המנכ"ל לשעבר של פאלם עוזב את HP; אנליסטים: המסמר האחרון בארון של העולם הנייד בחברה

ג'ון רובינשטיין יחדל מלעבוד בחברה מסיבה שלא צוינה ● רובינשטיין חזה ש-Touchpad יהיה הראשון בין הרכיבים הניידים הרבים שירוצו על webOS, אלא שהמכירות הראו אחרת ולפני כחצי שנה החליטה HP להפסיק את הפרויקט

עוד בכיר עוזב את HP: ג'ון רובינשטיין, לשעבר מנכ"ל פאלם (Palm), יחדל מלעבוד בחברה. אנליסטים העריכו, כי עזיבתו היא המסמר האחרון הננעץ בארון המתים במאמציה של HP להיכנס לעולם המכשירים הניידים. סיבת עזיבתו של רובינשטיין לא צוינה.

רובינשטיין היה בעברו בכיר באפל (Apple), שסייע להוביל את הייצור של iMac ו-iPod. כששימש לאחר מכן כמנכ"ל פאלם הוציאה זו לשוק את Pre, טלפון חכם שרץ על גבי מערכת ההפעלה הניידת webOS. למרות התקוות שה-Pre יאתגר את ה-iPhone, המכשיר לא הצליח לנגוס בנתח שוק משמעותי מאפל או ממתחרים אחרים בעולם הטלפונים החכמים.

הזדמנות נוספת נקרתה ל-webOS, כאשר HP רכשה ב-2010 את פאלם תמורת 1.2 מיליארד דולרים. HP הטמיעה את המערכת על הטאבלט שלה, TouchPad, מתוך תקווה שהוא יוכל להתחרות ב-iPad של אפל.

במצגת אותה ערך רובינשטיין בפני אנליסטים ועיתונאים בפברואר 2011 (אז הוא כבר היה בכיר ב-HP) הוא פירט איך Touchpad יהיה הראשון בין הרכיבים הניידים הרבים שירוצו על webOS, כולל Pre3 של פאלם וטלפונים חכמים אחרים. אלא שהמכירות בשטח היו מועטות, ובאוגוסט אותה שנה החליט ליאו אפותקר, שהיה באותה העת מנכ"ל החברה, להורות על הפסקת הפרויקט. בכך הוא חיסל למעשה את כל פעילות הפיתוח של החברה בעולם הטלפונים החכמים. אלא שאז הדיחה הנהלת HP את אפותקר ומג וויטמן, מחליפתו, החליטה על העברת הפיתוח של מערכת ההפעלה לקוד פתוח.

למרות הכישלון של HP בפרויקט הפיתוח של webOS, רובינשטיין המשיך לשבח את מערכת ההפעלה גם עם עזיבתו את החברה. "בנינו מערכת הפעלה מדהימה", השיב לשאלת עיתונאי ברשת השבוע. "זו מערכת הפעלה מתקדמת והיא פועלת בכיוון שהשוק הולך אליו. אבל בתוך HP הוחלט על הפסקת הפרויקט, כי היו להם צרות אחרות על הראש. הם לא היו מסוגלים להמשיך במאמצי הפיתוח של מערכת ההפעלה".

HP ציינה, כי היא תשמש מעין "משקיעה" במערכת ההפעלה, שכעת תפעל בקוד פתוח. מידת השקעתה הכספית בפרויקטי פיתוח אלה לא ברורה. בשבוע שעבר סיפקה החברה הצצה למפת הדרכים שלה לטווח הקרוב עבור webOS, ששיאה יהיה בספטמבר – אז היא תהיה זמינה עם רישוי קוד פתוח. HP אף מתכננת לשחרר את גרסה 2.0 של Enyo, כלי הפיתוח של webOS.

המאמץ הבא של HP בעולם הנייד יבוא בשיתוף עם מיקרוסופט (Microsoft), שמתכננת להפוך לאחת מכמה יצרניות של טאבלטים עם  חלונות 8 (Windows 8). כמו כן, HP לא קברה באופן סופי את האפשרות לבנות חומרה חדשה עבור מערכת ההפעלה, במועד כלשהו בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים