AMD תשיק פלטפורמות מעבדים חדשות לשוק המחשבים הניידים והנייחים

יצרנית המעבדים השנייה בגודלה בעולם צפויה להשיק בתחילת החציון השני של 2013 את המערכת על השבב הראשונה שתהיה מבוססת על מעבד ארבע ליבות, כפי שהכריזה בתערוכת CES ● לשוק המחשבים הדקיקים תציע AMD מעבדים חדשים בשם קביני, מעבדים כפולי ומרובעי ליבה, ולשוק הנייחים והניידים תציע את סדרת מעבדי הריצ'לנד, שיחליפו את מעבדי הטריניטי

AMD, יצרנית המעבדים השנייה בגודלה בעולם, הכריזה בתערוכת CES 2013 המתנהלת בימים אלו בלאס וגאס על השקת פלטפורמות מעבדים חדשות שמיועדות לשוק הניידים והנייחים. בין היתר מתכוונת החברה להשיק בתחילת החציון השני של 2013 את המערכת על השבב (SoC) הראשונה שתהיה מבוססת על מעבד ארבע ליבות.

כך, תקדים AMD את יריבתה המרה אינטל (Intel), שתציג מערכת על שבב מבוססת אטום מרובע ליבות בדצמבר 2013. המעבד, שמכונה טמאש (Temash), מיועד לטאבלטים ולמחשבים היברדיים המבוססים על חלונות 8 (Windows 8). לפי AMD, הוא יספק שיפור של יותר מ-50% לעומת הדור הקודם של המעבדים בתחום הצריכה הנמוכה.

לשוק המחשבים הדקיקים תציע AMD מעבדים חדשים בשם קביני (Kabini), מעבדים כפולי ומרובעי ליבה שאמורים גם הם לספק שיפור של יותר מ-50% לעומת קודמיהם, מעבדי ה-Brazos 2.0. מעבדי הקביני והטמאש ייוצרו בליתוגרפיה של 28 ננו-מטר. מהחברה נמסר, כי חלקם אמורים לצרוך כ-4.5 וואט בלבד, ובכך לאפשר זמני עבודה ארוכים במיוחד וכן לחסוך באמצעי קירור.

לשוק הנייחים והניידים תציע החברה את סדרת מעבדי הריצ'לנד (Richland), שיחליפו את מעבדי הטריניטי (Trinity). מעבדים אלו ייוצרו כמו קודמיהם בתחום בתהליך ייצור של 32 ננו-מטר, אך יציעו ליבות מהירות יותר וכן שבבים גרפיים חזקים יותר. רק הדור הבא של מעבדי המיינטסרים, מעבדי הקווארי (Kaveri), ייוצר ב-28 ננו-מטר. כל המעבדים החדשים עליהם הכריזה AMD יצוידו בליבה גרפית חדשה מסדרת ה-Radeon HD 8000, שאמורה לספק להם ביצועים גרפיים משופרים – במיוחד עבור משחקים מתקדמים.

מעבדי הריצ'לנד גם יציגו תמיכה בתכונות רבות מיוחדות לשימוש ביתי, כולל שידור אלחוטי של תצוגת המסך לטלוויזיות תומכות, בהן גם טכנולוגיה מיוחדת של eyeSight הישראלית. הטכנולוגיה המדוברת מאפשרת לזהות מחוות ידניות באמצעות המצלמה המשולבת במחשב. מחוות אלו יאפשרו למשתמשים לבצע פקודות שונות במחשב, גם מבלי לגעת בעכבר או במקשי המקלדת שלו. השילוב של זיהוי המחוות במעבד עצמו יאפשר דיוק רב יותר, במקביל לצריכת משאבים נמוכה יותר, וכן יכולת לשלב מחוות נוספות בעתיד.

אירועים קרובים