תוכן שיווקי
בעקבות כנס SAPPHIRE

כנס SAPPHIRE בסימן העולם הדיגיטלי

19/07/2015 14:51
שחר מן, דירקטור מנהל מוצר במעבדות SAP ישראל

בעקבות כנס SAPPHIRE השנתי, שערכה סאפ (SAP) העולמית, נפגשנו עם שחר מן, דירקטור מנהל מוצר במעבדות SAP ישראל, כדי לשמוע על ההכרזות שהיו בכנס ובמה מתכננת החברה להתמקד בעתיד.

מהו כנס SAPPHIRE – כל כמה זמן הוא נערך, מי משתתף בו ומה מטרתו?
"SAPPHIRE הוא כנס הלקוחות השנתי של סאפ העולמית בו נפגשים אלפי לקוחות החברה ושותפיה, כדי לשמוע על הכיוונים האסטרטגים מפי מנכ"ל החברה ובכיריה. בכנס מוצגים מוצרים חדשים, נערכות הדרכות, הרצאות ותצוגות. הכנס מהווה הזדמנות ללקוחות החברה לפגוש את המומחים פנים מול פנים ולראות את תצוגת השותפים העסקיים המרשימה ושלל הפתרונות המשלימים שהם מציעים עבור פתרונות ומוצרי סאפ.

הכנס נערך מדי אביב בארצות הברית , באורלנדו פלורידה, בצמוד לכנס השנתי של ASUG  (ר"ת America's SAP Users' Group) – ארגון המשתמשים במוצרי סאפ ולעתים גם באירופה בבירות מרכזיות שונות".

מה היה המיקוד בכנס האחרון?
"החל ממרחב התצוגה העצום דרך הרצאות הפתיחה של מנכ"ל סאפ העולמית ביל מקדרמוט, ראש חטיבת המוצרים והחדשנות, ברנד לויקרט והרצאתו של המייסד ויו"ר מועצת המנהלים פרופסור האסו פלאטנר – המיקוד בכנס היה סביב העסק הדיגיטלי וכיצד ניתן לפשט עולם שהולך ונהיה מסובך.

נושאים מרכזיים שנדונו בכנס היו חיזוק המעבר לטכנולוגיות הענן בכלל ו-S/4 HANA בפרט, שתהווה את ספינת הדגל של החברה והמשמעות העצומה של טכנולוגיית ה-In Memory בלב האסטרטגיה בשילוב עם פלטפורמת הענן SAP HANA Cloud Platform.

לויקרט אירח בהרצאתו את ה-CIO של וולמארט (Walmart), קרן-אן טרל, שהדגישה את המשמעות העצומה למהירות ולקבלת החלטות מבוססות עובדות בזמן אמת, באמצעות SAP HANA. טרל ציינה: "חברה טכנולוגית שלא תתמקד על מהירות, עשויה לאבד את מיקומה" הכריזה.

האסו פלטנר הציג כיצד חזון ה-in-memory הופך למציאות עם התפוצצות של אפליקציות מעל SAP HANA בתוך ומחוץ לסאפ, הוא תיאר את חזון ה-boardroom  העתידי, שאינו עוד אוסף של יעדים מדידים ומעקב אינסופי אחריהם, אלא מידע בזמן אמת שמאפשר הצצה מיידית לתפקוד כל חלק של העסק.

במתחם התצוגה העצום בלטו השנה מיצג ענק שבנוי ממתומן מסכים, העובד באופן אינטראקטיבי עם שולחן מתומן אינטראקטיבי, המציג למשתמש התקדמות של תהליכים שונים בכל רחבי הגלובוס באופן ויזואלי. לדוגמא – התקדמות של קציר חיטה בו אפשר לעשות זום עד לרמת הטרקטור הבודד, שעובד כרגע בשדה".

מה הבשורה המרכזית עליה הכריז ביל מקדרמוט במהלך הכנס?
"בהרצאת הפתיחה של ביל מקדרמוט המיקוד המרכזי היה סביב המסר 'The Roadmap to simple', על חוויית רכישה דיגיטלית חדשה שתאפשר צריכה מיידית, אישית ומקוונת של מוצרים מבית סאפ כפי שמקובלת בחיינו האישיים.

כמו כן מוצבה SAP Hana , כפלטפורמה הדיגיטלית שבלב הארגון, ומעליה S/4 Hana – הדור הבא של החבילה העסקית של החברה, שהוכרזה מוקדם יותר השנה.
בנוסף הוכרז על מספר שיתופי פעולה  ובראשם שיתוף הפעולה בין סאפ לגוגל (Google) שתאפשר לפשוט את עבודתם של העובדים בארגון, למשל על ידי חיבור פתרון ה BI  המתקדם של סאפ הנקרא SAP Lumira עם הפשטות של Google Docs".

האם היו הכרזות הקשורות למעבדות בישראל?
"למעבדות בישראל תרומה משמעותית בעיצוב חווית הענן של סאפ, לדוגמה קבוצת Cloud Experience, המבוססת בישראל, מייצרת פתרונות עבור קהל המפתחים והמשתמשים בפלטפורמת הענן של סאפ, שנקראת HANA Cloud Platform. לכן העמקת הכיוון האסטרטגי של החברה בטכנולוגיות אלו ממצב את ההשקעות הנוכחיות של המעבדה בארץ בחזית הטכנולוגית של החברה".

אירועים קרובים