רונן נוי, קומוולט ישראל: "האתגר המרכזי השנה היה התמודדות עם שינוי צרכי הלקוח"
לקראת כנס הלקוחות השנתי של קומוולט (CommVault), שוחחנו עם רונן נוי, סמנכ"ל המכירות של קומוולט ישראל, כדי לשמוע על השנה שעברה על החברה ועל מה שצופן עבורה העתיד.
ספר בקצרה על השנה שעברה על קומוולט
"השנה הייתה פרודוקטיבית מאוד ולוותה בהצלחות רבות. צירפנו לחברה מספר מכובד של לקוחות גדולים וחדשים, ביניהם הראל ביטוח, שופרסל, אסותא, ידיעות תקשורת, אמדוקס (Amdocs), אודיוקודס (AudioCodes) ולקוחות נוספים רבים אשר הגיעו להבנה כי קומוולט נותנת ערך מוסף וכי משתלם לעבור אלינו. כמו כן, זכינו במכרז גדול ומשמעותי במגזר הציבורי והרחבנו פתרונות קיימים בלקוחות כמו ישראכרט, קוקה קולה (Coca-Cola), פסגות ואלביט".
"בעקבות ההצלחות בגיוס לקוחות חדשים, אנו נמצאים בעיצומו של מהלך התרחבות משמעותי. בתקופה הקרובה נעבור למשרדים חדשים, אשר יאפשרו גיוס צוות מקצועי נוסף על מנת לענות על הדרישות של החברה ולספק ללקוחותינו את השירות האיכותי ביותר. אנו מדברים על גידול של כ-30%-40% בכוח האדם בחברה, אשר בין השאר ירחיב גם את צוות התמיכה שלנו. בנוסף להישגים הללו, קומוולט התמקדה השנה בגיוס והכשרה של שותפים עסקיים כמו דורקום, DnA IT, אמת מחשוב ואחרים, לצד טיפוח שותפים קיימים כמו HDS, ווי אנקור (we ankor), בינת תקשורת והראל, כדי לאפשר תמיכה ומכירה של מוצרינו בצורה מיטבית עבור הלקוחות. חלק מהתמיכה כולל גיוס של מנהלת שותפים ומתן מענה לשותפים בפעילות יומיומית כמו הכשרות, רישומים ועוד. בסופו של דבר, הסניף הישראלי של קומוולט נדרש לספק מענה גם ללקוחות הקיימים של החברה וחלק מהותי מעבודתנו השנה, כמו בכל שנה, היה לשמור על רמת שירות גבוהה וערך עסקי עבור לקוחותינו".
עם אילו אתגרים נאלצתם להתמודד השנה?
"האתגר המרכזי שלנו השנה היה התמודדות עם שינוי צרכי הלקוח. כיום, הסתכלות הלקוחות על צרכים טכניים הפכה להיות במושגים של ערך עסקי. כל פתרון נבחן לפי היכולת שלו להביא ערך עסקי לארגון. התמודדנו עם אתגר זה על ידי מתן ערך עסקי מהיר והאפשרות לנהל את כל המידע לאחר שהוא נוצר, בין אם על ידי שמירה, גיבוי, שחזור או חיפוש מידע בצורה יעילה. בכך למעשה הפכנו את האתגר הגדול שניצב בפנינו ליתרון של החברה. אתגר נוסף היה הצורך ההולך וגדל של הלקוחות לצאת לענן. התמודדנו עם אתגר זה על ידי הצעה של פתרונות משולבים יחד עם פתרונות של ענן חיצוני או ענן פנימי, אשר גם כללו שילובים חכמים של גיבוי לענן והתאוששות מאסון. כל הערכים המוספים הללו מאפשרים ללקוח להרחיב את הפעילות בהתאם לדרישה שלו ולא מעבר".
מהו השיקול העיקרי כיום של חברות וארגונים בבואם לבחור מערכת גיבוי ואחסון? מה הצורך העיקרי שהלקוחות מבקשים עבורו פתרון?
"כיום, השיקול העיקרי של חברות וארגונים הוא הערך העסקי – עד כמה המערכת שיבחרו תסייע לפשט ולייעל תהליכים בארגון. השאלה הנשאלת היא, האם בסופו של דבר, הפתרון הנבחר יכול לחסוך בכסף, במשאבים, בתהליכים? האם הוא יכול להביא פשטות לארגון? הלקוחות מחפשים פשטות וקלות תפעול שיתנו את כל היכולות של המוצרים ויביאו מהר מאוד ערך עסקי לארגון".
מה יהיו המגמות והטרנדים שישפיעו על השוק בשנה הבאה?
"מבחינת המגמות של השוק, קיימים אתגרים רבים כמו המצב הביטחוני, הרצון של חברות להוציא החוצה לענן אפליקציות ושירותים אחרים, וההסתכלות שלהם על הערך העסקי. עולה השאלה איך עושים זאת מבלי לפגוע בזמינות וביכולת הארגון לשלוט במידע שלו? המידע כל הזמן גדל והיכולת של הארגון להבין מה נמצא ברשותו זהו אתגר שהפך לאקוטי בארגונים רבים. קומוולט שמה דגש על פשטות ומתן מענה לאתגרים חדשים של יציאה לענן, יכולת חיסכון, חיפוש והיכולת לפתח שותפויות עסקיות מגוונות ברמה גלובלית ומקומית כדי לתת פתרון טוב יותר.
בעוד חודש יתקיים כנס הלקוחות השנתי של קומוולט. ספר בקצרה על מה הולך לקרות שם?
בשנה האחרונה החברה שדרגה את היכולות של מוצריה. אנו מתכוונים להציג יכולות חדשות ומהפכניות למערכת של קומוולט, שיסייעו באספקת ערך עסקי משמעותי יותר לחברות וארגונים המתמודדים עם אתגרי כמויות המידע ההולכות וגדלות ולא פחות חשוב, עם אתגרי הנגישות למידע. לצד זאת, נדון בשילוב היכולות עם השותפים העסקיים של החברה, וגם ניתן לכמה מלקוחותינו לספר את סיפור ההצלחה שלהם עם קומוולט.