זוהר דביר, SIMPLE: "אם מנהלי פרויקטי IT לא יבצעו ניהול ערך – הצלחתם תעמוד על כ-שליש"

ניהול ערך הוא חלק אינטגראלי מניהול פרוייקט ואף יכול לסייע להצלחתו כך על פי דברים שנשא בכנס PMI זוהר דביר, מנכ"ל SIMPLE ● הצצה אל עולמם הארגוני של מנהלי הפרוייקטים

"ניהול ערך מעלה את הערך של הפרויקט, כמו גם של מנהל הפרויקט. אם מנהלי פרויקטים של IT לא יערכו ניהול ערך – אזי הצלחת הפרויקט תעמוד רק על 30%, בדיוק כמו בפרויקטים שאינם IT", כך אמר זוהר דביר, מנכ"ל SIMPLE.

דביר אמר את הדברים בכנס השנתי, ה-18 במספר, של PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מאלף אנשי מקצוע בתחום. הוא דיבר בכנס במסלול ניהול סיכונים וניהול PMO.

ניהול ערך, אמר דביר, "הוא תחום רחב למדי, המתמקד באופן בו נדרש לעשות 'פרטו' (לחלק 80:20), על מנת לקבל את הערך הגבוה הניתן, תוך השקעה קטנה יחסית".

מבין כלל הפרויקטים, הסביר דביר, "נדרש לבחור ולעשות את הפרויקטים המניבים את הערך הגבוה ביותר, ולאחר מכן, בפרויקט עצמו, נדרש לעשות מיטוב של התכולה, על מנת להביא את הערך הגבוה ביותר ללקוח".

כל המחקרים, אמר דביר, "מצביעים על העובדה כי ככל שהפרויקט קטן יותר וממוקד יותר, כך גדלים סיכויי הצלחתו". בדרך זו, הסביר, "הערך של ניהול הערך הוא כפול: גם העלויות נמוכות ומביאות לערך גבוה, וגם סיכויי ההצלחה שלו גדלים".

לשם זיהוי הערך, הסביר, "נדרש להבחין בין המרכיבים בפרויקטים שהם קריטיים ללקוח, ובין אלה שהם 'נחמד שיש'. בדרך כלל הלקוח רוצה את הכל. תפקידו של מנהל הפרויקט הוא לבצע את המיטוב של התכולה". סביב תחום זה, ציין דביר, "נוצרו כלים ותהליכים רבים המסייעים למימוש תפיסת העולם של ניהול ערך".

השאלה העיקרית היא כיצד הדבר בא לידי ביטוי. על פי דביר, "הדבר בא לידי ביטוי בשני אופנים: האחד, הכנת תוכנית עבודה שנתית במסגרתה בוחרים את הפרויקטים בעלי הערך הגבוה. השני, בכל פרויקט נדרש לזהות את הערך בכל תכונה, מודול, או חלק מהפרויקט, על מנת לבצע את הבידול הנדרש". לדבריו, "בניהול הערך יש חמישה תהליכים: איך לזהות את הלקוח הנכון; איך לתת מענה לצרכים האמיתיים שלו; איך לתקשר את הערכים הללו לכלל הארגון; מהי שיטת המדידה של הערך; איך מתעדפים בין הפרויקטים, ובתוך הפרויקט – בין הרכיבים בעלי הערך".

דביר סיכם באומרו כי "מנהלי פרויקטים בכלל, ומנהלי פרויקטים ב-IT בפרט, נדרשים לאמץ את ניהול הערך כתפיסת עולם, אשר תביא להעלאת ערכם בפני הנהלת הארגון, כמו גם להעלאת הערך של הפרויקט אותו הם מנהלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים