ד"ר אסתר לוצאטו – יו"רית המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה

ד"ר לוצאטו היא מנכ"לית ועורכת פטנטים בכירה בתחום הכימיה בקבוצת לוצאטו את לוצאטו עורכי פטנטים ● היא תחליף בתפקיד את ד"ר שרון רשי אלקלס, שכיהנה בו מאז הקמת המועצה

ד"ר אסתר לוצאטו, יו"רית המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה.

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה הודיע היום (א') על מינויה של ד"ר אסתר לוצאטו לתפקיד יו"רית המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה. ד"ר לוצאטו תחליף בתפקיד את ד"ר שרון רשי אלקלס, שכיהנה בתפקיד מאז 2020, ומונתה באחרונה לתפקיד מנהלת תחום חדשנות ומחקר בבית החולים הלל יפה בחדרה.

המועצה הוקמה בדצמבר 2000 על פי החלטת הממשלה, ופועלת תחת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. במועצה מגדירים אותה כ-"גורם ממלכתי שיתאם את המאמצים לקידום, שילוב והגדלת היקף הנשים שעוסקות במקצועות המבוססים על מדע וטכנולוגיה, ושיפור מעמדן בתחומים אלה". המועצה מתאמת בין גורמים ממלכתיים, ציבוריים ופרטיים לצורך קידום נשים במדע ובטכנולוגיה, מרכזת את הפעילות הישראלית בתחום מול האיחוד האירופי ויוזמת פעילויות שמטרתן לקדם נשים במדע ובטכנולוגיה, כמו תמיכה במיזמים ובפעולות לקידום נשים בחינוך, באקדמיה ובתעשייה.

עשרות שנים של עשייה מקצועית וחברתית

לוצאטו היא בעלת תואר דוקטור לכימיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, מנכ"לית ועורכת פטנטים בכירה בתחום הכימיה בקבוצת לוצאטו את לוצאטו עורכי פטנטים, ש-80% מהנהלתה הן נשים. במקביל לעבודתה המקצועית, ד"ר לוצאטו היא פעילה ציבורית וחברתית בהתנדבות בתחומי קידום שווין מגדרי וקידום נשים, החינוך, התרבות, הרווחה והספורט, ועוסקת רבות בהתפתחות החברתית והכלכלית של הנגב. היא הקימה את המקלט הראשון בנגב לנשים מוכות, ומכהנת כחברת הוועדה לקידום מעמדן ומקצועיותן של הדירקטוריות באיגוד הדירקטורים בישראל, יו”רית הוועד המנהל של עמותת יחדיו, וחברת הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון, המכללה הטכנולוגית על שם סמי שמעון וגופים ציבורים נוספים. ד"ר לוצאטו מכהנת כחברת מועצת עומר, מקום מגוריה, מזה 25 שנים.

במשך השנים זכתה ד"ר לוצאטו לאותות הוקרה רבים על פעילותה בתחום החברתי, כולל פרס באר שבע למצוינות ואות הבוגר מטעם אוניברסיטת בן גוריון. ב-2006 היא נבחרה להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות בהר הרצל בירושלים, על תרומתה הייחודית לפיתוח הנגב.

ד"ר לוצאטו אמרה כי "זוהי זכות גדולה לקדם שוויון מגדרי וייצוג ראוי של נשים במדע ובטכנולוגיה – נושא בעל חשיבות לאומית וערכית ממדרגה ראשונה. אין לי ספק שהצלחה במשימה זו תתרום תרומה מכרעת לכלכלת ישראל, ותביא עימה הצלחות פורצות דרך". לדבריה, "במשך עשרות שנותיי כעורכת פטנטים חזיתי כיצד דרך החשיבה, האמביציה והחדשנות של המין הנשי תורמות לפיתוח המדע והטכנולוגיה ומעשירות את בסיס הידע האנושי. תקוותי היא שבקרוב נזכה לראות, בתחומים אלה ובכלל, ייצוג נשי שתואם את חלקנו היחסי באוכלוסייה. יש הרבה עבודה לפנינו, אבל אנחנו מסוגלות, יכולות וחייבות להגיע לשם".

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי "המשרד שבראשותי רואה בקידום שוויון מגדרי ושילוב נשים בתחומי המחקר, המדע והטכנולוגיה בישראל אינטרס לאומי-כלכלי-וחברתי ותנאי הכרחי לחיזוק חוסנה, שגשוגה ויציבותה של מדינת ישראל. ד"ר לוצאטו מתמנה לתפקיד בעל ערך ויכולת השפעה רבה, לקידום איזון מגדרי והובלת שינוי חברתי, כלכלי ואקדמי ממשי. פעילות המועצה בראשות ד"ר לוצאטו תקדם את מעמדן של נשים ונערות בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות. היא מביאה איתה לתפקיד ניסיון עשיר, לצד ידע הרב שצברה כמדענית, אשת עסקים ופעילה חברתית שפועלת לקידום מעמדן של נשים ושוויון מגדרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים