גוגל השיקה את שירותי הענן שלה בישראל

ברק רגב, מנהל אזורי פעילות אנטרפרייז של גוגל, הכריז על השירותים במסגרת כנס CloudCon 2010, בהפקת אנשים ומחשבים ● "מיחשוב הענן פתח עולמות חדשים; הוא מספק אחסון בלי גבולות, לצד יכולות כוח ועיבוד מיחשוב אדירים, עם גישה מכל מקום בכל רכיב", אמר

גוגל (Google) השיקה היום (ג') את שירותי מיחשוב הענן שלה בישראל. ברק רגב, מנהל אזורי פעילות אנטרפרייז של גוגל, הכריז על השירותים במסגרת כנס CloudCon 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי IT.

לדברי רגב, עולם המיחשוב עבר בשנים האחרונות שינויים רבים, ביניהם: כמות המידע זורם בלי הרף וגדל, שיתוף מידע קריטי והגישה למידע, שנעשית מכל מקום. "מיחשוב הענן פתח עולמות חדשים", אמר. "הוא מספק אחסון בלי גבולות, לצד יכולות כוח ועיבוד מיחשוב אדירים, עם גישה מכל מקום בכל רכיב".

כבר כיום, ציין רגב, "קיימים מאות מיליוני משתמשים סביב פלטפורמת Google Apps, יש לנו מוצרים המוכוונים למגזר העסקי ולקוחות רבים שנשענים על שירותי הענן שלנו, ביניהם וולמארט (Walmart)". הוא הוסיף, כי "מיחשוב הענן מאפשר לארגון להטמיע פתרונות חדשניים, להוריד TCO, להעלות ביצועים ואמינות. הדפדפן הופך להיות המהות העיקרית פה". לדבריו, " Google Apps הוא חבילת פתרונות מותאמת לעסקים, הכוללת פתרונות דואר, יומנים, שרתי קבצים וניהולם, פורטל ארגוני, תקשורת, וידיאו וקול, וארכוב מידע לשנים רבות. הפתרון נועד לעולם ניהול מידע סביב הדואר, כולל תקשורת ושיתופיות על גבי תשתית מאובטחת. אוסף המוצרים שבו הוא רחב: מעבר לדואר, יש יכולות רבות, של שיתוף יומנים, שיתוף כל סוג מסמך, וכן נושאי הווידיאו, צ'אט ועוד".

החזון עם Google Apps, אמר רגב, הוא "לפשט את תהליך השיתופיות. אנחנו יודעים לתמוך בכל סוגי הטכנולוגיות הקיימות, ושמים דגש על היבטי אבטחת מידע עם מוצר פוסטיני, חברה שגוגל רכשה ב-2007. המטרה היא לעשות דמוקרטיה לענן". הוא ציין, כי "נשיק בקרוב מחולל יישומים לענן המאפשר לכתוב יישומים בו". רגב סיכם את דבריו באמרו, כי גוגל תהיה שחקן מרכזי בענן.

שמוליק גולדשטיין, מיקרוסופט: "אתם בוחרים מתי, מה ואיך להעביר לענן"

שמוליק גולדשטיין, אחראי פלטפורמת אזור במיקרוסופט (Microsoft) המזרח התיכון ואפריקה, אמר, כי "פלטפורמת הענן של החברה מספקת למפתחים יתרונות שהופכים את פעילות הפיתוח לקלה, פשוטה וחסכונית מבעבר". לדבריו, השימוש בענן מאפשר לארגונים לקבל רמת שירות שרידות ואמינות ברמה גבוהה יותר.

גולדשטיין אמר, כי הענן הוא פלטפורמה כשירות, והוא מהווה המשך התפתחותי של התשתית כשירות. "פלטפורמה כשירות מאפשרת לארגונים להשקיע את מרצם ואת המשאבים שלהם בחדשנות ולא בתחזוקת ה-IT", הוסיף. הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו מיקרוסופט תהיה אחת משתי השחקניות המרכזיות בתחום. "אנחנו השחקן החדש ביותר בתחום", אמר, "אבל עם כמות ההכנסות והמשתמשים הגבוהה ביותר".

"אנחנו מתכוונים לספק שירותי ענן מקצה לקצה, ענן לסוגיו וקישורים בין העננים", הוסיף גולדשטיין. "לשם כך, בנינו קישור מאובטח עם יכולת לסנכרן בין הענן הציבורי והפרטי". בצד העסקי, ציין, החברה מתחייבת לרמת שירות של 99.99%.

גולדשטיין סיים את דבריו באמרו, כי "אתם תתמקדו ברמה העסקית ואנחנו ניתן מענה טכנולוגי. כך יתקבלו רמות גבוהות יותר של שירות וחדשנות. אתם בוחרים מתי, מה ואיך להעביר לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים