השבוע בעיר: קיץ על החוף

כל מה שאפשר - וכדאי - לעשות בחוף תל אביב, חוץ מלהשתזף ולהתרחץ בים

22/06/2009 15:17

השבוע אתמקד בגזרה החמה של תל אביב – חוף הים שלה. ההשראה ניתנה לי בעקבות המחווה שעורכת העיר ניו-יורק, מיום א' השבוע, לחוף הים התל אביבי. במטרה להנגיש קצת מן החוויה היוצאת דופן של חול, מטקות, גלים ואבטיחים – הפכה ניו-יורק את מדשאות הסנטרל פארק בסמוך לרחוב 72, לחוף ים מאולתר למשך יום שלם. ב-"חוף" פוזרו כיסאות נוח ושמשיות, ערכות שש-בש, כדורי עף ומטקות, ושדרנית גלגלצ המפורסמת, הדר מרקס, תקלטה להיטים. למרות הגשם שירד שם בשבוע האחרון, הניו-יורקרים זכו לחוויה שונה ממה שהם מכירים. אנחנו נאלץ להסתפק בחוויות מקומיות ומוכרות בגזרת חוף הים.

בחוף הצפוני המטופח, תל ברוך, נמצא בית-קפה בשם כחול. ברוב ימות השבוע המקום ריק יחסית ומהווה אתנחתא קסומה מההמון וההמולה הפוקדים את החופים העירוניים בסופי שבוע. אם יש לכם שעתיים פנויות באמצע היום, פנקו את עצמכם במקום השאנטי הזה ואל תחשבו פעמיים. המקום נמצא ממש מול הגלים, והבילוי בו מתאים למשפחות, למפגשים עסקיים באווירה אחרת, וגם לבילוי זוגי עם בירה צוננת בשעות השקיעה.

הספוט האטרקטיבי הבא שוכן דרומה יותר, בלב הנמל המחודש של תל אביב. מדובר בספא אקסקלוסיבי לנשים בלבד, כולה שמו. המקום, פרי היוצר של תאגיד האופנה קום-איל-פו, מנוהל על ידי צוות מקצועי של מדריכות ומטפלות. הטיפולים מתמקדים בטיפולים למין היפה ומתפריט קיץ 2009 ניתן לבחור בין עיסויים בסגנון מערבי, מזרחי, וטיפולי דיקור שונים, כמו גם בשיטות מיוחדות להקלה בכאבי המחזור החודשי, טיפולי פדיקור, מניקור ושעווה, וכמובן שלל עיסויי פנים לניקוי, לאיזון ולליחוח העור. מלבד הפינוקים אחד-על-אחד, מתקיימות במקום סדנאות בנושאים כמו צילום, איפור, ציור, קצב, תנועה ויוגה, ואפילו סדנת כתיבה עם העיתונאית והסופרת, קארין ארד. גם אני בביקורי הראשון במקום חשדתי בהתנשאות קלה, אך לאחר התנסות מוצלחת ביותר בעיצוב גבות זריז, חששותיי נתבדו. בכולה "הידיים הטובות" יודעות את העבודה.

עד לסוף החודש יוצג בנמל הפנינג אמנים חי, "מציירים את המחר". מדובר ב-180 ספסלים צבעוניים ויפים המקשטים את הדק המערבי. את הספסלים ציירו אמנים ישראלים ביחד עם ילדים חולי סרטן וההכנסות ממכירתם יוקדשו לעזרת החולים ובני משפחותיהם. הספסלים בתצוגה הנוכחית מתחברים לכ-300 מטרים, ויוצרים, ככל הנראה, את הספסל הארוך והמקושט ביותר בעולם.

התחנה הבאה היא פרויקט קיץ מהמם פרי שיתוף הפעולה של מסעדת לה-לה-לנד שבחוף גורדון ובעלי הבר שמונה, חברי מוזיקה פלוס. במסעדת הלה-לה-לנד של אורי שטרק (מלך חיי הלילה האגדי) אוהבים מוזיקה טובה, ולשם כך מביאים, מדי יום ראשון בשעה 21:00, את חיים לרוז ואלון אמאני, המאסטרים של מוזיקת העולם. שימו לב: רק בימי ראשון ערב, שכולו מקצבים אוריינטליים בשילוב גרובים אלקטרונים. באווירת הגלים הנושפת בעורף זו חוויה שלא כדאי להחמיץ.

מהצפון ועד הכניסה ליפו תמצאו שלל בתי קפה ומסעדות שאינם מצטיינים במיוחד. ראויה לציון היא דווקא מסעדת מרגרט תייר הצפון-אפריקאית הוותיקה בפתח המפרץ של יפו, ימינה מהשעון. המטבח של תייר שומר על זהות קבועה ותבשילים מסורתיים כמו סלט חצילים ופלפלים פיקנטי, סלט מתקתק של דלורית ובטטה, עגבניות מתוקות וחריפות בשלל וריאציות, כמובן קוסקוס עם דגים או בשר, ברבוניות טריות ומעדני לוקוס. תוכלו להתענג במרפסת הצופה לים או להתמסר לחלל הפנימי האינטימי הצופה למטבח של גברת תייר היפה. ביקור חובה בדרך ליפו.

כחול, יצחק ארצי, חוף תל ברוך, תל אביב 03-7419490
כולה בנמל, בית בנמל, האנגר 26, נמל תל אביב 03-5444462
לה-לה-לנד, הרברט סמואל 131, תל אביב 03-5293303. מוזיקת עולם חיה בימי ראשון ב-21:00
מרגרט תייר, רציף העליה השנייה 8, יפו 03-6824741
תערוכת "מציירים את המחר" מוצגת עד ה-26 ביוני בנמל תל אביב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים