מחקר של APIs :CA – חיוניים להצלחה עסקית ולשגשוג בכלכלת האפליקציות
מחקר גלובלי של CA Technologies מגלה כי APIs הינם מרכיב חיוני להצלחה עסקית ולשגשוג בכלכלת האפליקציות.
88% מהארגונים שהשתתפו בסקר משתמשים ב-APIs. הארגונים שדיווחו על ההצלחה הגדולה ביותר עם APIs, מנהלים מחזור חיים מלא של API (כ-51%). לארגונים אלו יתרונות ב-digital reach, זמן יציאה לשוק עם אפליקציות חדשות, היקפי טרנזקציות וחוויות לקוח משופרות. CA Technologies מיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.
המחקר, "בניית העסק המקושר בכלכלת האפליקציות", בחן תשובות של 1,770 מנהלים עסקיים ומנהלי IT בכירים לשאלות כיצד הם משתמשים ב-APIs ומהי ההשפעה העסקית של תכניות ה-API שלהם. המחקר כלל מודל לבשלות הניהול (management maturity model) של API על מנת להעריך היכן נמצאים הארגונים בכל הקשור לניהולם של APIs (מתקדמים, בסיסיים או מוגבלים/ללא ניהול APIs).
למשיבים המתקדמים, המנהלים את מלוא מחזור החיים של API, יש לפחות 80% מהיכולות הבאות: חיבור מערכות ישנות ומערכות עדכניות; יכולת ליצור APIs במהירות על מנת לחשוף נתונים בצורה בטוחה; שילוב עם נתוני back-end ואפליקציות ישנות; הגנה על אינטגרציות באמצעות רמות נכונות של אבטחת מידע; האצת פיתוח נייד; הצפת הערך של ה-ecosystems הדיגיטליות הנובעות מכך באמצעות ניתוח ומונטיזציה.
אלו שעמדו בקריטריונים המתקדמים (51%), דיווחו על שיפור בתוצאות העסקיות בהשוואה ל-37% מהארגונים שהשתתפו בסקר, המנהלים API באופן בסיסי (10% דיווחו על ניהול מוגבל ו-10% דיווחו שאין להם כלל ניהול של API):
● 47% דיווחו על שיפור בשביעות רצון הלקוחות והשותפים, בהשוואה ל-32% ו-34% ברמת הניהול הבסיסי של ה-API.
● 45% דיווחו על גידול בהיקפי הטרנזקציות, בהשוואה ל-32% ברמה הבסיסית.
● 45% דיווחו על הפחתה בעלויות הקשורות ל-IT, בהשוואה ל-32% ברמה הבסיסית.
● 83% מהמשתמשים המתקדמים חשים כי ה-APIs עזרו להם להניע בידול תחרותי לעומת 47% מהמשתמשים הבסיסיים.
משתמשים מתקדמים המנהלים את מלוא מחזור החיים של ה-API דיווחו על שיפור (לעומת משתמשים בסיסיים) גם במדדים עסקיים איכותיים כגון חוויית לקוח (89% לעומת 70%), מינוף חדשנות של מפתחים מצד שלישי (83% לעומת 68%), ו-digital reach (85% לעומת 68%).
"כאשר הבידול התחרותי כמעט מוכפל עם שימוש מתקדם, מתברר כי המאמץ הנוסף וההשקעה ביכולות מתקדמות בכל מחזור החיים של ה-API מביא להצלחה גדולה ביותר", אמר רהים בהאטיה, המנהל הכללי של מוצרי המפתחים וניהול ה-API ב-CA.
לדבריו, "APIs ממשיכים להיות נקודות חיבור ותקשורת חשובות למודרניזציה של ארכיטקטורות ה-IT, והנעת הצמיחה העסקית של כלכלת האפליקציות".
ארגונים לא מסתפקים במדדים הפנימיים המודדים את יעילות ה- API
המחקר הראה כי ארגונים מכירים בהשפעה שיש ל-APIs על העסק. יותר מ-70% מהמשיבים משתמשים באינדיקטורים חיצוניים כדי לקבוע את היעילות של תכניות ה- API שלהם, כולל מדדים של קטגוריות מסחריות חיוניות כגון:
● חוויית לקוח.
● Digital reach.
● זמן היציאה לשוק של אפליקציות חדשות.
● היקפי טרנזקציות.
הסקר, שנערך בחודשים מאי-יוני 2016 על ידי Coleman Parkes Research, הוזמן על ידי CA Technologies. הסקר כלל 1,770 מנהלים בכירים בתחום העסקי ובתחום ה-IT מארגונים גדולים ב-21 מדינות ו-10 ענפים.
Coleman Parkes, שהוקמה בשנת 2000, מספקת מחקר שיווקי בהיקף גלובלי. החברה מציעה שירותי מחקר וייעוץ מלאים בכל השווקים, תוך התמחות במחקר business-to-business והתמקדות במחקרי IT, טכנולוגיה ותקשורת.