תוכן שיווקי
לקראת אירוע - CloudCon 2017, יום א' 28 במאי, הילטון תל אביב

"הענן מזמן הזדמנויות משמעותיות לארגונים"

"כעת, לאחר שאין כבר שאלה 'האם ענן', השאלה החשובה באמת היא - איך הענן תורם לשורה התחתונה של הארגון”, כך לדברי רנית זקצר, CTO מטריקס

25/05/2017 13:10
רנית זקצר, CTO מטריקס. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"כיום ברור כי הענן כבר כאן, זה טריוויאלי. אי אפשר להתייחס לכל מגמות העל הטכנולוגיות החדשות, בלא עבודה בענן. הוא מספק הזדמנויות משמעותיות לארגונים, בשל החדשנות הטמונה בו", כך אמרה רנית זקצר, CTO מטריקס.

זקצר התראיינה לקראת הכנס השנתי הראשון אותו מקיימת CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס , בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך תחת הכותרת CloudCon, ויתקיים ביום א', ה-28 במאי, במלון הילטון תל אביב.

לדברי זקצר, "מחשוב הענן תפס תאוצה בשנים האחרונות, ויותר ויותר ארגונים מממשים תפיסה טכנולוגית זו. כיום האפשרויות הן רבות – ענן ציבורי, פרטי, היברידי, או שילוב של עננים שונים".

"כעת, לאחר שהשתכנענו שאין כבר שאלה 'האם ענן', כל שנותר הוא לזהות את ההזדמנויות הנכונות, להתגבר על אתגרי הכניסה והתפעול ולבנות מפת דרכים המתאימה לארגון למעבר לענן".

"בגלל החדשנות, בגלל פוטנציאל הטרנספורמציה, בגלל המשמעויות הכלכליות, הענן מעניין את כל שכבת הניהול של הארגון, לרבות CFOs, מנהלי שיווק, מכירות ושירות וכמובן מנהלי מערכות מידע שגם אמונים על ההוצה מהכוח לפועל".

"הדבר המרכזי שצריך להנחות את המנמ"רים בבואם לממש ענן במערך ה-IT שלהם", אמרה זקצר, "הוא כיצד הם יכולים באמצעותו לתרום לשורה התחתונה של הארגון".

"כמו כן, עליהם לבנות תוכנית שמסייעת לענות על האתגרים בכניסה למחשוב ענן: רגולציות, אבטחת מידע, התמודדות עם סביבה היברידית בה יהיה להם ניהול מרובה דטה סנטרים – זה שבחצר הבית שלו, ואלה שבחוץ עם ספקיות השירות".

ליהנות בו זמנית מיתרונות הענן ציבורי

בכנס, אמרה זקצר, "נציג בפני המשתתפים את מגוון פתרונות הענן הרלוונטיים ללקוחות. במליאה ישתתפו שלושת הענקים, ספקי הענן המובילים בעולם, אמזון (Amazon) עם Amazon Web Services, מיקרוסופט (Microsoft) עם Azure, וגוגל (Google) עם Platform Google Cloud".

"כל אחד מהם יציג את פורטפוליו החדשנות ויעלו לבמה סיפורים אמיתיים מהשטח – AWS יזמינו לבמה את Matomy, גוגל את Wix ומיקרוסופט את Amdocs ,eToro ו-Everysight".

אחרי המליאה המרכזית, אמרה זקצר, "נתפצל למסלולים. מסלול אחד יוקדש לאבטחת מידע שבו 2Bsecure תציג את אתגרי אבטחת המידע בענן, איך נראית האבטחה מנקודת המבט של ספקיות השירות, איך הן מגינות על הענן שלהם ומהם התהליכים הרגולטיביים שארגונים נדרשים לעבור".

"נדון בסוגיות מיוחדות לענן, כגון אבטחה של קונטיינרים, והתממה של הנתונים – Data De-Identification, שהיא חלק מההתמודדות לטובת שימוש ב-Big Data, ונדבר גם על היכולת לקבל פתרונות אבטחה מוכרים שהפכו סטנדרט-דה פקטו במודל של תשלום על פי שימוש".

מסלול נוסף, אמרה זקצר, "ידון בנושא הענן הפרטי. הוא נועד לארגונים שאינם רוצים, או מנועים מלעבור לענן ציבורי, או שלא כדאי להם בכלל או אפילו חלקית. במסלול זה נציג איך להקים ענן פרטי בתוך הארגון וליהנות בו זמנית מחלק מהיתרונות של ענן ציבורי".

"אנשי HPE יציגו את הפתרון לבניית ענן מבוסס AzureStack, ו-VMware ידברו על תפיסת הענן שלהם הממנפת תשתיות קיימות בארגון, ומסייעת לארגונים לחבר את הענן הפרטי לספקי הענן הציבוריים. רד-האט (Red Hat) יציגו פתרון מוביל מבוסס OpenStack, המשלב את החדשנות והכלכליות של קוד פתוח, עם האחריות והיציבות שרד-האט יודעת לספק".

הזדמנות בפני עצמה

זקצר הציגה מסלול נוסף אשר "יהיה DevOps בעולם היברידי. נציג בו איך נראה DevOps בענן פרטי או ציבורי, או השילוב ביניהם. נשים דגש על עבודה עם קונטיינרים ועל האופן בו הם מאפשרים לפתח ולשלב DevOps בענן, נדבר גם קצת על פלטפורמות PaaS למיניהן המספקות יכולות DevOps כ"מחזיק המפתחות" של הפלטפורמה.

מסלול אחרון, ציינה זקצר, "מיועד לא רק לטכנולוגים, אלא למנהלי כספים ולמנהלי רכש ומנהלים בכירים ב-IT והוא עוסק בכלכלת ענן, Cloudonomics".

"נציג כיצד ומתי הענן מביא התייעלות (החיסכון הוא לעתים מטורף, של עד 80%) ונדבר על ערכים כלכליים נוספים. מעבר להתייעלות, נעסוק גם באתגרים של ניהול תקציב וניהול פיננסי של פתרונות טכנולוגיים כאשר התשלום מתבסס על לפי צריכה ולא ברכישה מראש".

"מנהלי הכספים ומנהלי רכש, כמו גם מנהלים טכנולוגיים נדרשים לקיים תהליך רציף ומתמיד של FinOps, תפעול כספי פיננסי ותפעול רכש בעידן הענן. במפגש נדגים את הפתרון של CloudHealth Technologies (שאותו CloudZone מספקת כחלק מסל השירותים שלנו בענן ללא עלות) המאפשר לעשות FinOps בסביבת מרובת עננים ונדבר גם על לקחים ותובנות מתהליכים שעשינו אצל לקוחות.

מטרת הכנס, סיכמה זקצר, "היא להציג את ההזדמנויות והאפשרויות הרבות שהענן מספק לנו בשל החדשנות שבו, ומצד שני, לעסוק באתגרים ובחסמים הקיימים בכניסה לענן ושההתמודדות איתם – לעיתים היא הזדמנות בפני עצמה.

אירועים קרובים