תוכן שיווקי

קומפיומדיה השלימה מיגרציה של חוות שרתים והקמת DR בעל-בד

08/02/2016 14:14
קומפיומדיה הציגה מיומנויות גבוהות בכל התחומים הרלוונטיים של תשתיות המחשוב

קומפיומדיה (Compumedia) השלימה פרויקט של העברת חוות שרתים והקמה של DR בעל-בד.

במסגרת הפרויקט עברה חוות השרתים, התומכת במערכות ה-ERP וה-BI הארגוניות, ממתקן הדטה סנטר של יבמ (IBM) בגבעת שמואל למתקן דטה סנטר בפתח תקווה. בנוסף, כלל הפרויקט הקמה של מתקן חלופי (DR) חדש, שנועד למנוע השבתה של המערכות התפעוליות בארגון במהלך המעבר ואחריו. קומפיומדיה הייתה אחראית לתכנון, אפיון, ביצוע וניהול של הפרויקט, שנמשך כארבעה חודשים.

על-בד מייצרת ומשווקת בישראל ובמפעליה בעולם מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה המשווקים בהיקף כספי של יותר מ-1.4 מיליארד שקלים בכ-40 מדינות ברחבי העולם. החברה, הנחשבת אחת משלוש היצרניות הגדולות בעולם בתחומי פעילותה, מעסיקה למעלה מ-1,600 עובדים ברחבי העולם, והיא מפעילה מטה עולמי בקיבוץ משואות יצחק, מפעלים בישראל, ובנוסף מפעלי ייצור בארצות הברית, גרמניה ופולין.

הצורך להעברת חוות השרתים עלה בעקבות סגירת מתקן הדטה סנטר של יבמ בגבעת שמואל והעברתו למתקן בפתח תקווה. במסגרת הפרויקט הקימה קומפיומדיה את אתר הייצור החדש התומך במערכת הסאפ (SAP), כולל הקמה ואינטגרציה של הרשת, אחסון, כוח המחשוב, אבטחת מידע, וירטואליזציה ועוד.

שי שוורץ, מנכ"ל קומפיומדיה, מציין כי "מערכת ה-ERP של על-בד, מבוססת פתרון של סאפ, משמשת כמערכת ליבה עבור כלל אתרי הייצור והשיווק של החברה בעולם. המערכת משרתת את כל תהליכי הכספים, לוגיסטיקה, רכש שיווק וההפצה בחברה, והיא קריטית להמשכיות העסקית והתפעולית של הארגון".

שוורץ מסביר כי "האתגר המרכזי, כאשר נדרשה על-בד לבצע את המעבר ממתקן הדטה סנטר הישן לזה החדש, היה להימנע ככל האפשר מהשבתת המערכת. אנו, כמבצעי הפרויקט, נדרשנו להשתמש בטכנולוגיות, אמצעים ושיטות עבודה לא שגרתיות כדי להימנע מהשבתה. לצורך כך הקמנו בסמוך לחווה הישנה מתקן חלופי, DR נייד על גבי גלגלים, המבוסס על ארון שרתים ייחודי שעבר אפיון ודרישה ספציפיים על ידינו, שאפשר לנו במהלך של חודש, לבצע העברה מדורגת של החווה. בדרך זו, מדי מספר ימים העברנו אלמנט אחר של אתר הייצור למתקן החדש, וזאת מבלי לפגוע בפעילות השוטפת".

הקמת DR גלובלי

שוורץ הוסיף כי "הצלחנו להעלות את המערכות לאוויר במינימום הכרחי של השבתה, בסך הכל פחות משעתיים. הערך המוסף של הארגון מהפרויקט היה בכך שהוא קיבל אתר DR גלובלי, דבר שמפחית את הסיכונים בארגון להשבתת המערכות התפעוליות, וכתוצאה מכך הפחתה של הסיכונים לפגיעה בפעילויות התפעול והייצור של הארגון".

"האתגר בפרויקט הזה היה עצום", סיכם שוורץ. "נדרשו כאן מיומנויות גבוהות בכל התחומים הרלוונטיים של תשתיות המחשוב, ובנוסף ידע נרחב ומקצועיות במערכות תפעוליות, בדגש על מערכות סאפ. המערכת הינה קריטית לפעילות הארגון, והמשמעויות של השבתה כתוצאה מהמעבר היו גבוהות ביותר לארגון. לכן נדרשנו לנקוט בשיטות עבודה ואמצעים מגוונים כדי להפחית את הסיכון שיכול היה להיווצר כתוצאה מהשבתה של המערכות".

רומן ליטרובניק, CIO בעל-בד

רומן ליטרובניק, CIO בעל-בד

רומן ליטרובניק, CIO בעל-בד, ציין כי "על-בד פועלת בזירה עסקית קשוחה עם דרישות מחמירות של SLA מצד לקוחותינו בעולם, וצורך להבטיח המשכיות עסקית מסביב לשעון. ללא מערכת ERP זמינה לא נוכל לקבל הזמנות, לייצר ולשלח סחורות ברחבי העולם, ולדבר יכולות להיות השלכות כבדות. לפיכך החלטנו לקדם בדחיפות רבה את פרויקט ה-DR, שמטרתו לשמש תעודת ביטוח למקרה של אסון, ולהבטיח יכולת חזרה לתפקוד תוך מספר שעות בודד. זהו מהלך מורכב הדורש אינטגרציה בין ספקים שונים, ובחרנו להיעזר בקומפיומדיה – שותף ותיק שאני סומך עליו".

אירועים קרובים