תוכן שיווקי

מכללת סמינר הקיבוצים הרחיבה את מערך האחסון ב-42 טרה באמצעות QNAP

06/08/2015 12:45

מכללת סמינר הקיבוצים בחרה בפתרון האחסון של QNAP עבור מערך אחסון הארכיון הווידיאו שלה. באמצעות הפתרון של QNAP מספקת המכללה אחסון נגיש במחיר כדאי, המשמש אמצעי לאחסון נתונים לצרכי אדמיניסטרציה במכללה. QNAP מיוצגת בארץ בלעדית על ידי ויז'ואל ד.ג.

פתרון QNAP נבחר על ידי מכללת סמינר הקיבוצים כמענה לביקוש המתרחב במכללה לנפחי אחסון. המכללה רכשה שני התקנים בדגם QNAP EC879U, שכל אחד מהם מספק למכללה נפח אחסון של 21 טרה. ההתקנים, הממוקמים בקמפוס הראשי של המכללה ובקמפוס השני, "קמפוס אמנויות", משמשים לצורך אחסון של עבודות גרפיקה הנעשות במקום, ולאחסון ארכיון המכללה המרכז  76 שנים של פרוטוקולים, מסמכים, ותמונות מיום הקמתה. בנוסף, ההתקנים משמשים לצורך גיבוי הדדי בין שני הקמפוסים.

בעוד האחסון המרכזי של המכללה מבוסס על שרת אחסון גדול של EMC, הרחבתו לא תאמה את התוכנית האסטרטגית של מערכת ה-IT במכללה, ו-QNAP סיפק מענה נקודתי ומהיר.

שלמה בלנקה, מנהל התשתיות של סמינר הקיבוצים, מסביר את השיקולים שהובילו לבחירה: "הגענו למצב של חוסר בשטחי אחסון בשל הגידול המהיר בכמות הנתונים המשמשים לצרכי ניהול מערך האדמיניסטרציה במכללה. הרחבת הפתרון הקיים חייבה ביצוע שינויים משמעותיים שעלותם גבוהה מהתקציב שתוכנן. בחנו גם את האפשרות של שימוש בדיסקים פשוטים על גבי השרת, אך הדבר יוצר תלות במערכת הפעלה, ומנסיון שלנו ישנן נקודות כשל וקריסה של הדיסקים. יש לכך עלות גבוהה מאוד מבחינת ניהול, גיבוי, ושחזור".

לאחר בדיקת פתרונות שונים בשוק, הוחלט במכללת סמינר הקיבוצים לבחור בפתרון QNAP בזכות קלות ההפעלה, התחזוקה, והמחיר התחרותי. נוחות התפעול ומהירות ההקמה היו גורמים מהותיים בבחירת הפתרון. "מדובר בקופסת הפעל ושכח – היא כמעט ואינה דורשת טיפול", הסביר בלנקה. "ויז'ואל ליוו אותנו בהגדרה ובהטמעה. תוך חצי שעה המערכת פעלה לאחר שהגדרנו את המחיצות הדרושות לנו לפי הצרכים השונים, הגדרנו את  הגיבויים, ונתנו הרשאות למשתמשים הרלוונטים".

"הפתרון של QNAP סיפק לנו במהירות אוויר חיוני לנשימה. כעת אנו יוכלים לנהל את שדרוג האחסון המרכזי בלי לחץ, ובצורה מושכלת", מסכם בלנקה.

על פי דולב יהודה סביר, מנהל מוצר QNAP בויזואל, "הפתרון של QNAP שהותקן בסמינר הקיבוצים משמש לאחסון וגיבוי נתונים ואף לאחסון ארכיון המכללה מאז הקמתה. אנו שמחים שסמינר הקיבוצים בחרו ביכולות שלנו בכדי לנהל את שירותי האחסון בארגון. זוהי עוד הוכחה לעליונות פתרונות האחסון של QNAP."

אירועים קרובים