תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Big Data Month, ימים א'-ד' 6-30 בנובמבר, תל אביב

"סוויטת השירותים ש-Azure מציעה כיום היא המקיפה ביותר בענן הציבורי"

16/11/2016 13:03
אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

לקראת חודש ה-Big Data של CloudZone ושל DataZone, אדיר רון, מנהל תחום Open Source במיקרוסופט (Microsoft) ישראל מסביר על האתגרים בתחום הענן וה-Big Data היום, ועל היתרונות של Microsoft Azure כספקית ענן מובילה.

מהם האתגרים העומדים בפני מנהלי מידע או מנמ"רים בחיבור שבין Big Data לענן?
"הענן מספק הזדמנות אדירה לארגונים לאסוף ולאחסן לראשונה את כל המידע העסקי הרב שנצבר כנתונים מובנים ולא מובנים וללא סינון. מטרנזאקציות פיננסיות ונתוני לקוחות, ועד מגוון התגובות ברשתות החברתיות וקטעי וידיאו ממצלמות האבטחה; הענן הסיר באופן אפקטיבי כל מגבלה על סוג או כמות המידע שניתן לאחסן".

"עם זאת, ההזדמנות הזו טומנת בחובה אתגרים משמעותיים לא פחות בתצורת ההתמודדות הארגונית עם היקפי המידע הללו. ללא תהליכי ניתוח, עיבוד והפקת תובנות עסקיות מהנתונים הנ"ל, המידע נותר כמשאב יקר ערך שקיים בארגון אך אינו מנוצל להתייעלות כלכלית או איתור הזדמנויות חדשות.

אימוץ מתודולוגית Big Data מחייבת גם שילוב כלי אנליזה מתקדמים, הכשרת כוח אדם מיומן, הטמעת פתרונות מודרניים לניהול, אבטחת מידע וגיבוי של סוגי הנתונים החדשים. מבלי להתייחס לכל הרבדים המשמעותים הללו, פרוייקטי Big Data עשויים להיות מוצלחים מאוד ברמה הטכנולוגית אך חסרי משמעות עסקית ותועלת ארגונית".

כיחידה ייעודית אשר מטפלת בדיוק בקו התפר הזה, כיצד אתם מסייעים להתגבר על אתגרים אלו?
"כלי הענן של מיקרוסופט פותחו מתוך הרצון לספק מענה כולל למגוון הצרכים הארגוניים בתחום – הניהולי, הטכנולוגי והמתדולוגי. פרויקט Big Data מסורתי בענן ה-Azure מתבסס כמובן על פתרונות האחסון המודרניים והמתקדמים המפשטים את הניהול הטכנולוגי, אך כוללים גם סט מגוון של כלים המותאמים לכל אנשי המקצוע הרלוונטים".

"IT, אנליסטים, Data Scientists, אנשי אבטחת מידע ומקבלי החלטות טכנולוגיים – כלל בעלי התפקידים מקבלים מענה מלא במסגרת היקף הפתרונות הרחב של מיקרוסופט, שמוצע לארגונים בתצורות ה-IaaS ,PaaS ו-SaaS".

"בשילוב עם מקורות מידע ארגוניים ותמיכה נרחבת וייחודית במודלי מידע היברדיים, Azure הינה ללא ספק הפלטפורמה הרחבה והמקיפה ביותר לפתרונות Big Data בענן".

בשנים האחרונות ישנה מגמת קונסילידציה של ספקיות הענן, אך ניכר כי הספקיות הגדולות שומרות על כוחן. מהן היתרונות של Azure כספקית, לאילו סקטורים היא מתאימה יותר, וכיצד מבודלת ממתחרותיה?
"מיקרוסופט בנתה את פתרונות ה-Big Data של Azure על בסיס שני עשורים של פעילות רחבה ומגוונת סביב טכנולוגיות דטה. הניסיון הרב שנצבר בעולם מול ארגוני האנטרפרייז סביב פתרונות הנתונים המובילים של SQL Server, לצד שנים רבות של ניסיון בניהול היקפי מידע עצומים בענן (מ-Hotmail הוותיק שהיה בין השירותים הראשונים שהתנסו ב-Big Data בענן דרך שירותי XBOX ו-Skype וכלה בפתרונות Office 365) יצרו מתודולוגיה סדורה במיקרוסופט לתצורת הניהול והניתוח המיטבית בעולם ה-Big Data, שמשמשת בראש ובראשונה את החברה עצמה".

