תוכן שיווקי
לקראת אירוע - PMI 2016, יום ד', 8 ביוני, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב

ד"ר אלכס דן, PMI: "מנהל פרויקטים מצליח – שילוב של מנהיג ומנצח על תזמורת"

31/05/2016 11:55
אלכס דן, נשיא PMI ישראל

כתב: הילל יוסף

"מנהל פרויקט מצליח הוא מנהיג, האמור לחבר את כל הקצוות לכדי מלאכה משותפת של בעלי מקצוע שונים, כך שהם ינגנו ביחד בצורה מתוזמרת", אמר ד"ר אלכס דן, נשיא PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

ד"ר דן התראיין לקראת הכנס השנתי של העמותה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', ה-8 ביוני, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.


"בעלי מקצוע שונים צריכים לנגן יחד, באופן מתואם והרמוני, ולהביא ליצירה משותפת", אמר ד"ר דן. "לכן, המנהיגות הנדרשת היא מיוחדת, בעיקר מול האתגרים השונים של הפרויקטים המורכבים במאה ה-21, המתאפיינת בארגונים רשתיים שאינם היררכיים, במורכבות טכנולוגית ובאילוצי משאבים זמינים לביצוע. מאפיינים  אלו מדגישים את התכונות הנדרשות מהמנהיג, המוביל באופן משתף וייחודי את הביצוע המוצלח של משימת הצוות".

"על מנת שמנהל פרויקט יצליח במלאכתו, הוא נדרש ליוזמה, מנהיגות וארגז כלים מקצועי ומוכח", ציין ד"ר דן. "אחד הכלים בו הוא מודל PMBOK, (ר"ת Project Management Body of Knowledge), מודל לניהול פרויקטים שפותח על ידי הארגון הבינלאומי לניהול פרויקטים, PMI".

לדבריו, "המודל מחלק את המושג 'ניהול פרויקט', ל-10 תחומי ידע: ניהול אינטגרציה, ניהול תכולה, ניהול זמן, ניהול עלות, ניהול איכות, ניהול משאבי אנוש, ניהול תקשורת, ניהול סיכונים, ניהול רכש וניהול בעלי עניין".

הוא הוסיף כי "תחומי הידע מחולקים לתהליכים המאוגדים בחמש קבוצות, שהנם השלבים הגנריים של כל פרויקט: ייזום, תכנון, ביצוע, ניטור ובקרה וסגירה. ייחודו של PMBOK הנו בישימות שלו למגוון תחומים: החל ממחקר ופיתוח, IT, תשתיות לאומיות, חינוך, היי-טק וחברות סטארט-אפ ועוד. הוא נותן המשגה המהווה בסיס לתקשורת בין בעלי העניין השונים של הפרויקט בכל שלביו, החל מייזום ועד להשלמתו המוצלחת".

בכנס השנה, ציין, "PMI ישראל חוגגת 20 שנה. החזון שלנו הוא להרחיב את יישום שיטות מתקדמות בניהול פרויקטים בכל המגזרים במשק, לצד הפריה הדדית בין מנהלי פרויקטים ותוכניות, מתעשיות שונות, על מנת להצליח באתגרים השונים העומדים בפניהם".

להנהיג את הצוות להצלחה בפעילות

"הכנס השנה יעניק למשתתפים בו אשנב לנקודות מבט שונות על ההצלחה בפרויקטים, ממנהלים בכירים במשק. מרצים ממגוון תחומים, יציגו תפיסה ויישום שונים של ניהול פרויקטים, וכיצד הפרויקטים תרמו להצלחת הארגון. חבר הכנסת אלוף (מיל') אלעזר שטרן, בעברו מפקד בה"ד 1, ידבר על מנהיגות בכלל ומנהיגות בפרויקטים בפרט, ועל ההבדל בין ניהול פעילות בארגון ובין להנהיג את הצוות להצלחה בפעילות".

"מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, ידבר על האתגרים בניהול פרויקטים מורכבים יחד עם הצלחה מוכחת בהובלת ארגון כלכלי-חברתי. פרופ' אהרן שנהר, אחד המומחים המובילים בעולם בניהול פרויקטים, חדשנות, מנהיגות וביצוע – ידבר על מוטיב החדשנות בניהול פרויקטים ואיך ראייה אסטרטגית של פרויקטים יכולה להוביל מהלכים לחדשנות בארגון".

"מיכל חובב, מנהלת פיתוח אסטרטגי באינטל (Intel) ישראל, תדבר על הקשר שבין התפעול היומיומי והשוטף הנדרש בהקשר למיומנויות בניהול פרויקטים ובין ההחלטות האסטרטגיות המובילות להצלחה עסקית.. ד"ר יאיר שינדל, ראש מטה מיזם ישראל דיגיטלית במשרד ראש הממשלה ייתן את נקודת המבט הייחודית של המנהיגות הנדרשת במגזר הממשלתי".

יכולת ביצוע יוצאת דופן

לדברי ד"ר דן, "PMI ישראל הפך במהלך השנים לארגון משמעותי ומוכר, המוביל את ציבור מנהלי הפרויקטים בישראל בכל תחומי העשייה. אנו מובילים הטמעה של תקני ניהול פרויקטים בינלאומיים מתקדמים במערכת החינוך' בהובלתה של ד"ר סיגל קורל-קורדובה, סגנית נשיא PMI לחינוך".

"כמו כן אנו מקיימים אירועים מקצועיים רבים, המשותפים לסטודנטים וחוקרים יחד עם התעשייה, במספר רב של מוסדות אקדמיים ובהובלתה של ד"ר ורד הולצמן, סגנית נשיא PMI למחקר ואקדמיה ומובילת הכנס ה-20 של PMI ישראל. אירועים אלו פתוחים לציבור הרחב. כמו כן מיסדנו בשנים האחרונות פורומים ממוקדי-מגזרים, בהובלתה של גלית טיץ-יסקרביץ, סגנית נשיא PMI לממשל ותעשייה: IT, תשתיות לאומיות, פיננסים וביטחון. שירות זה לציבור, מקדם את המקצוענות של ציבור מנהלי הפרויקטים והתוכניות בישראל".

בשנים האחרונות, סיכם ד"ר דן, "ארגונים שונים במשק מטמיעים מתודות מתקדמות. יחד עם הרוח היזמית המאפיינת את ישראל, השילוב מניב יכולת ביצוע יוצאת דופן בקשת פעילויות רחב: פרויקטים ביטחוניים ייחודיים, חברות סטארט-אפ, בניית תשתיות לאומיות ועוד. ההצלחה בפרויקטים אלו מוכיחה שאנו לא נופלים בביצוע איכותי לעומת מדינות אחרות".

אירועים קרובים