תוכן שיווקי
לקראת אירוע - VERTICA, יום ג' 21 במרץ, מרכז פרס לשלום, תל אביב

"ניתוח המידע – הדרך להשגת יתרון תחרותי"

לדברי ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר, HPE Vertica, "כל הבנייה של בסיס הנתונים שלנו נועדה לטובת המחר"

19/03/2017 10:15
ורטיקה

כתב: הילל יוסף

"המנמ"ר כיום עוסק ונדרש לעסוק במידע. ניתוח המידע הוא זה שיביא לו את הבידול התחרותי לו הארגון שלו נדרש, בשוק הדינאמי והמשתנה במהירות", כך אמרה ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר, ורטיקה (HPE Vertica).

קינג התראיינה לקראת כנס שעורכת HPE Vertica ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג' ה-21 למרץ, במרכז פרס לשלום וחדשנות, יפו.

למידע כיום, אמרה קינג, "יש יותר צרכנים-לקוחות מבעבר, והדרישות שלהם לניתוח שלו, לטובת קבלת החלטות עסקיות מושכלות, מבוססות תובנות – רבות יותר. הם רוצים יותר מידע ויותר יכולות ניתוח שלו".

רוב פתרונות הטיפול במידע, ציינה קינג, "הם פתרונות המספקים מענה חלקי – ובנוסף, הם יקרים. כך, המנמ"רים נמצאים באתגר לא פשוט כלל וכלל: עליהם למצוא דרך לענות על צורכי הלקוחות והמשתמשים, ולספק פתרונות IT שיניבו תובנות".

"ארגונים נדרשים לפלטפורמת ניתוח מידע, עם יכולות לא רק לניתוח של העבר, מבוססי דו"חות, אלא כאלה שיספקו Analytics Predictive, ניתוח צופה פני עתיד. מנמ"רים שיעשו זאת יזריקו חדשנות לארגון שלהם ויתנו לו ערך מוסף, מבוסס מידע מנותח. החדשות הטובות הן שיש חדשנות סביב תחום המידע והטיפול בו".

המלצתי למנמ"רים, ציינה קינג, "היא שבבואכם לתחום – אל תתחילו בטכנולוגיה אלא בהבנת הצרכים העסקיים של הארגון. בחנו מה בתוך התחום העצום הנקרא טיפול במידע, יכול לסייע או, חלילה, להרוס. אל תשקיעו בכל דבר הנמצא תחת השמש – מצאו מה נכון ומה לא. ישנה יותר מדרך אחת לעשות זאת, על מנת להשיא לארגון רווחים. בחרו את הכלי הנכון לעשות זאת".

גמישות רבה יותר בחיפוש

בסיס הנתונים של וריטקה, הסבירה קינג, "עובד באופן שונה. זהו בסיס נתונים אנליטי, אשר שומר את הנתונים שלו בצורה של עמוד. זאת, בניגוד לבסיסי הנתונים המסורתיים, ששומרים את הנתונים באופן רלציוני. בסיס הנתונים שלנו מספק יכולות אינדוקס וחיקור, עם מענה מהיר ביותר לשאילתות. זאת, בשונה מרוב בסיסי הנתונים, אשר תוכננו ועוצבו לטובת הכנסת הנתונים – ולא לטובת ניתוח שלהם, בטח לא בהיקפי המידע של היום".

לדבריה, "יש לנו יכולות Analytics, לרבות יכולות חיפוש טקסטואלי, יש לנו גמישות רבה יותר בחיפוש, לצד יכולת גידול של בסיס הנתונים". קינג הוסיפה כי "אנו עובדים במודלים שונים של צריכה ותמחור, רישוי או הענן של אמזון (Amazon) או Azure, או על בסיס טכנולוגיית Hadoop. כל הבנייה של בסיס הנתונים שלנו נועדה לטובת המחר".

"כרטיס הביקור המנצח שלנו הוא הביצועים והמהירות: ככל שהם טובים יותר, כך גדל השיפור במידע ומתקבלות החלטות עסקיות טובות יותר. יש הרבה חברות חדשניות שעושות באופן חלקי את מה שאנו מציעים באופן מלא: או שהן עובדות רק על ענן אחד, או שהן מבוססות על חומרה ואינן בענן. אנו מאפשרים חיבור לכל תשתית".

בכנס, אמרה קינג, "אדבר על כמה לקוחות שלנו. כך, פייסבוק נשענת על ורטיקה לטובת פרסום מותאם אישית במובייל. לקוח נוסף הוא אובר (Uber), שמערכות ורטיקה מטפלות במיליארדי פריטי מידע שלה, לרבות כל נהג, כל נסיעה, כל נתון גיאוגרפי השייך למסלול הנסיעה. עוד אדבר על נימבל סטורג' (Nimble Storage), שמערכת InfoSight שלה מאפשרת חיזוי בעיות ביצועים ומהירות ומניעת חסמים בעולם האחסון מבוסס פלאש. המערכת מבוססת ורטיקה".

ורטיקה, סיכמה קינג, "מספקת ניתוח נתונים בזמן אמת, לשם קבלת תובנות עסקיות בהווה – ובמהירות. כך, הטכנולוגיה יכולה למנף את ההיבט העסקי".

אירועים קרובים