תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - RiT Technologies

ריט טכנולוגיות מחדשת את פניה

החברה, שנרכשה באחרונה על ידי תאגיד הענק הסיני YOFC, מרחיבה את פתרונות התוכנה ומגדילה את סל המוצרים לפתרונות הקיימים שלה

05/04/2017 12:37
אסף שקולניק, מנכ''ל ריט טכנולוגיות. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"בעקבות הרכישה שלנו על ידי תאגיד הענק הסיני YOFC, נקבל גב כלכלי לצד גב טכנולוגי, תפעולי, ייצורי ומכירתי. החברה בראשותי תמשיך להישאר ישראלית – ותרחיב את פעילותה הגלובלית", כך אמר אסף שקולניק, מנכ"ל ריט. במסגרת המיתוג מחדש של החברה הוותיקה, היא משנה את שמה מ-RiT Technologies  ל-RiTTech.

ריט טכנולוגיות פועלת בעולם של ניהול ובקרה לתשתיות תקשורת, ומתמחה בפיתוח ובניטור פתרונות תשתיות תקשורת פיזית לחדרי מחשב בארגונים.

החברה הוקמה ב-1989, והייתה חלק מקבוצת רד של האחים יהודה וזהר זיסאפל, שמכרו את גרעין השליטה בה לידי החברה הרוסית סטינס קומאן, של איש העסקים היהודי-רוסי סרגיי אניסימוב.

לאחר 27 שנות פעילות, נקלעה החברה לקשיים כלכליים – בשל חובות הנובעים מהפעילות של החברה האם, ולא בשל קשיים טכנולוגיים או אחרים של ריט. ב-2016 מונה לחברה מפרק זמני. לאחר מאמצים מרובים למציאת רוכש – מהלך אותו הוביל שקולניק – בדצמבר האחרון היא נרכשה על ידי YOFC הסינית, יצרנית סיבים, כבלים אופטיים וחומר הגלם של הסיבים האופטיים – הגדולה בעולם.

לאחר הרכישה, הקימה YOFC חברה ישראלית, ושקולניק מונה למנכ"ל. מטה החברה החדשה ממוקם באזור התעשייה עתיר ידע בכפר סבא, וכולל מחקר ופיתוח, מכירות, שיווק ותפעול.

ניטור ובקרה מנקודה אחת של כל הנכסים

ריט טכנולוגיות מספקת פתרונות מתקדמים לניהול תשתיות תקשורת במרכזי נתונים וחדרי מחשוב. היא הרחיבה את תחום פעילותה עם כניסתה לשוק ניהול הדטה סנטרים, עם פתרון CenterMind, לניטור ובקרה מנקודה אחת של כל הנכסים, תשתיות הקישוריות, ומצב צריכת ההספק והטמפרטורה של כל הארונות שבדטה סנטרים.

"מסורתית אנו פועלים בשוק מערכות כבילה. לקחנו את התחום הזה קדימה, והכנסנו תוכנה, חוכמה ואלקטרוניקה לעולם הפיזי, וכך אנו מחברים בין עולם זה לעולם הלוגי. החברה פיתחה מערכת מנוהלת, הפועלת בסביבת הכבילה, שם נדרשים פתרונות מלאים של חומרה ותוכנה", הסביר.

בתחילת המילניום, המשיך שקולניק, "לקחנו את הפתרון לעולמות של ה-IT והציוד האקטיבי. כעת אנו לוקחים את הפתרון לעולם האינטגרטיבי. מערכות ניהול ה-IT והדטה סנטרים הן רבות, מורכבות ומספקות כמויות מידע אדירות וכך הופכות להיות מסורבלות".

"המערכת שלנו תתממשק לכלל המערכות בארגון – ניהול הבניין, ניהול הדטה סנטר, ומערכות ה-IT והאבטחה. כך נהפוך לפלטפורמת אינטרנט של הדברים לתשתיות התקשורת. החיבור יהיה גם בחצר הבית של הלקוח הארגוני, או בענן".

גישור בין עולמות

ריט טכנולוגיות, אמר שקולניק, "היא מעין פעמיים סוג של מגשר. פעם אחת בין העולם הפיזי והעולם הלוגי, ופעם שניה כמי שמחבר בין רכיבי מחשוב ותקשורת שונים, מתג, מחשב שרת, ועוד".

לדברי שקולניק, "אנו נמצאים בעיצומם של שיפורים משמעותיים ומהפכניים ל-CenterMind, תוכנת השו"ב שלנו, כך שנוכל 'לדלג' בין העולמות. בגלל שהמערכת אינטגרטיבית בארגון, היא מזהה תקלות ומגמות מהרמה האפליקטיבית – עד הפיזית".

שקולניק ציין כי "יש לנו מאות לקוחות בשוק הישראלי והעולמי, בכל מגזרי התעשייה". לדבריו, "הנמען בארגון, עימו אנו עובדים כיום, הוא מנהל התשתיות או מנהל התקשורת. אבל כיום, אנו רוצים שהנמען יהיה המנמ"ר".

"הקלף המנצח שלנו", סיכם שקולניק, "הוא היכולת לבנות פתרון מותאם אישית לכל סביבת מחשוב וכבילה – של כל ארגון. רכישת החברה על ידי YOFC מניבה לנו כמה יתרונות: גב פיננסי וסינרגיה בין פעילויות החברות. אנו צופים לגידול בפעילות השנה – בשל הסינרגיה עם החברה האם, שתביא גם להרחבת החשיפה שלנו בשוק".

"ריט משנה את כל התנהלותה, כי היא הופכת להיות חלק מחברה יצרנית משמעותית בתחום, ומביאה לחברה האם 'שכל', ידע טכנולוגי. היכולת הטכנולוגית הקיימת בריט משך שנים תקבל כיום רוח גבית –  בהיבט הייצורי, התפעולי, והפיננסי – למיקשה אחת, שתיתן פתרון מקצה לקצה, עם יציבות והמשכיות ארוכות טווח".

אירועים קרובים