אוטודסק רוצה להיות האנדרואיד של הדפסת תלת המימד

החברה שמוכרת לכולם מעולם תוכנות העיצוב הכבדות מבצעת שינוי משמעותי ומשיקה פלטפורמת עיצוב חינמית וקרן השקעות מיוחדת ● וכל זה לפני שעוד דיברנו על שילוב עיצוב פנים עם ערכים הירוקים במיקום האורבני המובהק של מרכז הפיתוח החדש של הארגון

05/03/2015 11:39
מדפיסים עולם חדש. צוות אוטודקס ישראל. מימין: איתן צרפתי, עילאי רוטביין, יונתן סרוסי. צילום: רוני פרל

אוטודסק (Autodesk) חנכה בתל אביב, את מעבדת הדפסת התלת-מימד הגדולה באירופה ובמזרח התיכון. המעבדה, שתשמש כסטודיו וכסדנה לפיתוח של פתרונות חומרה ותוכנה חדשניים בתחום הייצור הדיגיטלי, תאפשר לצוות מרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל תאפשר לחקור תחומים נוספים בהדפסת התלת מימד בישראל.

"העולם נמצא כיום על סף אחד השינויים המשמעותיים והגדולים ביותר מאז המהפכה התעשייתית, בדרך שבה אנו מעצבים ויוצרים דברים", אומר יונתן סרוסי, מנהל מרכז הפיתוח של אוטודסק ישראל ומנהל תחום AutoCAD Mobile העולמי של החברה. "טכנולוגיות חדשות, כמו הענן והמובייל, טרנדים תעשייתיים כמו מדפסות ה-3D משנים את הדרך, שבה אנו עובדים וחיים. על רקע זה צומח עתיד חדש של עשיית דברים, ואוטודסק ומרכז הפיתוח שלה בישראל, ממציאה ומחבקת את העתיד החדש הזה".

במרכז מהלך ההשקה עומדת Spark , פלטפורמה פתוחה וחינמית להדפסת תלת מימד, שתחבר בין המידע הדיגיטלי למדפסות תלת-מימד בדרך חדשה. כמהלך משלים, משיקה החברה קרן ההשקעות בשם,
Spark Fund. מטרת המהלך הכפול לעודד ולפתח את תחום הדפסת התלת מימד. "אוטודסק מבינה שהמפתחים והיזמים הישראלים הם בעלי כישורים מיוחדים: היכולת לפשט את הטכנולוגיה המורכבת של תוכנות עיצוב מתוחכמות לכדי פתרונות פשוטים אך אלגנטיים, הקוסמים לקהל רחב של משתמשים", אמר עילאי רוטביין, מנהל חטיבת תשתיות ענן באוטודסק ישראל. "הישראלים מצטיינים בפיתוח מסוג זה של תוכנות, תודות לשילוב בין מתכנתים טכניים מוכשרים, וכישרון ליצירת חוויית משתמש חזקה".

בכוונתה של הקרן להשקיע עד 100 מיליון דולר בשנים הקרובות בחברות, שעוסקות בהדפסת תלת מימד."ישראל, בהקשר הזה, מייצגת מרכז חדשנות חשוב ומשמעותי עבור אסטרטגיית הדפסת התלת-מימד של אוטודסק", אומר איתן צרפתי, מנהל פלטפורמת Spark באוטודסק ישראל להדפסות בתלת מימד.

"פלטפורמת ,Spark שהצוות בישראל לוקח חלק חשוב בפיתוחה, תספק את אבני היסוד לחדשנות, שבה מעצבי מוצר, יצרני חומרה (מדפסות), מפתחי תוכנה ויצרניות של חומרי הדפסה, יוכלו להשתמש כדי לדחוק את גבולות טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד ולהאיץ את המהפכה התעשייתית החדשה".

אי אפשר להתעלם. משרדי אוטודסק בתל אביב. תכנון: סתר אדריכלים, מתכננת אחראית: שירלי זמיר

אי אפשר להתעלם. משרדי אוטודסק בתל אביב. תכנון: סתר אדריכלים, מתכננת אחראית: שירלי זמיר

אוטודסק משלימה מהפך גדול בגישתה לעולם התוכנה. החברה שמוכרת לרוב בעיקר, הודות לתוכנות העיצוב שלה, כמו AutoCAD, שנחשבות למקיפות, מעמיקות אבל כבדות. מבצעת מפנה ונכנסת לעולם האפליקציות ומציעה פתרונות גם לאנשים שאינם מבינים עיצוב.

"מרכז הפיתוח בישראל נמצא במגמת גידול משמעותית", אומר סרוסי. "אנו מציעים לאנשים הטובים ביותר בתחומם לבוא אלינו והם אכן באים, ובמקביל ממשיכים לחפש בישראל חברות נוספות שיכולות להתחבר לחזון שלנו ולמהפכה שאנו מובילים".

אי אפשר לדבר על מרכז המחקר של אוטודסק מבלי להתייחס לעיצוב המיוחד של משרדי אוטודסק בתל אביב. המשרדים שממוקמים ברחוב רוטשילד בתל אביב משלבים בצורה מרתקת מיקום אורבני מובהק, בצד שילוב ערכים ירוקים בעיצוב הפנימי של המשרד.

התכנון ברחבי המשרד כלל שימוש בחומרים מגוונים כמו רצפת בטון, קירות מתכת בגוונים חמים, עץ ממוחזר ממשקופים של בתים ישנים, טיח וטפטים עם אלמנטים גרפיים הלקוחים מהתוכנות של אוטודסק, השילוב ביניהם נעים ויוצר הרגשה של זרימה.

המשרד תוכנן לפי תקן ירוק אמריקני LEED והוגש לרמת פלטינום, ולכן יש במשרד מערכות בקרה משוכללות השולטות באור, בוילונות, במיזוג וכן בודקים כל הזמן איכות האויר בחדרים הסגורים. בנוסף לכך, התכנון ברחבי המשרד כלל שימוש בחומרים מגוונים כמו רצפת בטון, קירות מתכת בגוונים חמים, עץ ממוחזר ממשקופים, ספסלים ואפילו של בתים ישנים .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים