לראשונה בתולדותיו: האוצר תרגל היערכות לשעת חירום הכוללת גם תרחישי סייבר טרור

התרגיל כלל הדמיה של אירועים הנוגעים למיחשוב הממשלתי, ובכללם מתקפות סייבר על אתרי הממשלה ומערכותיה, אמר טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר ● לדבריו, "בין היתר, נבדק תפקודן של מערכות ממשל זמין, מרכב"ה, מערכות משרד האוצר ורשת התקשורת הממשלתית בעת מצבי חירום"

משרד האוצר קיים אתמול (ג') לראשונה תרגיל היערכות לשעת חירום במתווה של מלחמה, שבמסגרתו תורגלה היכולת של המשרד לתפקד במצב שכזה.

לדברי טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר, התרגיל כלל הדמיה של אירועים הנוגעים למיחשוב הממשלתי, ובכללם מתקפות סייבר על אתרי הממשלה ומערכותיה. "בין היתר, נבדק תפקודן של מערכות ממשל זמין, מרכב"ה, מערכות משרד האוצר ורשת התקשורת הממשלתית בעת מצבי חירום", אמר.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים הוסיף הרמתי, כי מדובר ב-"תרגיל נוסף בסדרת תרגילים שבוחנים את היערכות משרד האוצר לשעת חירום, גם בהיבט של מערכות המידע והתקשורת. המשרד מממש DRP מזה זמן, ובכל תרגיל כזה הנהלים נבחנים מחדש, לנוכח התרחישים המעודכנים". כמו כן, נבחן נושא ניהול המשק ומתן השירותים לאזרח בתנאי חירום.

התרגיל יצא לפועל לאחר תקופת הכנה ארוכה במשרד האוצר. הוא מסכם עבודה מקיפה ומתמשכת מול גורמים פנימיים וחיצוניים הנוגעים בדבר.

בתרגיל השתתפו שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, סגן השר, הרב יצחק כהן, מנכ"ל המשרד, חיים שני, ויתר הנהלת משרד האוצר. כל אחד מחברי ההנהלה תרגל את ההיערכות הפנימית של האגף שבראשותו הוא עומד, תוך תיאום עם אגפי המשרד האחרים ומול גופים רלוונטיים נוספים.

משתתפי התרגיל גיבשו מסרים שונים הנוגעים למצב החירום ולהשלכותיו על הציבור ותרגלו את אופן העברתם לציבור בארץ ולגורמים בינלאומיים.

תרגיל החירום נוהל על ידי אגף החירום והביטחון במשרד האוצר, שבנה את התרחיש על בסיס נתונים שהועברו ממערכת הביטחון. התרגיל נועד, בין היתר, לאתר מוקדים בעייתיים שישמשו בסיס לעבודת המשרד ולהכנתו לקראת שעת חירום.

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, אמר בסיום התרגיל, כי במשרד האוצר "הרימו את הכפפה ויזמו תרגיל חשוב. שנים ארוכות לא ניסו משרדי הממשלה להתמודד עם תרחיש ייחוס של מלחמה כוללת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יודע דבר

    שוב טל הרמתי לוקח קרדיט על דבר שהוא לא היה מעורב בו, בתרגיל לא הייתה שום התייחסות לנושא סייבר הטרור, אלא רק בתחום קבלת ההחלטות הנדרשת מבכירי המשרד. התרגיל נוהל ובוצע באופן בלעדי ע"י אגף החרום והביטחון במשרד האוצר, ללא שום מעורבות של מר הרמתי, או מישהו מטעמו. עוד סדרה מ"שירת הברבור" של מר הרמתי במשרד האוצר.

  2. מיכל

    טל הרמתי מרגיש שהוא לקראת הסוף אז דואג ל PR. מדליף לפה מדליף לשם וכולם מרוצים....

אירועים קרובים