תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day, יום ד' 7 בספטמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

אריקסון מקדמת את חזון האינטרנט של הדברים ומשיקה את ה-IoT Accelerator

04/05/2016 14:52
אריקסון

מחקרים רבים ניסו לכמת את ההשפעה של האינטרנט של הדברים על החברה בכלל ועל עסקים בפרט. מחקר של גרטנר (Gartner) שפורסם לאחרונה, צופה כי האינטרנט של הדברים ייצור ערך מוסף של 1.9 טריליון דולרים בשנת 2020. בעוד שכיום אנחנו לא רואים עדיין את היכולת האמיתית והערך של התחום לאנשים, לתעשייה ולחברה. דבר אחד נראה בטוח – ההזדמנויות שהאינטרנט של הדברים נושא בחובו נראות כמעט אינסופיות.

תחום האינטרנט של הדברים עתיד להביא תועלות רבות לעולם האנטרפרייז, עם מגוון רחב של יישומים לענפים ספציפיים (כגון פתרונות בריאות, קמעונאות, או פתרונות לעולם התשתיות) ותועלות עבור פונקציות תמיכה פנים ארגוניות או עסקיות כלליות (כגון מעקב אחר נכסים, ניטור מלאי וכו').


חברת המחקר Machina Research מסמנת בדו"ח האסטרטגי שלה על Enterprise IoT שלושה תחומים חדשים שבהם ארגון עסקי יכול לבדל את עצמו באמצעות האינטרנט של הדברים:

● העצמת הקשר עם הלקוח הסופי על ידי שינוי המוצר הסופי
עיצוב והשקת מוצרים עם שירותים משולבים – יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות ליצרני ציוד כדי לייצר מקורות הכנסה חדשים. יצרני ציוד יוכלו ליצור יחסים ומודלי פעילות מול הלקוחות שלהם לטווח ארוך.
● מודלים עסקיים חדשים
באמצעות מוצרים מחוברים ניתן ליצור מודלים עסקיים חדשים המחליפים השקעות CAPEX כבדות במנגנוני OPEX אטרקטיביים (As a Service).
● שיתוף הנתונים
התקני האינטרנט של הדברים מייצרים כמות גדולה מאוד של נתונים (Big Data). באמצעות פתרונות אנליטיקה ניתן לשתף את הנתונים הן בתוך העסק וגם מחוצה לו. כך ניתן לשפר מוצרים, תהליכים, וכו'.

באריקסון (Ericsson) מפתחים בשנים האחרונות פתרונות אינטרנט של הדברים עבור תעשיות, כוחות הביטחון, תחבורה וערים חכמות. 50 מיליון התקנים חכמים כבר מופעלים על ידי פלטפורמות האינטרנט של הדברים של אריקסון או מתוחזקים על ידה.

באריקסון מבינים כי מורכבות, עלויות גבוהות ופרויקטים מתמשכים מונעים מהלקוחות פריסת פתרונות אינטרנט של הדברים ושירותים בקנה מידה נרחב הרבה יותר.

לא עוד. ה-IoT Accelerator של אריקסון מצמצם את עבודת האינטגרציה, מספק כלי פיתוח, API ויכולת שיתוף המאפשרת לעסק לפתח, לבדוק, להטמיע ולשלב את פתרונות האינטרנט של הדברים באופן פשוט יותר מאשר אי-פעם בעבר.

מהו ה-IoT Accelerator?
● חבילה של תוכנות ושירותים בענן הניתנים כשרות. יכול לשמש כבסיס לפיתוח של יישומי האינטרנט של הדברים לתעשייה בצורה גלובלית.
● כולל שלושה מרכיבים: פלטפורמת אינטרנט של הדברים, חנות יישומים, שירותים מקצועיים.

פלטפורמת האינטרנט של הדברים

יכולותיה של פלטפורמת אינטרנט של הדברים כוללות ניהול הקישוריות, חיוב, ניהול ההתקנים, ניהול הנתונים ו-Analytics. ה-IoT Accelerator מבוסס על מערכת הענן ההיברידית של אריקסון. הפלטפורמה מוצעת כשירות כדי לאפשר ללקוחות להתגבר על המחסומים של עלויות, זמן הקמה ומורכבות.

חנות היישומים IoT Marketplace

חנות היישומים של אריקסון – IoT Marketplace היא גם מאגר של אפליקציות וגם אתר פיתוח שיתופי. היא מאפשרת לחברות לפתח פתרונות בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים ו/או להציע אותם ללקוחותיהם.

היישומים והאפליקציות ב-Marketplace יוכלו ל"הימכר" כשירותים ואפליקציות ערך מוסף ללקוחות סופיים אחרים של הלקוח של אריקסון.

שירותים מקצועיים מקומיים

פורטפוליו שלם של שירותים מקצועיים של אריקסון לעולמות האינטרנט של הדברים החל משירותי התקנה ראשונית ועד ייעוץ עסקי, פיתוח יישומים, שילוב מערכות ותחזוקה.

כדי שיישומי האינטרנט של הדברים בארגונים יצליחו, נדרש להתאימם להעדפות מקומיות, לדרישות רגולטוריות אזוריות, ולאפשר אקו-סיסטם ושיתוף פעולה בפיתוח פתרונות שיגיעו במהירות לשוק. לצורך זה אריקסון תתמוך בלקוחות ה-IoT Accelerator באמצעות מעבדות אזוריות שיכולות לממש יכולות גלובליות באופן מקומי.

לדברי אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, "אנחנו מאמינים שארגונים  יכולים להפיק תועלת רבה מחיבור אנשים, התקנים ועצמים. עם ה-IoT Accelerator בכוונתנו להפוך את האינטרנט של הדברים לפשוט יותר. אנחנו מכוונים בשלב הראשון ללקוחות בתחומי התחבורה, האנרגיה, ערים חכמות ובטחון הציבור. התאמת הפתרונות לצרכי הלקוחות תעשה באופן מתמיד תוך שיפור השימושיות ומהירות בפיתוח התוכנה באמצעות גישת DevOps".

ה-IoT Accelerator יהיה זמין ללקוחות בסוף Q3.

אירועים קרובים