נשיא המדינה פרס חנך את פארק ההיי-טק בנצרת: "לא יהיה דו קיום אמיתי ללא שוויון מלא"

הפארק יעניק תעסוקת היי-טק ליהודים וערבים באזור הגליל, ויספק כ-1,000 מקומות עבודה חדשים בעשור הקרוב ● סטף ורטהיימר, מקים הפארק: "גן התעשייה בנצרת הוא מודל ותרומה אמיתית לכלכלה, לחברה ולדו-קיום יהודי-ערבי. ייצור מקומות עבודה ופרנסה בגליל הם שישאירו כאן את הבנים והבנות מכלל המגזרים"

נשיא המדינה שמעון פרס חנך הבוקר (ג') את פארק-תעשיית ההיי-טק החדש של סטף ורטהיימר בנצרת, וגזר עמו את הסרט לפתיחת האתר. הפארק החדש יהווה מקור תעסוקה והשתלבות עסקית וכלכלית לכלל האוכלוסיות המתגוררות באזור ובגליל בכלל – ערבים, יהודים, דרוזים וצ'רקסים,  וצפוי לספק כ-1,000 מקומות עבודה בעשור הקרוב. הצפי הוא לאכלס כ-30 חברות יהודיות וערביות ממוקדות ייצוא.

"אני מודה לך, סטף, בשם מדינת ישראל, על פרויקט יוצא דופן זה. המפעל הזה כאן הוא צעד ראשון ומבטיח לשלום ודו-קיום בין כל המגזרים", אמר פרס בטקס הפתיחה החגיגי. "לא יהיה דו-קיום בין יהודים לערבים אם לא יהיה שוויון אמיתי, הלכה למעשה, ברמת החיים בין כל המגזרים. אם נמשיך לקדם את השוויון, אנו נזכה בשינוי מהפכני".

לדבריו, "מהות הפארק הזה הוא הענקת תעסוקה איכותית ויצירת מקומות עבודה, וכן שוויון הזדמנויות לכולם – והפארק הזה מוכיח שזה לא חלום, זו מציאות". הוא אף פנה לאחר מכן לראש העיר של נצרת, ראמז ג'ראייסי, ואמר: "אדוני ראש העיר, אתה עומד לקבל עיר חדשה. הפארק הזה זו המילה האחרונה בטכנולוגיה, והוא יביא את עירך לפסגות חדשות".

התעשיין סטף ורטהיימר נשא גם הוא דברים בטקס הפתיחה, ואמר: "גן התעשייה בנצרת הוא מודל ותרומה אמיתית לכלכלה, לחברה ולדו-קיום יהודי-ערבי. ייצור מקומות עבודה ופרנסה בגליל הם שישאירו כאן את הבנים והבנות מכלל המגזרים, ויסייעו לפיתוח הפריפריה והמדינה. גם כאן אנו נקיים הכשרה מקצועית". יצוין, כי בפתח דבריו, הדגיש ורטהיימר את העובדה כי הקמת הפארק נמשכה כמעט עשור ונתקלה במכשולים בירוקרטיים רבים – שעה שהקמת פארק זהה בטורקיה לקחה כשנתיים. "יותר מידי עורכי דין, מנהלים ובירוקרטיה הפריעו לקדמה ולפרנסה. בעשר שנים יכולנו לעשות הרבה יותר", ביקר התעשיין.

ראש העיר ג'ראייסי הודה לשניים, ואמר כי "חזון ההיי-טק מעניק תקווה לצעירים, והוא מתפתח בנצרת בקצב מהיר".

נשיא המדינה פרס בסיור במרכז החדש של אמדוקס. מימין: מנכ"ל החברה אלי גלמן, צילום: לע"מ

לאחר אירוע הפתיחה, סייר הנשיא במרכז החדש לשירותי ניהול ופיתוח של אמדוקס (Amdocs), שהייתה הראשונה לפתוח את משרדיה בפארק. הנשיא קיבל הסבר אישי ממנכ"ל החברה, אלי גלמן, בתוך חדר הבקרה הייחודי של אמדוקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים