תוכן שיווקי

בראשונה בישראל – "פועלים everywhere"

11/01/2016 14:54
בנק הפועלים

אם הייתם שואלים מישהו עד לפני שנה-שנתיים, אם זה סביר שבנק יאפשר למפתחים עצמאיים לעשות שימוש בנתונים ובשירותים של הבנק לצורך פיתוח אפליקציות – יש להניח שהוא לא היה מאמין.

בבנק הפועלים הבינו שכדי להמשיך להוביל גם בעידן הדיגיטלי, צריך לעשות מהלך שעד לפני זמן לא רב לא היה מתקבל על הדעת, ולפתוח את הבנק בפני מפתחים עצמאיים. "הלקוחות החכמים של היום התרגלו לשירותים דיגיטליים יעילים והם מצפים לקבל את אותה חוויה מכל נותן שירותים, גם מהבנק שלהם. בנק הפועלים עוסק כבר תקופה ארוכה בפיתוח שירותים מתקדמים, באינטרנט ובאמצעות אפליקציות, עבור קהל לקוחותיו", אומר ד"ר רונן יוכפז, מנהל מערך המידע בבנק הפועלים. "כך למשל, יכולים לקוחות הבנק למשוך כסף מהבנקט באמצעות הצמדה של הסמארטפון למכשיר, להזמין מט״ח לפני נסיעה לחו״ל, להעביר כספים בקליק, ולאחרונה אף חנך הבנק שני סניפים דיגיטליים (והשלישי בקרוב) שמעניקים חוויית משתמש שונה לחלוטין ללקוחותיו, אבל כל זה לא מספיק".


לדברי יוכפז, קפיצת המדרגה במתן אפשרות למפתחים עצמאיים לעשות שימוש בנתונים ושירותים של הבנק, מאפשרת לחכמת ההמונים להגדיר את השירותים הבנקאיים העתידיים כחלק ממהפכת הכלכלה השיתופית. הוא מדגיש כי השימוש בנתוני הבנק נעשה בצורה מאובטחת ששומרת על פרטיות הלקוחות. "מדובר במהלך לא פשוט, לא מהיבט טכנולוגי ובוודאי לא בהיבטים רגולטוריים, חוקיים ואבטחתיים, אולם אחרי עבודה מאומצת מול כל הגורמים הרלוונטיים ומתן מענה מוחלט לכל הסוגיות, בנק הפועלים שמח להכריז על פתיחת PDP (ר"ת Poalim Developers Portal) – פורטל מפתחים ייעודי וייחודי שמאפשר לכל מפתח אפליקציות לעשות שימוש ב-OPEN API של הבנק להטמעת נתונים ושירותים של הבנק באפליקציה שלו.

רשת שותפים  דיגיטלית  חדשה ובמרכזה הלקוח

במה בעצם מדובר?
API (ר"ת Application Programming Interface) הוא סט כלי פיתוח המאפשרים למפתח גישה למידע וליכולות הבנק, כך שניתן לשלב אותן בפרויקט שלו ולחסוך זמן פיתוח. ה-OPEN API שבנק הפועלים מעמיד לרשות קהילת המפתחים, מאפשר להם להשתמש בנתונים של הבנק לצורך שילובם באפליקציה שלהם לפי הצורך והייעוד שלה. כך למשל יכול המשתמש באפליקציה לדעת את היתרה שלו בבנק, תנועות אחרונות או אף את עומס הלקוחות בסניף מסוים – כל זאת מבלי לצאת מהאפליקציה שבה הוא נמצא. "השימוש בנתונים אלה אינו מוגבל לאפליקציות פיננסיות בלבד, אלא נתון לדמיון של המפתחים. בעתיד הקרוב יוכלו מפתחי האפליקציות לבצע גם פעולות מתוך האפליקציה שלהם, כך ששירותי הבנק לא יהיו מוגבלים יותר רק לאפליקציות הבנקאיות, אלא יוכלו להיות משולבים גם באפליקציות חיצוניות, בהתאם לעמידתם בתנאים מסוימים כמובן", אומר יוכפז.

"פועלים בנקאות פתוחה" – הסטנדרט החדש לחווית לקוח נפלאה

"פתיחת פורטל המפתחים היא סנונית ראשונה ממהלך אסטרטגי כולל של בנק הפועלים כחלק מ״הבנקאות הפתוחה״ שהוא מוביל ולחיבור בין הבנק לקהילת המפתחים. הפורטל שהוכרז במהלך דצמבר כבר זוכה לאהדה ותפוצה רבה, עם מעל ל-250 מפתחים שנרשמו ומפתחים שירותים ואפליקציות חדשות, וקצב ההצטרפות הולך וגדל", מוסיף יוכפז. "בעתיד יפתח הבנק חנות אפליקציות ייעודית המציעה חוויית משתמש פשוטה ומתקדמת, שבה יוצעו האפליקציות החיצוניות המאושרות לשימושם של לקוחות הבנק, מתוך מטרה להציע עושר של שירותים פיננסים המתאימים לכל שלב בחיי הלקוח".

לפורטל המפתחים לחצו כאן.

אירועים קרובים