אלברטו מרנפלד, אורקל: "אני ממליץ לכל ארגון להתקין מערכת BPM כדי להקטין סיכונים"

"מערכת BPM אינה לוקסוס - היא חיונית לניהול פרויקטים, אמר מרנפלד, סמנכ"ל מכירות באורקל ישראל, בכנס BPM10 שהתקיים אתמול (ג') בהפקת אנשים ומחשבים ● אופיר אדרעי, אחראי תהליכי עבודה באמדוקס, אמר, כי "מערכת ה-BPM מאפשרת לנו להציג תהליך מקצה לקצה ולבחון כיצד המערכות שלנו תומכות בתהליך"

"מערכת BPM (ר"ת Business Process Management) איננה לוקסוס, אלא מערכת מידע חיונית לניהול הפרויקטים", כך אומר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות באורקל (Oracle) ישראל. מרנפלד אמר את הדברים בתשובה לשאלתו של יצחק חלדי, מנכ"ל חברת סקר, שהנחה את הפאנל המסכם של כנס BPM10, שהתקיים אתמול (ג') בהרצליה בהפקת אנשים ומחשבים.

"כשאנחנו, באורקל, ניגשים לפרויקט עם השותפים העסקיים שלנו, אחד הדברים שהכי מטרידים אותנו הוא ניהול הסיכונים. מנסיוננו, הסיכונים נמצאים בעיקר בשלב ההטמעה ואימוץ המערכת על ידי המשתמשים. במילים אחרות: האם המערכת תיושם כפי שנכתבה והמשתמשים יסתגלו אליה, או שהמפתחים ייכנעו ויוסיפו תוכנה עצמאית על גבי המערכת דבר שיגדיל את הסיכון. אני אישית ממליץ להתקין מערכות BPM בכל ארגון שאני עובד איתו".

אורן כסיף, מנהל תהליכים גלובלי בחברת בטר פלייס (Better Place), אמר בפאנל, כי החברה החליטה לאמץ כלי ניהול תהליכים שהוא, בעצם, בסיס נתונים המאפשר לחברה, שפועלת במספר מדינות, לנהל את הפרויקט שהיא מבצעת בשפות שונות. בכך מתאפשר לה לפתח תהליך גנרי ולהטמיעו בכל הסניפים במקום לפתח ספציפית עבור כל שוק שבו היא נמצאת.

חלדי אמר, כי הארגונים שיישמו את הכלי לא רק בעת הקמת הפרויקט, אלא גם בשוטף, הצליחו טוב יותר ביישום מערכות ה-ERP שלהם. הוא אמר, כי אחת הדוגמאות לכך היא רכבת ישראל.

אופיר אדרעי, האחראי, בין היתר, על כלי האריס בחטיבת הייעוץ באמדוקס (Amdocs), אמר, כי "לתפיסת ניהול תהליכים יש תרומה רבה בעיקר במגעים הראשוניים שלנו עם הלקוח. התפקיד שלנו הוא לבצע את האינטגרציה בין מוצרי אמדוקס לתהליכים שהלקוח רוצה לממש על הצד הטוב ביותר. אנחנו עובדים עם סקר ועם אריס על מנת לתת מענה לכמה צרכים ובעיות שנתקלנו בהם בעבר".

   חברי הפאנל המסכם, כנס BPM10. מימין: יצחק חלדי - מנכ"ל חברת סקר ומנחה הפאנל, גיא דוידי - Software AG, אריק ביטון - רכבת ישראל, אסף אשכנזי - אליהו, אלברטו מרנפלד - אורקל; יוני בר סלע - כלל ביטוח, אורן כסיף - בטר פלייס, ואופיר אדרעי - אמדוקס. צילום: ניב קנטור

"למערכת ה-BPM אריס, שבה אנחנו משתמשים, יש מספר תועלות", אמר. "ראשית, היכולת להשתמש בצורה ויזואלית כדי לגשר על הפער בין ארגון ה-IT לארגון העסקי. בנוסף, ניתן להשתמש בה על מנת לנסות להסביר לאנשים שלא מבינים במערכות מה בעצם הם מקבלים ומה זה אומר, מהי היכולת שלנו להציג תהליך מקצה לקצה ואיך המערכות שלנו תומכות בתהליך, לייצר אזור יותר נוח. תועלת נוספת היא שמתאפשר מעבר של לקוחות מפתרונות ומערכות שעוברות התאמה למוצר שיוריד את עלויות תחזוקת המערכות במשך שנים. כמו כן, המערכת עושה שימוש בתהליכי קצה לזיהוי ממשקים ארגוניים וממשקים של מערכות. זה חשוב גם לאמדוקס כארגון, אבל גם ליחידת ה-IT. כל ארגון עובד ביחידות, והזמן שיש לנתח תהליכים מקצה לקצה הוא לא רב".

גיא דוידי, ארכיטקט ראשי ב-Software AG ישראל, סיפר כיצד נראה פתרון ה-BPM מנקודת המבט של הספק. "אנשים הבינו שהדיסציפלינה החדשה מביאה להם ערך", אמר. "כלל מחזור החיים שמיישמים אותו לפלטפורמה הזאת נותן ערכים מוספים: משפרים את השיח בין אנשי הביזניס וה-TI, והבאת הפרויקט או המוצר לשוק נעשית בזמן קצר בהרבה מאשר ללא מערכות BPM".

יונתן בר סלע, מנהל פיתוח פרויקט הפנסיה בכלל ביטוח, סיפר על מערכת אישור התביעות שהוקמה כתוצאה מחוזר של משרד האוצר לטיפול בכל מחזור חיי התביעה. פרויקט אחר שנעשה הוא פרויקט הפנסיה התומך בגבייה, טיפול בכספים, הפקדות, שינויים בפוליסות ותביעות. "אנחנו נוקטים בגישה של העברת תחום החסכון ארוך הטווח לגישה תהליכית", ציין. "הפרדיגמה שנבחרה אצלנו היא של שימוש בנכסים קיימים בארגון. בין היתר, עברנו על המערכות הקנייניות וחשפנו מתוכן שירותים".

"בסיום הפרויקטים", אמר, "הפקיד רואה מערכת אחת מול העיניים ולא צריך לעבור במשך היום ממסך של תוכנה אחת לתוכנה אחרת. בנוסף, הנתונים הרבה יותר אינטגרטיביים".

אסף אשכנזי מאליהו חברה לביטוח נשאל על שימוש ב-BPM לצרכי רגולציה והשיב, כי על חברות ביטוח ישנן כעשר דרישות רגולציה מסוגים שונים, בהן SOX מעילות והונאות, בטיחות מידע, מבקר פנים וכדומה. "רובן ככולן מתייחסות לתהליכים", אמר. "כעת יש לאליהו בסיס נתונים אחד לתהליכים. כל אחד יכול לגשת אליו ולחסוך את הירידה לשטח ובזבוז הזמן של מנהלים ועובדים יקרים לצורך תחקירים. מצד שני, ניתן להעלות את ההמלצות העיקריות לבסיס הנתונים ולעקוב אחריהם בהתייחס לתהליכים ולתחומי העיסוק של מנהלים. התהליך חוסך לא מעט כסף לאורך זמן על בסיס ההשקעה החד פעמית במערכת ה-BPM".

כן השתתף בפאנל אריק ביטון, מנהל פרויקט SAP-ERP ברכבת ישראל, שסיפר על הפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים