תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ISUG 2016, יום ב' 6 ביוני, LAGO

הדרך למחר מתחילה היום – אל תישארו מאחור

ארגונים רבים מתכננים כיצד להתמודד עם הכלכלה הדיגיטלית, בעוד הארגונים הזריזים יותר מכינים כבר היום את התשתית לדור הבא של ניהול המידע בארגון ● שיחה עם עומר שיינבוים, מנהל קו העסקים סאפ בנס

09/05/2016 13:03
עומר שיינבוים, מנהל חטיבת סאפ בנס

"קצב השינויים כיום הוא אדיר, וארגון שמפספס את 'הפניה בזמן' עלול למצוא את עצמו לא רלוונטי יותר", אומר עומר שיינבוים, מנהל  חטיבת סאפ (SAP) בנס.

כיצד אתם מרגישים את השינוי בשוק?
"אנו מרגישים כי בשוק הישראלי יש תכונה רבה בעיקר בארגונים הגדולים. חלק מן הארגונים נמצא כבר עמוק בתוך הטרנספורמציה הדיגיטלית, כמו בנקים, חברות הביטוח, גופי בריאות ובתי ההשקעות שבוחנות שילוב של טכנולוגיות כמו מובייל, Big Data והאינטרנט של הדברים, וחלק עדיין עוקב בדריכות ובוחן את צעדיו".

"בשנים האחרונות אנו חשים בשינוי משמעותי בשוק שבא לידי ביטוי גם אצלנו בחטיבה. עד שנת 2014 רוב הפרויקטים שלנו היו פרויקטים של בק-אופיס – מחשוב של תהליכים כגון לוגיסטיקה, כספים, משאבי אנוש וכו'. אך מאז 2014, יותר ארגונים שכבר יישמו את מערכות סאפ הפיננסיות והלוגיסטיות מתחילים לבצע מעבר לפתרונות ליבה עסקיים".


מה מניע ארגונים כיום לבצע פרויקטים בתהליכי הליבה?

"הכאב והצורך לא השתנה. מדובר בצורך של הארגון לנוע קדימה ולבצע תהליכים עסקיים ביעילות גבוהה יותר בהתאמה לסביבה הארגונית כיום ולערוצים הדיגיטליים החדשים. ארגונים שקיימת אצלם מערכת סאפ כבק-אופיס מזהים את ההזדמנות לאימוץ פתרונות ליבה עסקיים על בסיס המערכות הקיימות, והמנמר"ים רואים הזדמנות להפחית ממשקים וביזור של מערכות".

"בנוסף, ארגונים רוצים לדעת יותר, לקבל מידע בזמן אמת, לנתח ולקבל החלטות – וכמובן רוצים לתמוך בגמישות וניידות – ושם אנו רואים כניסה נכונה לעולם של SAP HANA. במקביל, כולם מדברים על הענן כפלטפורמה גמישה ויעילה יותר וברור שבסוף כולם ייכנסו לנושא – מי באופן מלא ומי חלקית, ומי שלא ייכנס יישאר מאחור".

מהם יישומי הליבה העסקית המרכזיים שארגונים מאמצים על גבי סאפ?
"התחומים החמים בתחום יישומי הליבה העסקית הם: בעולמות הבילינג, פרויקטים בעולם ה- CFO – כולל איחוד דו"חות והפעלת CRM על בסיס סאפ. מערכות הבילינג בנויות כיום בארגונים רבים בטלאי על טלאי מפתרונות שונים, שלגבי חלק מהם הידע הקיים הולך ונעלם, והארגונים חוששים מקריסה".

"כך לדוגמה, בחברת החשמל כל תהליך הבילינג מבוסס כיום על סאפ, ברגע שגובים כסף מלקוח זה משתקף בדו"חות הארגון. גם פרויקטים בתחום החיזוי האנליטי מתחילים לתפוס תאוצה. באמצעות כלי חיזוי ניתן לנתח ולחזות צרכים על בסיס HANA, עם שילוב חיישני אינטרנט של הדברים ו-Big Data".

מה הייחוד של קבוצת סאפ בנס?
חטיבת הסאפ של נס אשר מובילה את עולם הסאפ וה-ERP בישראל זה למעלה מ18 שנים, מניעה קדימה את הזינוק לעתיד, כשהיא ממוקדת כיום בשלושה מגזרים עיקריים: חברות ממשלתיות וגופי צבא וביטחון, תחום הפיננסים כולל בנקים וחברות אשראי, ומגזר התעשייה והשירותים שכולל חברות הפצה, מזון, מסחר ועוד. הקבוצה כוללת מאות מומחים ויועצים המובילים תהליך מקצה לקצה סביב עולמות הסאפ הכולל יישום, פיתוח, הטמעה ,בדיקות והדרכות".

"אנו מציעים היום מודלים עסקיים וטכנולוגים מתקדמים שהלקוחות מאמצים במהירות: מעבדת ענן חדשנית לשימוש והתנסות הלקוחות על מודלי סאפ החדשים בעולמות HANA, מודל לשכת שירות לכל עולם התחזוקה, הפיתוח, היישום וליווי המשתמשים כשהיתרון הברור של נס היא בהבנת צורכי הליבה של הלקוחות וחיבור הטכנולוגיה והפתרונות החדשניים לצרכים העסקיים ולמטרות האסטרטגיות של הארגון. השילוב הזה של מומחיות טכנולוגיות וחיבורה לצד העסקי, מוביל את הלקוחות לבחור בנס כשותפה הטבעית שלהם בהובלת פרויקטים חדשנים אלו בבטחה".

אירועים קרובים