תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2017, יום ג' 14 בנובמבר, LAGO

קוד פתוח מאיץ ניתוח נתונים ומשפר אבחון וטיפולים רפואיים – חלק ב'

18/10/2017 12:07
מידע נזיל. צילום: karn684/BigStock

כתב: וולפגנג באוש, מנהל פיתוח עסקי EMEA, רד-האט (Red Hat)

בחלק א' של המאמר דיברנו על הדיגיטליזציה שממשיכה להניע התקדמות טכנולוגית בתחום הבריאות, ועל ארכיטקטורת פתרון של כרטיס בריאות אלקטרוני. לאפליקציה בקורא יש שתי משימות: היא מתקשרת, תחילה עם השרת של כרטיס הבריאות האלקטרוני, ושנית עם התוכנה המותקנת במשרד הרופא, בתי מרקחת ומתקני בריאות אחרים.

למען הגנת נתונים חייבת להיות חלוקה ברורה בין התשתית, כרטיס הבריאות, והיישומים המשמשים את מקצועני הרפואה. המערכת המרכזית יכולה להתבסס, לדוגמה על SAP for Helthcare, והיא מכסה ניהול כללי של היישום, ניהול כרטיסי בריאות, ואימות התביעות של הגורמים המבוטחים. כל תעבורת הנתונים נשלחת באופן מוצפן ברשת תקשורת שנגישה רק למשתמשים מורשים מתעשיית הבריאות. רשת זאת חייבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר במונחי אבטחה, זמינות, ואיכות.

בין היתרונות החשובים ביותר של כרטיס בריאות אלקטרוני: עלויות מופחתות של ניהול ועיבוד בתחום הבריאות, ושקיפות ואיכות טיפול משופרות. דרישה מקדימה חשובה לכך היא טכנולוגיית אבטחה מתפקדת, המסוגלת להבטיח הגנה ללא תנאי למטופלים.

Linux עוזרת עם הפיתוח של שיטות טיפול אופטימליות

פתרון קוד פתוח, בשילוב עם פונקציות ניתוח מתוחכמות של מסד נתונים SAP HANA הפועל בזיכרון (In-memory), מציע גם כלי עתיר ביצועים עבור מחקר רפואי ופיתוח של שיטות טיפול.

תחום הביוטכנולוגיה מהווה דוגמה של תרחיש יישומי. לדוגמה, מסד נתונים In-memory מ-SAP HANA שרץ על Red Hat Enterprise Linux, יוכל לשמש לאחסון נתונים בנושא טיפולי סרטן מכתבי עת מדעיים ורפואיים, כמו גם נתונים על תרופות, קשרי גומלין בין תרופות, קבצי מטופלים על בטיחות תרופות, קשרי גומלין בין חלבונים, ו-וריאציות של גנים.


מסד הנתונים משרת כבסיס ידע עבור ניתוח נתונים מהיר, המתמקד ברפואה מדויקת ותפור לצרכיהן של קבוצות מטופלים שונות. המטרה היא לסייע לרופאים לפתח טיפול מותאם עבור חולי סרטן דרך שילוב של דיאגנוסטיקת גנים וניתוח נתונים של תוצאות מחקר זמינות ושל טיפולים מוצלחים.

היציבות והעקביות של סביבת מערכת ההפעלה ממלאת תפקיד מכריע בעת טיפול בכמויות נתונים בסדר גודל של פטה-בייט וממשימות עיבוד אצווה (batch) בריצות ארוכות, עבור הכנת מחסני מידע גדולים. יש לציין כי רבות מאפשרויות היישומים החדשות התפתחו במחקר רפואי, דיאגנוסטיקה ופיתוח טיפולים, כמו גם במעורבות של מטופלים דרך טכנולוגיות מובייל וקוד פתוח, ניתוחי Big Data, ומחשוב ענן. אין ספק שדיגיטליזציה מאפשרת שינויים המקדמים התפתחות רפואית.

שיתוף הפעולה בין רד-האט וסאפ

רד-האט וסאפ (SAP) עובדות יחד כבר יותר מעשור. ב-2005 הוסמכה Red Hat Enterprise Linux לראשונה לפתרונות סאפ, ושיתוף הפעולה הלך וגבר מאז.

מקרי שימוש חדשים עבור חידושי In-memory וזמן אמת, הפכו לנגישים לחברות הודות לשילוב של Red Hat Enterprise Linux ,Red Hat ,JBoss Middleware, פלטפורמה-כשירות (PaaS), ו-SAP HANA.

לחלק א' לחצו כאן.

אירועים קרובים