תוכן שיווקי
לקראת אירוע - The New Age Of storage 2017, יום א' 15 בינואר, LAGO

ערכם של נתונים ועלייתן של אסטרטגיות ענן

22/12/2016 11:30
כריס באקל, מנהל הנדסת מכירות, קמינריו

כתב: כריס באקל, מנהל הנדסת מכירות, קמינריו (Kaminario)

ככל שאופק ה-IT והטכנולוגיה ממשיך להפוך למורכב יותר, חברות חייבות למצוא דרכים חדשניות ומקוריות כדי לטפל במבול הנתונים, והמגמה תימשך בשנה הקרובה.

העובדה הפשוטה היא שכולם מאחסנים יותר ויותר נתונים, מכיוון שיש יותר ויותר מקורות המייצרים אותם. זה כולל את עליית האינטרנט של הדברים וכן, לדוגמה, את השינוי האחרון בחוקי הפרטיות בבריטניה, המאלצים ספקי שירותי אינטרנט (ISPs) לשמור רשומות של כל עמוד אינטרנט בו ביקר לקוח במהלך 12 החודשים האחרונים.

דברים אלה מביאים להתפוצצות נתונים, והלקוחות תוהים היכן לשמור אותם.


במקביל, ערכם של נתונים מעולם לא היה רב יותר, והוא צפוי להמשיך ולצמוח בעשור הקרוב. זאת הודות לגידול בטכנולוגיות דיגיטליות- כמו פלטפורמות Big Data, מערכות אנליטיקה, בינה מלאכותית (AI), או אלגוריתמים של לימוד מכונה (Machine Learning), אשר צורכים כמויות גדולות של נתונים כקלט, בזמן שהם מפיקים כפלט כמויות קטנות של מידע רב ערך המשמש לפעולה.

אימוץ אסטרטגיות ענן

יתר על כן, אנו רואים לקוחות רבים אשר בוחרים לעבור לענן ציבורי כדי לאמץ IT במודל של מנויים. ועם זאת, עם הגידול בערכם של נתונים והצורך לנתח אותם בזמן אמת כדי להשיג תובנות לפני המתחרים, חיוני עבורם גם לפרוס ענן פרטי עם גישה מהירה לנתונים, המאפשר למקסם דחיסת אחסון (לדוגמא הפחתת נתונים ב-Inline). לכן נראה ב-2017 אימוץ מואץ של אסטרטגיות Bimodal או ענן היברידי.

אני מאמין כי בשנה הקרובה תראה התעשייה גם את תחילתן של אסטרטגיות IT חדשות שאינן מבוססות על עלות בעלות כוללת (TCO), אלא על ערך הנתונים.

מטה-דאטה (נתונים על הנתונים) ישמשו כדי לעקוב אחר הערך של נתונים. לדוגמה, לנתונים חדשים, שלא נכרו (mined) עדיין, יהיו ערך פרימיום והם יאוחסנו באחסון פרימיום בענן הפרטי המגובה ב-SLAs (הסכמי רמת שירות) גבוהים.

בינתיים, ערך הנתונים נשחק לאחר שהנתונים נכרים וככל שהם מתיישנים יותר, מה שמביא למעבר הדרגתי לפלטפורמות פחות יקרות עם רמות שירות נמוכות יותר. אני צופה זאת כדור הבא של ניהול מחזור חיי מידע (ILM).

עם זאת, ההבדל המרכזי הוא, שבעבר מערכות ILM יועדו בעיקר להעברת נתונים לפלטפורמות אחסון שעלותן נמוכה יותר, ככל שהגישה אליהם פחתה, או לשמירת נתונים כדי לעמוד במדיניות אבטחה ורגולציה. הדור הבא של ILM יתמקד בעיקר בערך הממשי של הנתונים עצמם, ובכך יתמוך בטרנספורמציית IT ומרכזי נתונים עבור העתיד.

הכותב הינו מנהל הנדסת מכירות לאזורי EMEA ו- APAC, ואוונגליסט טכנולוגי בקמינריו, חברת אחסון All-flash המובילה.

אירועים קרובים