תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI, ב-3 ביוני

ד"ר ורד הולצמן, PMI: "יש לקדם את הקשר בין האקדמיה והתעשייה בתחום ניהול פרויקטים"

10/05/2015 15:29
ד"ר ורד הולצמן, סגנית נשיא PMI למחקר ואקדמיה.

כתב: הילל יוסף

"נדרש לקדם את הקשר בין האקדמיה והתעשייה בתחום ניהול פרויקטים, כי החיבור הזה מניב ערך מוסף כפול – גם לתעשייה וגם לאקדמיה", כך אמרה ד"ר ורד הולצמן, סגנית נשיא למחקר ואקדמיה ב-PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

ד"ר הולצמן התראיינה לקראת הכנס השנתי של העמותה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', ה-3 ביוני, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לצד עבודתה בעמותה, ד"ר הולצמן משמשת כמרצה לניהול פרויקטים באוניברסיטת תל אביב ומנהלת פרויקטים מטעם האיחוד האירופי לאינטרנציונליזציה (בינאום) במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

"יש לאקדמיה הרבה מה לתרום ליכולת לבצע פרויקטים בצורה אפקטיבית", אמרה ד"ר הולצמן, "הן בהיבטי לוחות זמנים הן בהיבטי תקציב ותכולה, והן בהיבט הראייה העסקית – השגת יעדים עסקיים אותם שואף הפרויקט להשיג. אין כל ספק כי לאקדמיה יש מה לתרום לתעשייה בתחום ניהול הפרויקטים במגוון מימדים".

במקביל, ציינה ד"ר הולצמן, "גם האקדמיה 'צריכה' את התעשייה לתחום, כי אין אפשרות לחקור את ניהול הפרויקטים – מבלי לבצע את המחקר בשדה האמיתי שהוא, למעשה, התעשייה".

לדברי ד"ר הולצמן, "אם אני רוצה לבדוק מה היא חלוקת התכולה הנכונה של פרויקט, אין הרבה משמעות בכך שאפתח מודל תיאורטי, אלא אם אני יכולה גם לבצע מחקר יישומי ובאמצעותו לבדוק באיזו מידה זה באמת ישפר את הביצועים של הפרויקט. אם זה לא קורה בשטח, כמעט בלתי אפשרי להפיק תובנות בעלות ערך מהמודל".

"יש להשפיע על ניהול מוצלח של פרויקטים", ציינה ד"ר הולצמן, "באמצעות חקירה של פרויקטים: חקירת פרקטיקות בשטח, זיהוי פרקטיקות טובות יותר, באמצעות בחינה של כלים אשר מגיעים משטחי מחקר אחרים".

התעשייה יכולה לסייע לאקדמיה, הבהירה, "ועל מנת שאחר כך היא תסייע לאקדמיה בהגדרת נושאי המחקר המעניינים את האנשים בתעשייה. חשוב מאד לשמוע מאנשים העוסקים ברמה היומיומית בניהול פרויקטים, מהן הדילמות המעסיקות אותן, ומה נדרש על מנת שהם יוכלו לעבוד טוב יותר. העלאת נושאים אלה תהיה בעלת ערך לשני הצדדים – כי החוקרים יקבלו נושאי מחקר שלאחר מכן יהיו בעלי ערך בתעשייה".

ד"ר הולצמן ציינה עוד נושא אותו היא ואנשי העמותה מעוניינים לקדם: "יש לקרב ולערוך היכרות של התחום בקרב סטודנטים, הנמצאים בתחילת הדרך בעולם העבודה. אנו עושים זאת בכל מיני אמצעים. למשל – נותנים מלגות לתחום, מקיימים ימי עיון במכללות ובאוניברסיטאות, עורכים מפגשים בין סטודנטים ובין מנהלי פרויקטים, ועוד". היא הוסיפה כי "אנו מחלקים מדי שנה מלגות לסטודנטים לתואר ראשון ברמה של פרויקטי גמר: זהו פרויקט יישומי, אשר נעשה במסגרת אקדמית, לצד מלגות המחולקות לתלמידי תואר שני ותלמידי מחקר לתואר שלישי. אנו גם מערבים את הסטודנטים בתעשייה: כך, בכנס יוצגו עבודות של סטודנטים שזכו במלגות".

"אנחנו עורכים ימי עיון במכללות בכל רחבי הארץ", אמרה ד"ר הולצמן, "ממכללת ספיר בדרום, עבור בחולון, אפקה, נתניה ועד מכללת בראודה בכרמיאל. בכל אחד מימי העיון אנו מזמינים סטודנטים לניהול פרויקטים לצד חברי PMI, כאשר בכל יום עיון אנו מתמקדים בנושא אחר".

הולצמן סיכמה כי " השנה הנושא המוביל יהיה חדשנות ויזמות. נושא זה היווה את חוט השני שקישר בין כל ימי העיון שהתקיימו השנה באקדמיה, כמו גם את כנס רז, לזכרו של פרופסור צבי רז, שהיה מייסד PMI ישראל".

להרשמה לאירוע הקליקו כאן.

PMI

אירועים קרובים