מבוכה למיקרוסופט: כלי פנימי של החברה דלף בטעות

הכלי, שמיקרוסופט משתמשת בו כדי לבדוק את Windows, דלף לאחר שאירוע "ציד באגים", שבו, במקום לתת גישה לאנשים הרלוונטיים בלבד, היא פתחה בטעות את הגישה לכולם

אופס... מיקרוסופט.

כלי שבו משתמשת מיקרוסופט לצורך בדיקות פנימיות של מערכת ההפעלה שלה דלף בטעות לרשת וכבר הופץ בין משתמשים. הכלי, StagingTool שמו, מאפשר למהנדסי הפיתוח ולבוחנים הפנימיים של הענקית מרדמונד לנסות תכונות שעדיין לא הפכו לרשמיות, אפילו עבור בוחני הבטא שמהווים חלק מתוכנית Windows Insiders.

כך, למשל, הכלי מאפשר לבצע בדיקות שמכונות "מבדקי מתג A/B" – שבהן ניתן לבדוק כיצד המערכת מתנהגת כשתכונה מסוימת מוגדרת במצב כזה או אחר. בנוסף, הוא מאפשר להפעיל תכונות מסוימות ואז לכבות אותן – כלומר, בדיקות פעיל/לא פעיל.

הקישור ל-StagingTool נחשף בטעות במהלך אירוע "ציד באגים", שבו אנשי הבטא של Windows 11, יחד עם עובדים פנימיים אחרים במיקרוסופט, קיבלו משימות לבצע בדיקות מקיפות לתכונות מסוימות. הקישור נועד רק לבוחנים שהם עובדי החברה, אך, כאמור, בטעות ניתנה גישה לכולם, ומשם הוא דלף לרשת. כך, כל מי ששם עליו יד יכול לנסות תכונות כאלה ואחרות, שייתכן שכבר מצויות ב-Windows 11 אך לא הופעלו באופן רשמי.

StagingTool הוא כלי שורת פקודה – כלומר, עובד באופן טקסטואלי, ומזינים אליו מספר מזהה תכונה, ולצידו פקודת ביטול, הפעלה, איפוס או אחרת. מי שמתעניין יכול למצוא מספר רב של מזהי פקודה בחשבונות של משתמשים שונים בגיטהאב, למשל כאן.

קיימות בשוק תוכנות שמספקות את ה-"שירות" הזה למשתמשי ולמפתחי Windows 11, אבל כאן מדובר בכלי שבו משתמשת מיקרוסופט עצמה, והוא מבוסס ישירות על השיטות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים