תוכן שיווקי

אלי כהן, ConnectIT: "הטמעת יכולות Real Time Billing בחברות הסלולר יניעו גל של השקות שירותים וייצרו מקורות הכנסה חדשים"

27/02/2014 11:30

"השוק נערך לקראת מכרז הקצאת התדרים של משרד התקשורת, שיסמן את המעבר של מפעילות הסלולר לרשתות דור רביעי מבוססות טכנולוגיות LTE. רשתות הדור הרביעי יחוללו מהפכה בדרך שבה המשתמש בישראל חווה את המובייל, וזאת בעיקר עקב מהירויות העברת הדאטה שהרשת תאפשר. מדובר בחוויית משתמש ברמות אחרות ממה שהכרנו עד היום, וביצירת עולמות תוכן חדשים בתחום המובייל.

"אולם כדי לממש יכולות אלה על החברות יהיה לבצע השקעה גם בשילוב יכולות זמן אמת במערכות הבילינג שלהן – Real Time Billing. יכולות כאלו יאפשרו לחברות למדוד בזמן אמת את קצב צריכת הנתונים על ידי המשתמש, מדידה שתשמש בסיס לגביית תשלום בגין השירותים החדשים וחבילות הגלישה שהרשת תאפשר. למעשה ניתן לומר, שהטמעה של יכולות בילינג בזמן אמת אצל המפעילות יהיו נחוצות כדי לממש גם קפיצת מדרגה עסקית מפריסת רשתות הדור הרביעי", כך אמר אלי כהן, בעלים ומנכ"ל חברת הייעוץ והאינטגרציה ConnectIT.

חברת ConnectIT הינה חברת ייעוץ ופרויקטים בעלת ניסיון עשיר בארץ ובעולם. החברה ביצעה פרויקטים בעשרות ארגונים עולמיים, ביניהם מפעילי תקשורת גדולים, חברות טלקום והייטק. החברה מתמחה במתן שירותי ייעוץ לארגוני אנטרפרייז בתהליכים של בחירת פלטפורמה טכנולוגית, ליווי מכרזים, ובחירת ספק – בדגש על תחומי האפליקציות, כגון: בילינג ו-CRM. לאלי כהן, מנכ"ל החברה ומייסדה, ניסיון של למעלה מ-15 שנים בניהול מערכי IT, והוא נחשב כמומחה בעולם הבילינג, תחום אותו ניהל והוביל בעבר בחברת אורנג' ישראל.

אלי, מה האתגר שאתה מזהה בכניסת חברות הסלולר לטכנולוגיות הדור הרביעי?
אחד האתגרים המרכזיים הוא כיצד לתרגם את ההשקעה העצומה, בהיקף מאות מיליוני שקלים, שמבצעות המפעילות בתשתיות הדור הרביעי כדי לייצר מקורות הכנסה חדשים, ולהציג תוצאות עסקיות משופרות. אין כול ספק שטכנולוגיית הדור הרביעי תשנה את חוויית המשתמש והיא תניע תעשייה שלמה של שירותים ואפליקציות. המשתמשים יצרכו הרבה יותר דאטה ממה שהכרנו עד היום, והכול בקצבים מהירים, כאלה שלא קיימים בטכנולוגיה הקיימת היום בתחום המובייל. אבל בלי להיות מסוגלים לתרגם את היכולות הטכנולוגיות האלה לשירותים, או מוצרים, שיהיו "billable", אז המאמץ יהיה לשווא. פריסת הדור הרביעי חייבת להיות מלווה באימוץ של מודלים עסקיים חדשים, שירותים חדשים ותהליכים עסקיים חדשים. כדי לעשות זאת החברות צריכות להטמיע יכולות של בילינג בזמן אמת במערכות הבילינג הארגוניות, תהליך שמצריך היערכות מוקדמת ובנייה של יכולות.

האם תוכל לתת דוגמאות לשימוש ביכולות בילינג בזמן אמת על ידי חברות הסלולר?
בהחלט. ראשית מדובר ביכולת ממנה החברות יכולות להרוויח לא רק במתווה עתידי, אלא כבר כאן ועכשיו. כבר היום קצב הורדת הדאטה מחייב פתרון בילינג בזמן אמת, כאשר החבילות הקיימות בשוק בסדרי גודל של מספר ג'יגות יכולות אצל חלק מהמשתמשים להיות מנוצלות במקרים קיצוניים תוך דקות ספורות. במצב כזה, הן המפעילות והן הלקוחות חייבים למצוא דרך לנהל ביעילות את חיוב החבילות. יכולת זו גם משתלבת עם המגמה הצרכנית של שירות עצמי (self service) – מתן שליטה מלאה ובזמן אמת ללקוח על החשבונית ועל צריכת השירותים שלו.

בנוסף, יכולות בילינג בזמן אמת יאפשרו למפעילות להשיק שירותי ערך מוסף במהירות יחסית למקובל כיום, ובמגוון של נושאים – כדוגמת חבילות בידור מבוססות וידאו או אינטרנט, משחקים מקוונים, שיתוף תכני וידאו וקבצים כבדים בזמן אמת, ועד שירותי VOD מלאים.

לפרטים נוספים: http://connectit.co.il

אירועים קרובים