תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הפיסגה הדיגיטלית 2016, יום ד' 13 באפריל, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל משנה אסטרטגיה

31/12/2015 10:56
לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל

לשכת מנתחי מערכות מידע הינה גוף ציבורי, המאגד את בכירי טכנולוגיית המחשוב והמידע בישראל. היא מהווה מסגרת ארגונית, מקצועית וחברתית, הפועלת ברציפות לשימור ושיפור הכשירות המקצועית, המעמד וההכרה הציבוריים והמקצועיים של חבריה. זאת, הן על בסיס שירותים העומדים לרשותו של כל אחד ואחד מהחברים והן, ובעיקר, על בסיס הסינרגיה והיתרונות לגודל, הגלומים ברשת הקשר המקצועי והחברתי בין חבריה ובעוצמה, באפקטיביות ובפעילות של איגוד מייצג.

הלשכה רואה את ייעודה לא רק כלפי חבריה, אלא גם בקשר ובאחריות כלפי כל תעשיית הטכנולוגיה העילית והעוסקים בה – במשק, בתעשייה, בשירותים, בשירות הממשלתי והציבורי, ברשויות הציבוריות ובכוחות הביטחון, וכן בקרב הציבור, החברה והמדינה בישראל.

הלשכה הוקמה לפני למעלה מעשרים שנה, במהלך שינוי ארגוני ומהותי של איגוד מנתחי המערכות, כארגון שבא לאגד את בכירי טכנולוגיית המידע והמחשוב למסגרת מקצועית שתקדם את המעמד והסטטוס המקצועי והציבורי של מנתחי המערכות בישראל.

כיום, בעשור השני של המאה ה-21, ברור לכולנו שעל אף ההישגים הגדולים בעשורים האחרונים, הפוטנציאל הלא מנוצל בכל תחומי הטכנולוגיה העילית בישראל, עדיין עולה בהרבה על זה הקיים. לראייתנו, שילוב כוחות ותיאום סינרגטי של מקצועני הענף (כולל חברות, ארגונים והנהלה בכירה) הנם המפתח למיצוי מירבי ומיטבי של פוטנציאל זה. אי לכך, הלשכה רואה בדרך זאת לא רק יעוד ארגוני ולאומי, אלא אסטרטגיה ותוכנית עבודה לשנים הקרובות.

ולכן, עוברת הלשכה בימים אלו שינוי אסטרטגי שבבסיסו הכוונה לאגד את מרבית מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב לקהילייה מקצועית מלוכדת, אשר רואה את חזונה ויעדיה בשלושה כיוונים עיקריים:
● קידום המודעות הציבורית, המקצועית והכלכלית לחשיבותם של הטכנולוגיה העילית בכלל ושל מקצועות טכנולוגיות המידע והמחשוב בפרט. קביעה וקבלת הכרה בסטנדרטים של הגדרות המקצוע והעוסקים בו, נורמות ואתיקה מקצועית, מסלולי הכשרה, הסמכה, התפתחות וקידום, וכיו"ב.
● קידום מעמדם המקצועי, הציבורי, הכלכלי והאישי של מקצועני הקהילייה וחבריה. וכן, חיזוק וקידום מעמדן של חברות הטכנולוגיה העילית, מרכזי הטכנולוגיה בגופים עסקיים, ציבוריים ובכוחות הביטחון, הפקולטות וחוגי הטכנולוגיה באקדמיה ומוסדות ההכשרה המקצועית הרלוונטיים, תוך שיתוף פעולה תכנוני וביצועי עמם.
● פעילות ציבורית ארוכת טווח שתביא את רשויות המדינה ומקבלי ההחלטות הרלוונטיים בממשלת ישראל, להבנה ולהכרה בטכנולוגיה העילית כמנוף עיקרי ומוביל בפוטנציאל לחידוש הצמיחה הריאלית במשק ולקידום החוסן והעוצמה האסטרטגית והכלכלית של מדינת ישראל. הבנה והכרה שיובילו אותם להעדפה וקידום חקיקתית של התחום, מקצועותיו והעוסקים בו, על כל המשתמע מכך.

אירועים קרובים