הענן של AWS. בנוסף, הכרזנו על תמיכה ב-Azure Stack בענן של מיקרוסופט (Microsoft). כמו כן, הכרזנו על פתרונות התאוששות מאסון, DR לענן של Azure. אנו מספקים יכולות להעביר מידע שנוצר בדטה סנטר הפנימי – לעננים הציבוריים השונים, AWS ,Azure, וכן Google Cloud Platform".

אתגר נוסף איתו מתמודדת Veeam, אמר פרידמן, "הינו איום מפני נוזקות בכלל ותוכנות כופר בפרט. לשם כך, הנתונים נדרשים להיות מגובים גם מחוץ לאתר, ובנוסף, הם צריכים להיות מנותקים ושמורים ב-'כספת'".

לדברי פרידמן, "חלק מהלקוחות הארגוניים משתמשים בטייפים לטובת יצירת עותק מלא, הנמצא במנותק מהייצור. הגופים המתוחכמים יותר שומרים על המידע מגובה בענן הציבורי, באופן קבוע ועושים זאת עם כלי האירכוב של AWS. אנו ב-Veeam תומכים בגיבוי מסוג זה. כך, אנו מספקים גיבוי חובק כל: גיבוי בדטה סנטר, גיבוי בענן וגיבוי לאפליקציות ארגוניות אשר רצות על ענן ציבורי. בנוסף, אנו יודעים להעביר את המידע מן הענן לרישוי המסורתי – וחזרה".

"פעילותו של הסניף הישראלי של Veeam", סיכם פרידמן, "גדלה באחוז דו-ספרתי בשנה החולפת. גם הצוות צמח, וכך גם השגנו עוד לקוחות חדשים ואנחנו מתכוונים להמשיך במגמת צמיחה זו גם בשנת 2018. כעת, כאשר המוצר שלנו מותאם במדוייק גם לצרכים של ארגוני האנטרפרייז – אנחנו רואים בפלח שוק זה 'יעד חדש לכיבוש' ומתכננים לבסס את אחיזתנו בו".

"בנוסף, נמשיך לפעול בקרב ארגוני SMB. בכנס הצגנו את כל החידושים האחרונים המרכזיים של החברה – והם רבים, ונתמקד בגרסה 10. המסר שלנו הוא שכל אפליקציה, כל נתון ומידע צריכים להיות מוגנים וזמינים בכל מקום ובכל עת".

אירועים קרובים