תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BMC Day Israel - where IT goes Digital, יום ג', 7 ביוני, מרכז כנסים LAGO ראשון לציון

"המסע לארגון הדיגיטלי עובר בהפיכה של ה-IT לאוטומטי יותר והרבה יותר אינטואיטיבי"

כך אמר שי עובדיה, CTO אגף BMC במטריקס, בראיון לקראת כנס BMC Day Israel - Where IT Goes Digital

31/05/2016 11:36
שי עובדיה, CTO אגף BMC במטריקס

כתב: הילל יוסף

"אחד האתגרים המרכזיים בפניהם ניצב המנמ"ר, הוא כיצד לבצע את הטרנספורמציה של ה-IT בדרכו להתמודד טוב יותר עם הצורך לתמוך בארגון ולהפכו לדיגיטלי. המסע לארגון הדיגיטלי עובר דרך IT בשירות עצמי, אוטומטי יותר והרבה יותר אינטואיטיבי". כך אמר שי עובדיה, CTO אגף BMC במטריקס.

עובדיה התראיין לקראת כנס BMC Day Israel – Where IT Goes Digital, שייערך בעוד כשבוע ביום ג', 7 ביוני, במרכז כנסים LAGO ראשון לציון. האירוע מתקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף מטריקס.


"העידן הדיגיטלי מתאפיין בשינוי תפיסה בכל הנוגע לאופן בו אנו צורכים שירותים, ומביא עמו הזדמנויות עסקיות לחברות קטנות שיאפשרו להן לנגוס בנתחי השוק ולפעמים אף להביס את הארגונים הוותיקים והגדולים. שימוש מושכל בפתרונות ענן שונים, ויכולת להפיק תובנות עסקיות ותפעוליות באמצעות אנליטיקה של כמויות מידע גדולות בזמן אמת, מהווים תנאי סף ביכולת של ה-IT להתאים את עצמו לקצב ולכמויות המידע בעסק הדיגיטלי. כל אלה מולידים אתגרים שה-IT לא ערוך לקראתם".

עובדיה מציין כי "הדיגיטל הביא עימו חוויית שימוש וצריכת שירותים מסויימת. קיים פער בין השירותים שמחלקות ה-IT מספקות ללקוחות הפנימיים בארגון, לבין השירותים שלקוחות אלו מכירים בהיותם לקוחות קצה שנהנים מחווית שירות אינטואיטיבית, ידידותית, ונגישה אף מהמובייל. כדי לגשר על פער זה, ה-IT חייב לתת מענה בשירות עצמי המוקם על ידי אוטומציה מאחורי הקלעים, כך שהארגון יהפוך לגמיש ומהיר יותר". שי הדגיש כי "האינטואיטיביות וקלות ההקמה והניהול חייבים לבוא לידי ביטוי גם בכלי השליטה והבקרה והאוטומציה עצמם, באופן שאפילו ארגונים קטנים יוכלו להפיק ערך מכלים אלו".

אתגר נוסף הנובע כתוצאה מהקצב שבו מוקמות מערכות בארגון הדיגיטלי הינו הבטחת רמת השירות של המערכות הללו תוך טיפול ביותר נתונים, והתמודדות מהירה יותר עם תקלות. המענה הוא במערכות שו"ב גמישות אוטומטיות ומבוססות אנליטיקות". בנוסף, אמר כי "המערכות צריכות 'ללמוד' איך ה-IT מתנהג, לזהות חריגות ולהצביע על מקור לתקלות, גם כאשר המקור לתקלה מגיע ממקומות שמערכות השו"ב המסורתיות לא מסוגלות לנתח, כגון לוגים ומקורות מידע אפליקטיביים ועסקיים".

לגבור על האתגרים החדשים

עובדיה מציין כי "BMC מאפשרת להנגיש את שירותי ה-IT בצורה התואמת את ציפיות הלקוח בעולם הדיגיטל, להעניק חוויית שירות פשוטה, ידידותית, אינטואיטיבית וקלה, עם אוטומציה מלאה של בקשות השירות של המשתמש".

בנוסף, הדגיש כי "יש לייצר מצב שבו התפעול עובד בגישת האקו-סיסטם. הכוונה היא שכלי התפעול ב-IT יעבדו יחדיו בסינרגיה מלאה. הרעיון הוא להימנע מ"איים בודדים" של כלי ניהול המסרבלים את התפעול. פתרון BMC לניהול ענן פרטי והיברידי מהווה דוגמה מצוינת לגישת האקו-סיסטם הדיגיטלי של BMC. פתרון זה מאפשר למשתמשים להקים בשירות עצמי שירותי IaaS, PaaS וכן SaaS תוך שהמערכת דואגת לעדכן את מערכות השו"ב, מערכות הרישוי ואת מערך ניהול השינויים וה-CMDB".

BMC, אמר עובדיה, "הובילה במשך שנים רבות את תפיסת ה-BSM. בשנתיים האחרונות היא מובילה את המענה לאתגרים החדשים. BMC הינה הראשונה להטמיע את הקונספט והגישה החדשה שתסייע למחלקות ה-IT להתקדם לעדין הדיגיטל. BMC מספקת פלטפורמה סינרגית ומודולארית, קלה ליישום ותפעול, המאפשרת למנהל ה-IT לגבור על האתגרים החדשים ולהדביק את הקצב שבו מתנהל העסק הדיגיטלי".

עובדיה מסכם ואומר כי "אגף ניהול מערכות במטריקס המייצג זה 23 שנה את BMC לטובת לקוחותיה בישראל, מעניק One-Stop-Shop עבור פתרונות BMC בישראל החל משלב המכירה, היישום, התמיכה וההדרכה. יכולת ייחודית בשוק המבטיחה שללקוח תהיה כתובת אחת עד להצלחה".

אירועים קרובים