תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI ב-3 ביוני

יוגב טל, PMI: "יש לשתף מידע וידע בתחום ניהול פרויקטים בארץ"

14/05/2015 09:00
יוגב טל, עורך מגזין PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

כתב: הילל יוסף

"מקצוע ניהול הפרויקטים הינו תחום אשר צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות, ודורש התמקצעות, שיתוף ידע, ומעקב אחר סטנדרטים המוגדרים בחו"ל" כך אמר יוגב טל, עורך מגזין PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

יוגב התראיין לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', ה-3 ליוני, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לצד תפקידו בעמותה, יוגב הינו בעל הסמכת PMP, מנהל פרויקטים וגרסאות מוצר ב-Observeit ובעל הבלוג הטכנולוגי "מרעננים את הפיתוח".

לדברי יוגב, "אחד הדגשים בשיפור הרמה של ניהול פרויקטים בארץ הוא באמצעות מיקוד בתחום הסטנדרטיזציה. קיימים פרויקטים רבים בארץ אשר אינם מצליחים פשוט מפני שאינם מכירים את המתודולוגיה, לראייתם ניהול פרויקטים אינו מקצוע כי אם תהליך המתבסס על הניסיון אותו צבר הארגון. מבלי למעט בניסיון הארגון, תחום ניהול הפרויקטים התפתח בצורה ניכרת בשנים האחרונות, והידע הקיים במקצוע זה יכול להביא תועלת רבה לארגון."

מדינת ישראל, אמר יוגב, "נמצאת כיום בחזית הטכנולוגיה, אך יחד עם זאת, בתחום ניהול פרויקטים, קיימים פערים גדולים בין הגופים השונים במשק – תעשייה, היי-טק, ביו-מד, חינוך, IT, אקדמיה, ועוד". הוא ציין כי "דוגמה לפער שכזה היא בתחום מתודולוגיות העבודה: מה קיים בשוק? בשוק מתבצעת התאמה מתמדת של המתודולוגיות הקיימות לצרכים המשתנים במהירות של התעשייה. מדובר באימוץ מושכל של תהליכים וכלים, תוך התמודדות עם טכנולוגיות מתקדמות, עם דרישות לקוחות, או דרישות שוק משתנות. חברות אשר נמצאות עם "היד על הדופק" ומאמצות אותן נהנות מיתרון אדיר בהתמודדות בשוק הגלובאלי. מצד שני קיימות חברות אשר מתקשות יותר להטמיע שינויים מסוג זה, דבר זה מוביל לפערי 'שפה' ושוני בתחום, בין העוסקים בניהול פרויקטים בחברה אחת לעומת רעותה."

יוגב ציין כי "העמותה לניהול פרויקטים בישראל שמה דגש על קידום נושא זה, על ידי יצירת פורומים ודיונים בחתכים שונים במשק, קידום סטנדרטיזציה בגופים השונים, העשרת ידע, ועדכון סטנדרטים מהעולם ".

הוא סיכם באומרו כי "מגזין העמותה הינו אחד הכלים החשובים לשמירה על קשר רציף זה, והוא כולל עדכונים שוטפים במהלך כל השנה. הוא מאפשר את החיבור והתרומה בין המגזרים השונים במשק. מגזין העמותה הוא ירחון היוצא אחת לחודש, הכולל מאמרים מקצועיים, תקצירי כנסים וכולל הזמנות למפגשים במגוון תחומים. אני רוצה לנצל במה זו בכדי לקרוא לעמיתי למקצוע בניהול פרויקטים לשתף, ולהתעדכן בצורה שותפת בכל הנעשה בניהול פרויקטים בארץ, דרך מגזין העמותה".

להרשמה לאירוע הקליקו כאן

PMI

אירועים קרובים