תוכן שיווקי

קבוצת ידיעות אחרונות הטמיעה מערכות ג'וניפר בביתה החדש בראשון לציון

22/02/2017 09:52

כתב: הילל יוסף.

קבוצת ידיעות אחרונות הטמיעה ציוד ומערכות של ג'וניפר (Juniper Networks) בביתה החדש בראשון לציון, בפרויקט שהסתיים באחרונה.

קבוצת ידיעות אחרונות סיימה בשנה שעברה את מעבר 2,500 עובדיה, כולל עובדי היומון הכלכלי כלכליסט, אתר האינטרנט ynet, המקומונים, המגזינים, העיתון וסטי ולוח המודעות לבניין חדש במערב ראשון לציון. ידיעות אחרונות פינה את הבניין בדרך בגין פינת רחוב מוזס בתל אביב, בו ישבו המערכת והמשרדים שנים רבות. הדפוס עבר כבר לפני שנים למערב ראשון לציון.

לדברי רונן וינברג, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של YIT (ידיעות טכנולוגיות מידע), "כל קבוצת ידיעות אחרונות עברה לראשון לציון מתל אביב, לבניין אחד. במסגרת זו ביצענו מעבר של הדטה סנטר, שישב בתל אביב, לראשון לציון. הדטה סנטר שלנו משרת את כלל גופי הקבוצה. זאת, לצד ביצוע איחוד של כלל האתרים של המשתמשים. ככלל, המסה הגדולה של ה-IT של הקבוצה עברה לראשון לציון".

"במסגרת המעבר", אמר וינברג, "ערכנו בדיקה להחלפה של ציוד תקשורת. נדרשנו לעשות זאת בלי השבתת המערכות הקיימות. זה זמן חיכינו – ולא חידשנו את ציוד התקשורת שהיה לנו, מתוצרת סיסקו (Cisco), במטרה להקים תשתית תקשורת חדשה, במסגרת המעבר".

לדבריו, "המעבר של הדטה סנטר נעשה באופן מדורג. העברנו את מערכות ה-IT בצורה מדורגת: חיברנו את שני הדטה סנטרים לרשת אחת ועבדנו על שניהם במקביל. עבור המשתמשים, ההעברה נעשתה באופן שקוף לחלוטין, בלי שהם חשו בכך".

וינברג הוסיף ש-"במסגרת פרויקט המעבר לבניין החדש ערכנו גם פרויקט בעולם התקשורת. כך, הטמענו בדטה סנטר החדש את מתגי הקצה ומתגי הליבה של ג'וניפר, וכיום כלל המתגים שלנו הם מתוצרת זו".

הוא ציין ש-YIT הייתה האינטגרטור של מעבר ה-IT של ידיעות אחרונות למשכן החדש ושבזק בינלאומי הייתה האינטגרטור של פרויקטי הטמעת ציוד התקשורת.

"בטרם ביצוע הפרויקט", אמר וינברג, "בדקנו את מצב תעבורת התקשורת אצל לקוחות ג'וניפר אחרים ואלה הביעו שביעות רצון מתפקוד הרשתות שלהם". לדבריו, "גם אנחנו מרוצים. עלות הציוד והתפעול נמוכה יותר מזו שהייתה לנו עם הציוד של סיסקו. מבחינה טכנולוגית, חווינו קפיצת מדרגה".

"קצב תעבורת האינטרנט גדל אף הוא. כל מערך התקשורת שלנו בנוי בשרידות מלאה, והשדרה המרכזית בנויה עם יתירות ושני מתגים ראשיים. הדטה סנטר בנוי כך שיש בו הפרדה בין אזור המערכות התפעוליות ובין האזור של אתרי הקבוצה", הוסיף.

"היו לנו חששות רבים לפני המעבר", סיכם וינברג. "ניהול הפרויקט היה לשביעות רצוני ונעשה באופן מקצועי. הפרויקט עמד בכל המדדים: עלויות, לוחות זמנים ותכולה. ציוד התקשורת של ג'וניפר עובד היטב – ואני מאוד מרוצה".

"תקופה של שינוי פרדיגמה"

איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר ישראל, אמר ש-"התעשייה נמצאת במעבר מהיר, היא נעה לכיוון ערך המתקבל מאוטומציית שירותי רשת ואבטחת מידע. שינוי פרדיגמה זה משנה את הדרך שבה אנחנו ניגשים לטכנולוגיה ואיך שירותי ה-IT מועברים. בעידן זה של שינוי מסיבי, הרשת ואבטחת המידע מצויות בלב הפעילות. המטרה שלנו, כשחקן טהור ברשתות עתירות ביצועים, היא להשקיע בחדשנות בתחום, על מנת לסייע ללקוחות ליהנות מהשינוי ומההתפתחות".

מלכה הוסיף כי "החדשנות והבידול של ג'וניפר הם בכך שהיא מאפשרת ליישם מספר טופולוגיות על אותה החומרה – בהבדל מיצרנים אחרים, שמשתמשים בסדרות שונות עבור ארכיטקטורות שונות. זאת, בזכות היכולת שלה להפריד בין תוכנה לחומרה. אנחנו ממשיכים להוביל את התעשייה עם חדשנות טכנולוגית – כי ג'וניפר משקיעה יותר מ-20% ממחזור המכירות שלה במחקר ופיתוח. זהו נתון מהגבוהים בקרב ספקיות התקשורת. לכן, אנחנו מצליחים לשמור על רמת חדשנות גבוהה לאורך שנים".

אירועים קרובים