תוכן שיווקי

שש טעויות נפוצות בבחירת ספק ענן

31/08/2016 11:13
בעננים. בוחרים נכון את הספק הנכון

מחשוב ענן הפך לפתרון אותו כל ארגון מיישם. אך למרות שהטכנולוגיה נמצאת כאן כבר זמן רב, ב-Virtual IT עדיין נתקלים מדי יום בחוסר ידע וטעויות בסיסיות בהבנת השירות.

להלן מספר טעויות נפוצות בבחירת מחשוב וספק ענן.

ענן או כלום

טעות נפוצה היא שבמעבר לענן כל שירותי המחשוב עוברים לענן, ושום שירות לא נשאר בארגון.

בפועל, מבצעים ניתוח ושיקול פר מערכת האם ניתן וכדאי להעבירם לענן, ובכך להרוויח את יתרונות הענן ובסוף תהליך האפיון, הארגון מחליט אילו מערכות יישארו בארגון ואלו מערכות יועברו לענן ובכך הארגון ממקסם את יכולותיו מול מטרותיו העסקיות.

הענן עולה יותר

בהצעת מחיר לשירות הענן נוטים הארגונים להכפיל בשלוש שנים את התשלום החודשי בהצעה, לשם השוואת חיי המדף של מערכות On-premise, ואת הסכום שהתקבל להשוות לעלות המערכות בעת רכישה.

בחישוב זה, רוב מערכות הענן יעלו יותר. אך מה שהחברות לא לוקחות בחשבון, זה את עלות הבעלות הכוללת כמו מערכות הגיבוי גם מערכות אבטחת המידע וההגנה על המידע, עלויות חשמל וקירור, עלות הנדל"ן וחדרי שירותים לאחסנת המערכות, עלות רישוי ובעיקר את שעות התפעול והתחזוקה של כוח האדם המקצועי שמתחזק את המערכות הללו ומכאן ברוב המקרים ובשקלול כל הנתונים, עלות שירותי הענן זולה יותר.

בחדר שרתים שלי מאובטח יותר

טעות נוספת היא ששרתים שנמצאים קרובים אלי בחדר השרתים מאובטחים יותר משרתים בענן.

למרבית הארגונים יש תקציב IT מסודר לכל שנה, בו הארגון מחדש, משנה ומשפר מערכות מחשוב ואבטחת מידע על פי צרכיו, בדרך כלל על פי השיקול העיקרי של עלות-תועלת, בהן לא מיושמות כל הטכנולוגיות ומערכות ההגנה המתקדמות ביותר.

לחברות הענן תמיד יהיו המערכות החדישות והמתקדמות ביותר שמתוחזקות על ידי אנשי מקצוע הטובים ביותר כי זהו בסיס השירות אותו הן נותנות ללקוחותיהן ובלעדיו אין להן זכות קיום.

חברת ענק = ענן טוב

עוד לא פוטר המנמ"ר שבחר בסיסקו (Cisco). האם גם לא יפוטר המנמ"ר שבחר ב-AWS או Azure?

הרבה ארגונים בוחרים בספקיות הענן הגדולות כמו מיקרוסופט (Microsoft ), אמזון (Amazon), גוגל (Google), כי "אצלן אין תקלות". בפועל, תקלות יש בכל שירות וצריך לשאול מי נותן את השירות ומה זמינות אנשי המקצוע שיפתרו את התקלה או יבינו מה הלקוח צריך או חווה.

שירות ענן הוא לא רק תשתיות ענק. שירות ענן מתחיל ונגמר במי נותן את השירות, מה הרמה המקצועית שלו ומה הזמינות שלו לתקלה וללקוח הסופי.

מיקום הוא לא שיקול

בענן כיום אין חשיבות למיקום השרתים כי הכל ב-WWW.

תשתיות האינטרנט בארץ ובעולם מתרחבות ומתעצמות, ועדיין חשוב להתאים את מיקום חוות השרתים למיקום הלקוחות. חברה שרוב לקוחותיה בישראל, תקבל שירות טוב יותר ממערכות בארץ מאשר במיקום אחר. למשל, שרת Web שמשרת לקוחות בצפון אמריקה לא יעבוד באותה יעילות אם ימוקם באסיה.

כל החברות אותו דבר

חברות הענן מציעות חבילות שירות שמכוונות למכנה המשותף הגדול ביותר.

כשארגון בוחר בשירות ענן, הוא בוחר בחבילת השירות הקרובה ביותר למה שהוא צריך.

במהלך השנים הבנו ב-Virtual IT שכל לקוח הוא יחודי ובעל צרכים משלו. חוסר גמישות בחבילות השירות, מוביל בדרך כלל לתשלום גבוה על משאבים שהארגון לא זקוק, או חבילה שמגבילה משאבים שהארגון צריך.

לסיכום

מעבר לענן זה לא הכל או כלום. ניתן בקלות להעביר שירותים מסוימים לענן לאחר בחינת כל השיקולים של הארגון.

ברוב המקרים תהיה כדאיות כלכלית והארגון יקבל מערכות אמינות ומאובטחות יותר.

בחירת ספק הענן, מיקום הענן ונותן השירות הם קריטיים לקבלת שירות ענן טוב ומתאים יותר.אנו מזמינים אתכם לענן של Virtual IT להנות מכל היתרונות של ענן ציבורי יחד עם רמת שירות גבוהה של צוות IT מקומי.

לאתר החברה לחצו כאן.

אירועים קרובים