"סוויטת השירותים ש-Azure מציעה היום, היא המקיפה ביותר בענן הציבורי, עם סט פתרונות Open Source שנעים סביב אחסון, ניתוח, הצגה והפקת תובנות מבוססות Machine Learning ואינטיליגציה מלאכותית המעניקים מענה עסקי שלם וייחודי".

לדעתך, מהם טרנדים הבולטים שהולכים להוביל את תחום הדטה בשנה הקרובה?
"טרנד משמעותי שכבר תפס תאוצה בעולם הדטה, הוא נושא ה-Deep Learning והאינטיליגציה המלאכותית. נפחי המידע האדירים שמאוחסנים היום בענן הציבורי כבר נמצאים בהיקף שפשוט לא מאפשר שימוש באנליסטים בלבד לטובת ניתוחם וחילוץ התובנות העסקיות".

"הדור הבא של פתרונות האנליזה האוטומטית דוגמת Cortana Intelligence, שמגיע היום כחלק מ-Microsoft Azure, מבוסס על הנגשת שירותים שמסייעים לא רק בניהול היקפי הדטה אלא גם בהבנתם. בנוסף, טרנד נוסף שאנו מזהים בעולמות ה-Big Data נע סביב סוגיות של Privacy ו-Security שהופכים משמעותיים יותר ויותר בשיח הארגוני סביב הפתרונות הללו".

"דליפת מידע לא מבוקרת נחשבת היום לאחד האתגרים העסקיים והמשפטיים הגדולים ביותר לארגונים בהטמעת פתרונות Big Data, כאשר הנזק שנוצר מחשיפה לא מבוקרת למידע עסקי הצליח בשנים האחרונות להשפיע על חברות ענק, תעשיות בטחוניות ואפילו על המירוץ לבחירות הנשיאות בארצות הברית שמושפע ממידע רגיש שזלג לציבור".

"מיקרוסופט חרטה על דגלה להוביל את התחום הנ"ל ומשקיעה באופן חסר תקדים באבטחת מידע ושמירה על Privacy, מה שמתבטא בין השאר בכך שענן ה-Azure קיבל יותר הסמכות רשמיות (Certifications) מאשר כל ספק ענן אחד בשוק".

לדברי גיל גרוס, מוביל תחום Azure ב-CloudZone, "בשנתיים האחרונות אנחנו רואים דרישה גדולה לפתרונות Open Source. פתרונות אשר לא רק נתמכים בצורה מלאה על ידי מיקרוסופט, אלא מעודדים וכוללים גם שירות ותמיכה".

"שיתופי הפעולה הייחודיים שיש ל-Microsoft OSS עם יצרנים של מוצרי דטה בקוד פתוח כמו HortonWorks ,MongoDB ,Couchbase ,Elastic ועוד רבים אחרים, מאפשרים לנו בתור אינטגרטור אובייקטיבי לייצר פתרונות מקיפים וכוללים בסביבת Azure מבלי לנעול את הלקוחות אל ספקית הענן״.

תוכלו לשמוע עוד על תחום הענן בחודש ה-Big Data שיתקיים במהלך חודש נובמבר, במהלכו יקיימו CloudZone ו-DataZone כנסים ואירועים רבים בנושא הענן ו-Big Data בשיתוף החברות המובילות בעולם כגון Elastic ,Couchbase, מיקרוסופט ועוד.

למידע נוסף לחצו כאן.

אירועים קרובים