מה צריך לשאול לפני שמתכננים חמ"ל שליטה ובקרה?

ישראל רום, יועץ בכיר בתחום, מעלה סוגיות שדורשות פתרון עוד לפני השלב הראשוני של החמ"ל

ישראל רום, מנהל חטיבת מערכות המידע והמחשוב של אגד

"כשבאים לתכנן חמ"ל שליטה ובקרה יש הרבה שאלות והרבה דברים שצריך להעלות עוד לפני שבכלל מגיעים לשלב התכנון הראשוני, מכיוון שכל תשובה לכל שאלה משפיעה באופן מובהק על הבנייה וגם על הגדרת ההצלחה שלה", אמר ישראל רום, יועץ בכיר בתחום תכנון חמ"לי שליטה ובקרה. הוא הסביר בכנס AVTLV כיצד צריך ליישם את תפיסת התפעול באמצעים טכנולוגיים בתחום מיוחד זה.

כנס ATTLV Expo 2015, הכנס המקצועי הראשון בישראל למערכות AV, שליטה ובקרה ומולטימדיה, נערך אתמול בהשתתפות מאות אנשי מקצוע בהפקת אנשים ומחשבים באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה.

"השאלה הראשונה שצריך לשאול היא האם המקום צריך להיות מוגן ואם כן, בפני מה – לחימה רגלית או התקפת טילים, או אולי מתקפה כימית? האם הוא צריך לפעול 24 שעות ביממה בכל השבוע או רק בעת מפגשי חירום? עוד שאלה היא האם המרכז הזה מתפעל כוחות ויחידות או שהוא אמון רק על איסוף מידע, וההחלטות מתקבלות במקום אחר?", אמר.

"לאחר שבוחנים גם מה הוא צריך לספק צריך לבדוק כיצד אפשר לחסוך במשאבים וחיסכון. לפעמים ריכוז תפקידים יכול לחסוך כמות גדולה מאוד של כוח אדם. בסופו של דבר ההנהלה היא הריבון של המתקן, והיא גם זו שמגדירה לכל ארגוני המשנה את היעדים בהשתלבות במתקן. כך לדוגמה, ארגו ןמסוים בנה חדר בקרה שנפתח רק למקרה שבו יש עליו איומים פיזיים. בכל מקרה בסופו של דבר יושבים וכותבים את מסמכי הביצוע", הוא סיפר.

לפי רום, חשוב מאוד גם לערוך סימולציות בהתאם לדרישות, כולל הערכה לשימוש בכלים ומשאבים שיבואו לידי ביטוי בבניה. "ומהי הצלחה? ישנם שלושה מדדים לדעתי: תמיכה ומחויבות של ההנהלה שמבינה את הצורך בהכשרת כוח אדם וכן מצד שני לומר שהיא מצפה לחסכון, מדד שני הוא צוות מיומן שיודע לתת מענה לכל התרחישים והמערכות, והמדד השלישי הוא המשאבים המספקים, וזה כולל הגדרות עבודה לאנשים", הוא סיכם.

ברק גיל, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-AVB Technology

ברק גיל, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-AVB Technology

ברק גיל, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-AVB Technology, סיפר בנאומו כיצד מגדירים מחדש את עולם המולטימדיה על ידי שימוש במערכות המספקות טכנולוגיה דיגיטלית שמאפשרת העברת וידיאו באמצעות IP. "במחקר שנעשה על ידי אחת היצרניות בגדולות בתחום נשאלו אינטרגרטורים ומייעצים כיצד מייצרים את חוויית החדר המושלם, תוך כדי התמודדות עם הבעיות היום יומיות. התשובה החד משמעית הייתה שבעקבות המעבר מעולם אנלוגי לעולם דיגיטלי, שאנחנו צריכים לתת תשובה לשימוש בכמות גדולה מאוד של כבלים ומחברים שיאפשרו העברת כל המידע, אבל האם זה מה שאנחנו רוצים להשיג בחדר ישיבות מודרני? למה לא להשתמש ברשת הארגונית?" הוא שאל.

לדבריו כיום קיימות בדרך כלל מספר מטריצות שמחברות ומתחברות למספר איים של ציודים שיושבים קרוב או רחוק מהשרת. "כאן בא לידי ביטוי השילוב של עולם המולטימדיה המודרני עם המערכות הארגוניות. מערכות הציוד מתקשרות באופן מוגדר ותקני זה לזה, וכן, אפשר לחבר כל מערכת למערכת אחרת עם חיבורים פשוטים חתקניים, אבל גם למה לא להשתמש במתגים הארגוני שמאפשר העברת מיד לכל מקום, ולחסוך בכבלים ובלאפשר תפקוד שוטף יותר של אמצעי ה-AV", הוא אמר.

"אחד הדברים בהם אנחנו נתקלים בעבודה היום יומית שלנו הוא הצורך לספק פתרונות של שיפור רזולוציה והתאמת מידה, כולל שינוי קנה מידה אם צריך. אבל האמת היא שלא משנה לי איזו אזולוציה יש בכל תצוגה, כי אני יכול להציג את כל דרך הרשת בהתאמה מדויקת למסך עליו מוצג המידע. כשהל ברשת ואני משדר הדרך הרשת, באמצעים מובנים או חיצוניים, אני מפשט ומקל על המערכת בסופו של דבר", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים