תוכן שיווקי
לקראת אירוע - FLASH DATACENTER, יום א' 15 ביונאר, LAGO

עובדה: לא כל מערכות אחסון ה-All-Flash נבראו שוות

07/12/2016 15:25
רון דוידי, מנהל פיתוח עסקי גלובלי בקמינריו

כתב: רון דוידי, מנהל פיתוח עסקי גלובלי בקמינריו (Kaminario)

עולם המחשוב נמצא בעידן שמתאים ביותר לתאר אותו כ"בלתי צפוי" (Unpredictable).

התחרות בעולם העסקי מאלצת ארגונים להיות חדשניים ולפתח שירותים עסקיים כדי להעניק לארגון שלהם יתרון משמעותי. אותם שירותים עסקיים חדשים נשענים על אפליקציות ובסיסי נתונים מודרניים, המתפתחים גם הם כל הזמן.

לכולנו ברור שיש גידול מאסיבי ביישום אפליקציות ובסיסי נתונים חדשים, הגורם לגידול משמעותי ולא צפוי בכמויות המידע, וגם מייצר עומס עבודה לא צפוי על מערכת האחסון. כמובן שהאתגר הוא לספק את גידול המידע מבלי לפגוע בביצועים.

על אף הגידול בנפח המידע, מערכת האחסון נדרשת לספק זמן תגובה קבוע ונמוך (1 מילי-שניה) תוך מתן שירות למספר אפליקציות ובסיסי נתונים בו-זמנית, וזאת כדי למנוע "מלחמה" בין אפליקציות הפוגעת בתהליכים עסקיים. מצב זה נקרא "Mixed Workload".

הגידול הלא צפוי בנפח האחסון ובדרישות הביצועים משפיע ישירות על עלות הניהול הכוללת – TCO, של מערך האחסון. בשונה מעלות הרכישה ההתחלתית (חד-פעמית), ה-TCO מגלם בתוכו עלויות נוספות, כגון:

● נפח אחסון לשימוש בפועל – Usable Capacity.
● גידול עתידי בנפח אחסון ו/או ביצועים.
● צריכת חשמל, מיזוג, שטח רצפה.
● עלות תחזוקה מעבר לשלוש שנים.
● זמן המושקע בניהול יומיומי של מערכת האחסון.

עם ההתפתחות האבולוציונית של מערכות האחסון, ועל פי אנליסטים, ברור היום יותר מתמיד כי מערכות אחסון מרכזי מבוססות טכנולוגיית פלאש – All-Flash Arrays יהוו פלטפורמת האחסון העיקרית בדטה סנטרים לכל סוגי הארגונים – SMB  ו-Enterprise.

כתוצאה מכך שמערכות All-Flash הן בזרם המרכזי של פתרונות האחסון, מספר החברות המציעות פתרון מבוסס Flash הולך וגדל. למעשה, לכל יצרן אחסון משמעותי יש היום פתרון אחסון מרכזי – All-Flash Array.

פתרונות All-Flash Array (AFA) שקיימים היום בשוק מחולקים לשלוש קטגוריות עיקריות:

Traditional All-Flash – חברות ותיקות בתחום האחסון אשר מימשו את פתרונות ה-All-Flash שלהן על גבי ארכיטקטורת אחסון מסורתית, שנבנתה במקור לעבוד עם דיסקים מכניים (מסתובבים) כגון: EMC VMAX/Unity ,HP 3PAR ,NetApp AFF ו-HDS VSP-F.

חברות אלו מנסות לממש פתרון All-Flash על גבי פלטפורמות מיושנות שנבנו לדיסקים מכניים. פתרונות אלו לא נותנים מענה הולם לשיפור תהליכים עסקיים בארגונים, ולא מצליחים לממש בצורה מיטבית את יכולות ה-In-line Deduplication and Compression.

הניהול היומיומי של מערכות אלו סבוך ומורכב, מה שמגדיל את העלות התפעולית והופך אותן לפתרונות בעלות כוללת (TCO) לא כדאית.

Modern All-Flash – חברות צעירות אשר בנו פתרון אחסון מבוסס All-Flash ונרכשו על ידי חברות אחסון גדולות כגון: SolidFire (NetApp), XtremIO (EMC). הן אמנם בנו ארכיטקטורה ייעודית ל-Flash, אך עדיין לא מצליחות לממש פתרון All-Flash ב- TCO תחרותי.

פתרונות אלה לא מספקים מענה הולם לגידול המתמשך בכמויות הנתונים בדטה סנטר, ולכן הופכים מהר מהצפוי ללא כלכליים. כמו כן, הם אינם יודעים להתמודד עם אתגרי הביצועים הנובעים מ-Mixed Workload.

Kaminario All-Flash – חברה גלובלית אשר מרכז הפיתוח שלה נמצא בישראל, פיתחה פתרון מבוסס Software Defined Storage (לא תלוי חומרה), המאפשר מימוש פתרון אחסון All-Flash ברמת עלות/תועלת הטובה ביותר בתעשייה.

לפתרון יש יכולות מוכחות של Data Reduction הבאות לביטוי במימוש In-line Deduplication and Compression מבלי לפגוע בביצועים.

הארכיטקטורה הגמישה של קמינריו יודעת ל"התאים" עצמה באופן אוטומטי לכל סוג של Mixed Workload – OLTP ,OLAP ,Private Cloud ,VDI וכו', ובכך להבטיח את ה-SLA הטוב ביותר לאפליקציות ולארגון – Consistent Latency.

הפתרון מעניק גמישות מרבית עבור הצורך של גדילה בנפחים ו/או בביצועים בצורה בלתי תלויה, ולכן מבטיח את העלות הכוללת – TCO הטובה ביותר מבין פתרונות אחסון All-Flash בשוק.

לסיכום ניתן לומר ללא כל ספק, שפתרונות אחסון All-Flash מצויים היום בזרם המרכזי, הן כפתרונות אחסון ל-Private Cloud והן כפתרונות אחסון מרכזי בארגונים.

כל ארגון שרוצה להמשיך לגדול ולהוביל בתחומו, צריך לבנות את תשתיות האחסון המרכזיות שלו על פלטפורמת All-Flash מודרנית. חשוב לזכור שכאשר בוחרים פתרון כזה, צריך להסתכל על עלות הניהול הכוללת (TCO) ולא רק על עלות הרכישה הראשונית.

אירועים קרובים