המועצה לצרכנות: אל תשתמשו בנייד היכן שיש טלפון נייח – כדי להוריד את הרווחים של חברות הסלולר

מנכ"ל המועצה, רפאל פלד, תקף הבוקר (ד') את חברות הסלולר ואמר, כי "כולנו מתהלכים בתחושות של זעם ותסכול מול ההתנהלות שלהן, ומרגישים שהן אוהבות לספור את הכסף שלנו ולא אוהבות לספור אותנו" ● לדבריו, "המרה של שלוש דקות שיחה ביום מטלפון נייד לנייח תגרום לחברות הסלולר להפסד הכנסות של מיליארד שקלים בשנה" ● בחברות הסלולר סירבו להגיב

המועצה לצרכנות החלה הבוקר (ד') בקמפיין הקורא לצרכנים לשוחח בטלפונים נייחים – ולא ניידים – בכל מקום שבו הדבר אפשרי, במטרה לפגוע בהכנסות וברווחים של חברות הסלולר. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב אמר מנכ"ל המועצה, רפאל פלד, כי "המרה של שלוש דקות שיחה ביום מטלפון נייד לנייח תגרום לחברות הסלולר להפסד הכנסות של מיליארד שקלים בשנה".

בנוסף, מציעה המועצה לבטל את התא הקולי; להשתמש בפתרונות VoIP, המאפשרים לדבר ולשלוח הודעות בחינם מטלפונים ניידים; לשלוח הודעות טקסט בחינם מאתרי חברות הסלולר או משירות ג'י-מייל (Gmail) של גוגל (Google); וכן לרכוש את המכשיר הסלולרי בנפרד מחבילות השירות ולחסוך עד 45% ממחירו.

"כולנו מתהלכים בתחושות של זעם ותסכול מול ההתנהלות של חברות הסלולר, ומרגישים שהן אוהבות לספור את הכסף שלנו ולא אוהבות לספור אותנו", הוסיף.

לדבריו, מסקר שערכה המועצה עולה, כי הלקוחות סבורים שמידת ההגינות והשקיפות של חברות הסלולר מעידה על התנהלות גרועה ביותר. "החוזים שלהן ארוכים, מורכבים וקשה להבין אותם. פעמים רבות הן גם לא נותנות לנו אותם כדי שנוכל לקרוא ולהתעמק, כובלות אותנו באמצעות המכשיר ל-36 חודשים ועוקפות את התקנה שמגבילה אותן ל-18 חודשים", אמר. "החברות מקשות עלינו להשוות מחירים, מחייבות אותנו בגין שירותים שלא תמיד הזמנו, מאלצות אותנו לרכוש חבילת גלישה באינטרנט וגובות מאיתנו דמי קישוריות מופרזים".

פלד הוסיף, כי מדובר ב-"כשל שוק צרכני". הוא ציין ש-"השוק מתחלק בין החברות בצורה שווה, והן מעלות תעריפים כרצונן, מנצלות את חוסר התחרותיות ומשגשגות. הרווחיות שלהן גבוהה ביותר. בשנים האחרונות רואים עליה מתמדת בהכנסות וברווח הנקי של חברות הסלולר, למרות המחאות שהן משמיעות מול הצעדים הרגולטורים שמנסים להתמודד עם כשל השוק".

הוא אף ציטט מחקר של חברת שלדור שלפיו בין השנים 2006 ל-2008, ההכנסה פר מנוי של חברות הסלולר הישראליות הייתה "מהגבוהות בעולם, אם לא הגבוהה שבהן". "אנחנו אומרים לחברות הסלולר: הרוויחו אבל בהגינות, אבל זה לא מה שקורה", ציין. "כשהרגולטור מבצע צעדים שמטרתם היא פתיחת השוק לתחרות וסיום כשל השוק, הן מפגינות התנגדות עזה – בשימועים, בדיונים בכנסת ואפילו בפניות לבתי המשפט. בכך הן מעכבות את הצעדים הללו. בכל חודש שבו תעריפי הקישוריות לא יורדים – חברות הסלולר גורפות מהצרכנים עוד 80 מיליון שקלים".

מנכ"ל המועצה לצרכנות ציין שחודשים שעוברים בין הפיכתן של ההחלטות הרגולטריות לסופיות לבין המועד שבו על חברות הסלולר להתחיל ליישם אותן, "הן מתקשרות לצרכנים ומחתימות אותם על חוזים בנוסח הישן, תוך הסתמכות אולי על כך שחלק מהצרכנים לא מודעים לשינויים. הצעד הזה חוקי, אבל זו גם התנהלות לא הוגנת כלפי הצרכנים".

בדבריו הביע פלד ביקורת גם על משרד התקשורת, שלא מתערב במחירים שגובות חברות הסלולר, "אף על פי שפנינו אליו פעם אחר פעם בנושא. בנסיבות כאלה, כאשר אין פיקוח על המחירים, הדבר היחיד שיכול להביא לירידתם הוא כניסה של שחקנים חדשים לשוק, פתיחת התחרות. אבל זה ייקח עוד הרבה זמן".

מפרטנר נמסר בתגובה, כי "פרטנר משקיעה ותמשיך להשקיע משאבים רבים בשירות מצטיין, בטכנולוגיה מתקדמת, בשירותים ומוצרים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, ובהצעות שיווקיות אטרקטיביות. אך לפני מספר ימים הודיעה פרטנר, כי כבר החל מהחודש הבא היא לא תגבה קנסות יציאה וכן תציע רק תוכניות ללא התחייבות. פעילויות אלו הן כחלק מהתנהלותה השוטפת של פרטנר בהוגנות ובשקיפות מול לקוחותיה וזאת בכדי להיות הבחירה הטבעית והראשונה של הלקוח בישראל".

מפלאפון נמסר, כי "אנחנו לא רואים מקום להגיב על הדברים".

בסלקום בחרו שלא להגיב על הידיעה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    אין מה לבוא לחברות הסלולר בטענות. באפשרותנו להפחית את ההוצאה על תקשורת, פשוט להשתמש בסלולר פחות, או להשתמש באלטרנטיבות. מעבר לאפשרות של לדבר בטלפון נייח, כפי שמציע רפאל פלד, אפשר גם לעשות שימוש באמצעי תקשורת חינמיים, כמו סקייפ. הסיבה שההכנסה ללקוח בישראל כל כך גבוה היא הרבה בגלל האובססיה שלנו לעשות שימוש בסלולר. פשוט דברו פחות.

  2. doli

    הם היחידים שסופרים רק את הכסף ולא אותנו???? מה עם הבנקים??? וכו' וכו'......

אירועים קרובים