האפליקציות הארגוניות הפופולריות ביותר השנה: SaaS, רשתות חברתיות ומיחשוב ענן

נתונים אלה ואחרים עולים מהסקר השנתי המקיף שעורך השבועון האמריקני InformationWeek בקרב 500 הארגונים הגדולים בארה"ב ● הקפיצה הגדולה ביותר ב-2010 נרשמה בתחום הרשתות החברתיות: בשנה שעברה רק 42% מהארגונים הצביעו על יישומים אלה כרלוונטיים לארגונים שלהם, ואילו השנה 72% דיווחו שזה "הדבר הבא"

גם בזק עולה למחשוב ענן

75% מהמנמ"רים של הארגונים הגדולים בארצות הברית מדווחים, כי האפליקציות הארגוניות הפופולריות ביותר בשנת 2010 היו SaaS (תוכנה כשירות) – במקום הראשון, יישומי וויקי (Wiki), בלוגים ורשתות חברתיות – במקום השני, ומיחשוב ענן – במקום השלישי.

נתונים אלה ואחרים עולים מהסקר השנתי המקיף שעורך השבועון האמריקני InformationWeek בקרב 500 הארגונים הגדולים בארה"ב – כלומר כאלה שסף ההכנסות שלהם עומד על 250 מיליון דולרים. הסקר, הנערך זו השנה ה-22 ברציפות, נערך בין החודשים יולי-אוגוסט השנה כאשר על השיפוט היו אמונים חברי מערכת השבועון.

תחום ה-SaaS שמר על פופולריות גבוהה, לאחר שבשנה שעברה 61% מכלל המנמ"רים שהשתתפו בסקר הצביעו עליו. הקפיצה הגדולה ביותר נרשמה בתחום הרשתות החברתיות – בשנה שעברה רק 42% מהארגונים הצביעו על יישומים אלה כרלוונטיים לארגונים שלהם, ואילו השנה 72% דיווחו שזה "הדבר הבא". גידול קל נרשם גם בתחום מיחשוב הענן, כאשר השנה כמחצית מהנשאלים אמרו שמדובר באפליקציה שהם בוחנים אותה, לעומת 37% בלבד אשתקד.

25% ממשתתפי הסקר של InformationWeek אמרו שיש להם מחויבות לבצע חדשנות בארגון מעבר לעבודה השוטפת שלהם – גידול ניכר לעומת 16% בלבד בשנה שעברה. 54% מהמשיבים לסקר רואים את תפקידם כמסייעים ליעילות של הארגונים, 59% מיישמים יעילות על ידי כלי שיתוף ורשתות חברתיות ו-53% עושים זאת בכלי BI.

בנוסף לסקר המנמ"רים, מפרסם השבועון גם את רשימת 500 הארגונים הבולטים של השנה, מתחומי הפיננסים, הממשלה, הבריאות, הקמעונות וכמובן חברות ההיי-טק הגדולות. מבין אלו מדורגת HP במקום ה-38, סאס (SAS) במקום ה-56, דל (Dell) במקום ה-57 ו-Salesforce.com דורגה במקום ה-95.

כריס מרפי, העורך הראשי של InformationWeek, מסכם את הממצאים באומרו, כי "הגיבורים האמיתיים הם המנמ"רים, ששמים על סדר היום שלהם את נושא השיתוף, הפתיחות וההצצה אל עבר עולם הרשתות החברתיות – שם נמצאים הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים