תוכן שיווקי

מפתח הדרכה טכנולוגי: המקצוע המבוקש ביותר בתחום פיתוח ההדרכה

הדרך להיכנס לעולם ההדרכה ולהשתלב בתפקידי מפתח מובילים אף פעם לא הייתה קרובה יותר ● המכון ללימודי המשך, המסלול האקדמי המכללה למינהל, מציג מסלול הכשרה ייעודי המשלב פיתוח הדרכה וטכנולוגיה מתקדמת

29/06/2016 17:12
לתת את הידע והכלים להתמודדות עם אתגרי המחר

קיימות דרכים רבות להשתלב בתחום ההדרכה, אך כיום בעידן הטכנולוגי יש דרישה לחדשנות הנותנת את הטון גם בתחום זה. ההתפתחות בעולם ההדרכה מתבטאת בהתאמה של אופני הלימוד לעולם החדשני של הלומדים, ויש מסלול אחד המקנה ידע טכנולוגי ומאפשר לכם להשתלב בתפקידים החשובים ביותר בתחום ההדרכה.

המכון ללימודי המשך, המסלול האקדמי המכללה למינהל, מציע מסלול לימודים מבוקש המאפשר לסטודנטים להשתלב בתחום פיתוח ההדרכה.

רוצים להזניק את קריירת ההדרכה שלכם קדימה? מסלול ההכשרה בפיתוח הדרכה טכנולוגי יוביל אתכם למקום אליו אתם שואפים להגיע.

מה זה פיתוח הדרכה ואיך הפן הטכנולוגי משתלב בו?

פיתוח הדרכה הוא חלק ממכלול רחב יותר של מערך הדרכה, כשמטרת ההדרכה היא להביא את הלומדים או לחילופין העובדים ממקום מצוי למקום רצוי, תוך התחשבות בצורכי הארגון והסביבה העסקית. תהליך פיתוח ההדרכה מסייע ליועץ, למנהל ולארגון להשיג מטרה זו באפקטיביות וביעילות רבה יותר.


תהליך פיתוח הדרכה מתקיים בשתי רמות; הראשונה היא רמת המאקרו, איתור צרכים וכתיבת תכנית הכשרה, אשר מתייחסת לתמונה הכוללת ומתעסקת בתהליך הוליסטי שלם, מהנקודה בה אנו יוצאים ועד לנקודה אליה אנו שואפים להגיע. השנייה היא המיקרו, בה פיתוח ההדרכה מתבטא, הן בבניית יחידת לימוד קלאסית כמו מערך שיעור, תרגיל, סדנה ועוד, והן בפיתוח תוצרי הדרכה מתוקשבים כמו סרטון או לומדה.

המטרה הכללית היא לזהות את הצורך בפיתוח ההדרכה הנכונה, כך שיענה לפער שבעקבותיו התעורר הצורך בהדרכה. לכן, על מנת לתכנן את מערך השיעור האפקטיבי ביותר, יש לעבור את שלבי פיתוח ההדרכה בצורה מקצועית ומיומנת. שילוב תהליך פיתוח ההדרכה המסורתי לצד הטכנולוגי מאפשר לבוגרים שלנו להביא ערך מוסף לארגון בו עובדים.

צבירת ניסיון במהלך ההכשרה

ההכשרה בפיתוח הדרכה טכנולוגי מעניקה ידע טכנולוגי לצד מסורתי ומכשירה את הסטודנטים בשני התחומים הללו. בסיום ההכשרה, יצאו הבוגרים עם תיק עבודות שמהווה חלק מפרויקט גמר יישומי, ויקנה להם כרטיס כניסה משמעותי לארגונים ולמציאת עבודה.

הכלים הטכנולוגים שילמדו יהיו בין היתר מחולל הלומדות המוכר ה-Story line, תוכנה הכוללת חוויית פיתוח למידה ויזואלית נוחה וטבעית, ומערכת לניהול למידה – ה-LMS, אשר הופכת את תהליך ניהול הלמידה לאוטומטי וחכם.

מציאת עבודה בתחום

תחום פיתוח ההדרכה תופס תאוצה בשנים האחרונות, הן בעולם הפרטי והן בעולם העסקי. התובנה לפיה מדובר בתחום חדשני ומשמעותי המייצר רווחיות, מגדילה את הצורך באנשי הדרכה מיומנים ומנוסים בכל ארגון באשר הוא.


שילוב טכנולוגיה מתקדמת בתהליכי הלמידה מאפשר חסכון במשאבים ומקטין את התלות הקיימת בזמן ובמקום. מירב לביא חדד, מנהלת תהליכי למידה, מדגישה כי "תמורות בעולם ההדרכה והדרישה לחדשנות מחייבת אותנו כגוף הדרכתי להשתנות ולהכשיר את הבוגרים שלנו בהתאם לצרכי הסביבה".

הלימודים פותחים צוהר לבוגרים לעסוק בפועל בפיתוח הדרכה, ולמצטייני הקורס מובטחים ראיונות עבודה. התכנית מאפשרת לסטודנט ערך מוסף בפן הטכנולוגי והיכרות עם מרצים מובילים בתחום.

תכנית ההכשרה אורכת כ-16 מפגשים, עיוניים ומעשיים, פעם בשבוע בשעות אחר הצהריים.

המחזור הקרוב ייפתח ב-21 ביולי 2016, במכון ללימודי המשך, בקמפוס המכללה למינהל בראשון לציון.

לדברי דוד שטרית, ראש המכון ללימודי המשך, המסלול האקדמי המכללה למינהל, "בוגרי הקורס יעברו את ההכשרה המקצועית, במטרה להתקדם ולמלא תפקידי מפתח בתחום ההדרכה, כאשר התכנים מעניקים את הכלים הפרופסיונליים להשתלב בשוק העבודה ובתחום אשר נמצא בשינוי מתמיד, לצד התפתחות הטכנולוגית המחייבת אותנו להמשיך ולהכשיר לתפקידים מבוקשים בשוק התעסוקה – אנחנו מקנים את הידע והכלים להתמודדות עם אתגרי המחר".

לפרטים והרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים