תוכן שיווקי
לקראת אירוע - NessPRO CA, יום ב' 14 במרץ, לאגו

כיצד לשרוד את ה-Digital Disruption?

מחקר גלובלי חדש, שנערך על ידי Harvard Business Review בחסות CA Technologies, בוחן את האיומים מפני Digital disruption וכיצד ארגונים יכולים לנצח בכלכלה הנשלטת יותר ויותר על ידי אפליקציות ושירותים דיגיטליים

01/03/2016 16:48

מאת: מרקו קומאסטרי, נשיא ומנכ"ל CA Technologies באיזור EMEA

נהגי המוניות השחורות של לונדון רגילים לשיבוש (disruption). בין אם מדובר בהיתקעות עמידה בתור בעבודות בכביש, או התמודדות עם מזג אויר בלתי צפוי – הם כבר ראו הכל. אבל שום דבר, לחלוטין שום דבר, לא משתווה ל-disruption שעמו הם מתמודדים עכשיו. זהו אובר (Uber), האפליקציה שמאפשרת לך לבקש, לנסוע ולשלם עבור נסיעה במונית מהטלפון. הדבר משבש את ענף המוניות בלונדון ועלול להיות מאוחר מדי עבור נהגי המוניות של לונדון כדי לעצור זאת.

ה-disruption הזה הינו מעבר למוניות של לונדון. מכוניות ללא נהג מאיימות על יצרני הרכב הגדולים. Airbnb מאתגר את ענף המלונאות המסורתי. הפצת שידורי טלוויזיה מתבצעת על ידי כלי הפצה דיגיטליים כמו Amazon Prime ונטפליקס (Netflix). אל תטעו: מגמות עסקיות דיגיטליות הן disruptive והלחץ הולך להיות יותר אינטנסיבי.


נושא זה של digital disruption נכלל בדו"ח של Harvard Business Review Analytic Services בחסות CA Technologies. הדו"ח, "לשרוד את ה-Disruption, להוביל שינוי: נצחון בכלכלת האפליקציות", בוחן את ההשפעה של digital disruption ומה ארגונים יכולים לעשות כדי לנצח בכלכלה הנשלטת יותר ויותר על ידי אפליקציות ושירותים אחרים המבוססים על העולם הדיגיטלי.

הסקר העולמי כלל 250 מנהיגים עסקיים, בעיקר מארגונים גדולים בתחומי השירותים הפיננסיים, ייצור, שירותי בריאות, טלקום וענפים רבים אחרים. הסקר העלה כי 44% מהנשאלים אמרו שהם מצפים כי בענף שלהם יהיה disruption משמעותי על ידי מגמות עסקיות דיגיטליות בשלוש השנים הקרובות. 22% סבורים כי זה כבר קרה.

כמובן, רבים מכירים בעובדה כי טכנולוגיה היא התשובה: אנו שומעים לעתים קרובות מנכ"לים האומרים באסיפה הכללית השנתית שלהם כי "אנחנו לא בנק, אנחנו חברה טכנולוגית", או "אנחנו כבר לא חברת תעופה, אנחנו חברה טכנולוגית". הדו"ח מגלה כי 53% מהארגונים משקיעים בטכנולוגיה המודרנית כדי לפתח מוצרים ושירותים דיגיטליים מהר יותר. למעשה, זוהי הפעולה העיקרית הננקטת כדי להתחרות ביעילות רבה יותר בכלכלה הדיגיטלית: פריסת שירותים חדשניים כדי לשמור על לקוחות מרוצים.

אולם, קליטתה של הטכנולוגיה בצורה נכונה היא כנראה החלק הקל. המכשול העיקרי לטרנספורמציה דיגיטלית, שאותו ציינו המשיבים בסקר, הוא שהם טובעים בביורוקרטיה ארגונית. הנתונים הם ב"איים מבודדים" (siloed), קבלת ההחלטות היא ב"איים מבודדים" (siloed) וכך גם הנראות. יתרה מזו, 31% מהארגונים עדיין סובלים מתרבות שהיא מנוגדת לשינוי.

איך להפוך למוביל דיגיטלי

כיצד מצליחים ארגונים לנצח באקלים העסקי ה-disruptive, הדינאמי והבלתי צפוי הזה?

הכל עניין של מהירות. על פי הדו"ח של Harvard Business Review Analytic Services הארגונים המובילים הופכים את המהירות ליתרון תחרותי. 68% אומרים כי הם מיומנים בפיתוח יכולות טכנולוגיות חדשות במהירות, לעומת 25% שמשתרכים מאחור. לדוגמה, 48% מהמובילים מפתחים אפליקציות ניידות תוך פחות מארבעה חודשים לעומת 31% בלבד של כאלו המשתרכים מאחור.

ארגונים מובילים גם נוטים יותר להשתמש בגישה זריזה וגמישה (אג'ייל) בפיתוח תוכנה – 42% מתארים את עצמם כ-advanced practitioners של פיתוח זריז וגמיש (אג'ייל) בעוד שרק 8% מהמשתרכים מאחור עושים זאת.

כדי להפיק תועלת מהזדמנויות עסקיות דיגיטליות יש צורך בשינוי במימדים רבים. ההתמקדות העיקרית של המשיבים היא על יצירת חוויית לקוח דיגיטלית מעולה (42%), ולאחריה השקעות בשינוי פעולות ותהליכי ליבה עסקיים (34%) ותהליכי עבודה של העובדים (31%).

האבטחה חשובה גם היא. על פי המחקר, 45% מודאגים מאוד ממגוון של סיכוני אבטחה ככל שעסקיהם הופכים להיות יותר דיגיטליים. רוב מומחי האבטחה מסכימים כי ככל שהעסק הופך ליותר דיגיטלי, כך האיומים נפוצים יותר. עבור הרוב, כבר לא ניתן להרחיק פולשים. במקום זאת, האבטחה חייבת להיות בנויה למספר רב של שכבות בארגון, עם יכולת לזהות חדירות ולהגיב במהירות כדי להגביל את הנזק.

לחבר את הכל ביחד

יותר ויותר חברות מתחרות על איכות התוכנה שלהן, ועל המהירות שבה הן יכולות לפרוס מוצרים ושירותים חדשים. עם זאת, לחברות רבות חסרים האנשים, התהליכים והטכנולוגיות להתחרות בהצלחה בכלכלת האפליקציות, ואינרציה ארגונית היא מגבלה עצומה.

מנהלים חייבים לפרק "איים מבודדים" (silos)  בתוך הארגונים שלהם ולקדם שיתוף פעולה. הם חייבים להיות מוכנים להקריב קצת יציבות כדי להניע שינוי. עליהם ליצור קשרים גמישים יותר עם שותפים כדי לנצל מודלים עסקיים חדשים, להשיג זריזות וגמישות (אג'יליות) ומהירות גדולות יותר. עליהם להשקיע בטכנולוגיות מודרניות כדי לפתח מוצרים ושירותים דיגיטליים מהר יותר. הם חייבים לנוע בנוחיות ממאמצי תכנון גדולים ומחזורי ביצוע ארוכים לגישה מהירה יותר של Test and Learn.

הסכנה האמיתית, כמו שנהגי המוניות השחורות של לונדון נוכחים לדעת, היא אינרציה. הסיכון לארגונים שנתקעים בעבר הוא גדול. אלה שמבינים זאת ומסוגלים להוביל את השינוי, לא רק ישרדו את ה-disruption, אלא גם יעזרו לכתוב את הכללים עבור כלכלת האפליקציות החדשה.

עבור עסקים עם דפוסי חשיבה זריזים וגמישים (אג'ייל), אנשים נכונים וטכנולוגיה נכונה – ההזדמנות היא עצומה.

אירועים קרובים