שלומי סויסה, אקספון 018: "GoCredit מאפשר שליטה מיטבית בכל הקשור לתשלומי הלקוחות בכרטיסי אשראי"
במפגש מיוחד שערכה NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס (Ness) ישראל, למנהלי כספים בארגונים שונים במשק, הוצגה מערכת GoCredit, מתוצרת Menahel4U, המשווקת בישראל על ידי NessPRO. המערכת משמשת חברות וארגונים לסליקה והתאמות אשראי, תוך ניהול גבייה בכרטיסי אשראי בתקן PCI, וידוא קבלת הסכום הנכון במועד הנכון ובעמלה הנכונה מחברות האשראי, ויצוא ורישום אוטומטי של העסקאות בספרי החברה או הארגון.
תקן PCI הינו תקן בינלאומי לאבטחת מידע הקובע דרישות שונות לאבטחת נתוני האשראי, ביניהן אבטחת רשת התקשורת, סיסמאות הגישה, אמצעי אחסנת הנתונים ועוד. על מנת לעמוד בתקן PCI נדרשים ארגונים המטפלים בפרטי כרטיסי אשראי ליישם אמצעי הגנה ואמצעי אבטחת מידע שונים.
שלומי סויסה, מנהל הכספים של אקספון 018, תיאר את היישום של GoCredit בחברה, ואמר כי לפני התקנת GoCredit התבצעה הסליקה באקספון 018 דרך חברת סליקה חיצונית. אופן הסליקה כלל הפקת קובץ אקסל מתוך המערכת הפיננסית לחברת הסליקה, כאשר התאמות האשראי התבצעו באופן ידני. "היו פערים כספיים גדולים בין המערכת הפיננסית לתקבולים בפועל ללא יכולת הסבר" אמר.
"החלטנו שאנו מעוניינים בפתרון כולל שיאפשר לנו לבצע את סליקת האשראי דרך המערכת הפיננסית", אמר סויסה. "חיפשנו מערכת התאמות עם ממשק ייעודי למערכת, כולל דו"ח בקרה בזמן אמת והצגת נתוני הלקוח במערכות הגבייה וה-CRM מתוך המערכת הפיננסית. לאחר בדיקה של הפתרונות השונים החלטנו לבחור ב-GoCredit".
הפעלתה של מערכת GoCredit באקספון התבצעה בהדרגה במהלך 2012. המערכת מאפשרת לאקספון סליקה דרך המערכת הפיננסית ויוצרת קבלות בזמן אמת דרך המערכת. כמו כן מפיקה המערכת דו"חות של עסקות כושלות, אותן לא ניתן היה לסלוק, והן מועברות למערך הגבייה. המערכת מאפשרת גם לבצע מיידית הכחשות לקוח ובירורי עסקה.
"השימוש במערכת GoCredit מאפשר שליטה מיטבית בכל הקשור לתשלומי הלקוחות בכרטיסי אשראי", אמר סויסה. "אנו יכולים להתעדכן ולקבל תמונת מצב מעודכנת בכל רגע נתון, כאשר במקביל מתבצע רישום חשבונאי אוטומטי במערכת הפיננסית בצורה מהירה ויעילה. הממשק ידידותי למשתמש, הכל נמצא במסך אחד והודות לממשק האינטרנטי ניתן להתחבר מכל מקום".
"התאמת האשראי מציבה כיום אתגר רציני בפני מנהלי החשבונות בחברות וארגונים" אמרה פטריסיה מסצ'יאני, אחראית פתרונות פיננסים ב-NessPRO. "מאחר וגם המועד וגם סכום הזיכוי מושפעים מפרמטרים שונים בחוזה הסליקה, מנהלי החשבונות עוסקים זמן רב כל חודש במעקב אחר זיכויים מחברות האשראי". מסצ'יאני ציינה כי מערכת GoCredit מונעת טעויות בחשבון הסליקה. בעת הזנת כרטיס האשראי המערכת מזהה את סוג הכרטיס ובוחרת את חשבון הסליקה אוטומטית.
באמצעות Go Credit מקבלים מנהלי החשבונות קבצים מחברות האשראי בצורה מקוונת. נתוני סירוב מתקבלים כל יום ולא רק בסוף חודש, ומתבצע רישום אוטומטי במערכת ה-SAP הארגונית של חשבוניות, העברות בנקאיות, ותנועות תיקון/עיתוי. כמו כן המערכת מבצעת בדיקות יתרות לתאריך סוף חודש מול יתרות של חברות האשראי.
מסצ'יאני ציינה כי מערכת GoCredit חוסכת זמן רב בביצוע התאמות אשראי. המערכת פועלת בתצורת ענן, דבר המאפשר עלות נמוכה, התחברות מרחוק, ותחזוקה שוטפת הכלולה במחיר החודשי. כמו כן המערכת תומכת במסופים בלתי מקוונים וניתן להמשיך לבצע עסקות גם כאשר אין רשת אינטרנט פעילה.
אקספון 018 הינה חברת אינטרנט ושיחות בינלאומיות, הפועלת משנת 2004. החברה מפעילה מערך טכנולוגי מתקדם, המחובר לשדרת האינטרנט הבינלאומית ורשת השיחות הבינלאומיות, באמצעות קווי תקשורת ישירים. החברה מעסיקה כ-150 עובדים.