פרטנר רכשה את 012-סמייל תמורת 1.5 מיליארד שקלים

החברה רכשה את כל המניות של 012-סמייל במחיר של 650 מיליון שקלים ותערוב להלוואות בנקאיות ארוכות טווח של החברה בסך כולל של כ-800 מיליון שקלים ● ייתכן שבעקבות הרכישה, פרטנר תיאלץ למכור את פעילות התקשורת הבינלאומית של 012-סמייל, בגלל מגבלות רגולטוריות ● יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר: "הרכישה היא צעד חשוב נוסף במעבר האסטרטגי שלנו ובהפיכתנו לקבוצת תקשורת כוללת

פרטנר הודיעה הבוקר (ה'), כי רכשה את 012-סמייל מאיש העסקים יוסי מימן. הרכישה באה לאחר מספר ניסיונות קודמים, שנכשלו בשל אי עמידה בתנאים שהציב משרד התקשורת, המתנגד להקטנת מספר הגופים המחזיקים בחברות תקשורת.

אילן בן דב, יושב ראש דירקטוריון פרטנר, הודיע, כי הדירקטוריון אישר אמש את התקשרות החברה בהסכם לרכישת מניות עם מרחב-אמפל אנרגיה ו-012 סמייל, שלפיו החברה תרכוש את כל המניות של 012-סמייל במחיר של 650 מיליון שקלים. בנוסף, הסכימה פרטנר לערוב להלוואות בנקאיות ארוכות טווח של 012-סמייל בסך כולל של כ-800 מיליון שקלים. כמו כן, כולל ההסכם המחאה שנתנה החברה הנרכשת למרחב-אמפל בגין הזכות לקבל תשלומים המגיעים לה מצד שלישי בסך כולל של 42 מיליון שקלים. בסך הכול, מגיע שוויה של 012-סמייל, לפי ההסכם, ל-1.5 מיליארד שקלים.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, אמר, כי הרכישה היא "צעד חשוב נוסף במעבר האסטרטגי של פרטנר והפיכתה לקבוצת תקשורת כוללת, שתאפשר לפרטנר להתמקד בעסקי הליבה הסלולריים, בעוד ש-012-סמייל תמשיך להתמקד בעסקי הליבה הנוכחיים שלה. אנחנו משוכנעים שעסקה זו תגדיל את התחרות בשוק לרווחת הצרכנים ולטובת הציבור הרחב, ועולה בקנה אחד עם חזון משרד התקשורת ליצור תחרות בין מספר קבוצות תקשורת חזקות".

גלברד הוסיף, כי "כתוצאה מהרכישה, ה-EBITDA המאוחד של פרטנר בטווח הבינוני צפוי לגדול בכ-350 מיליון שקלים בשנה".

השלמת העסקה צפויה להתרחש בתוך חודשיים עד שלושה חודשים, והיא כפופה לתנאי סגירה מקובלים, כולל אישורים רגולטורים ממשרד התקשורת והממונה על הגבלים עסקיים. ייתכן שפרטנר תיאלץ למכור את פעילות התקשורת לחו"ל של 012-סמייל לגורם אחר, בשל המגבלה שלפיה אסור לחברות סלולריות להחזיק בחברות תקשורת בינלאומית. ההערכה היא, כי במקרה שכזה, החברה תמכור את הפעילות הזו לאקספון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחת שיודעת

    יופי, עכשיו יפטרו את כל ה-IT של 012-> יאחדו עפ פרטנר. קדימה התחילו לשלוח קורות חים. זמנכם קצוב. אחת שיודעת.

אירועים קרובים