ראש ה-FBI מזהיר: "סין ו-AI – איום שאין כמותו בסייבר"

"ה-AI יאפשר לשחקני איומים לפתח יכולות יותר ויותר חזקות, מתוחכמות, שניתנות להרחבה ולהתאמה אישית", אמר כריסטופר ריי, מנהל הבולשת ● "משמעות גניבת הנתונים על ידי סין יחד עם הכוח של ה-AI - צרה צרורה", ציין

כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI.

"איומי הסייבר שמופנים נגד ארצות הברית מגיעים מרחבי העולם, אבל סין מתנשאת מעל כלל שחקני האיום – הן בהיקף הפעילות שלה בתחום והן ביכולתה לגנוב או לפגוע בנתונים, בין השאר, בפעולות התקפיות שמבוססות על בינה מלאכותית", כך אמר כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI.

בהופיעו אתמול (ד') באטלנטה, בפסגת איומי הסייבר של ה-FBI, שהתקיימה במרכז של מכון המחקר הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ריי אמר כי "הבולשת מאוד ממוקדת באיומים שנובעים מההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית, במיוחד מאלה שמגיעים מסין".

"סין", ציין, "היא איום שאין דומה לו בקרב יריבים זרים. יש לה תוכנית פריצה גדולה יותר מאשר לכל המדינות הגדולות האחרות גם יחד. המשמעות של הנפח העצום של נתונים אישיים וארגוניים שנגנבו על ידי סין יחד עם הכוח הגלום בבינה המלאכותית היא שאנחנו נמצאים בצרה צרורה".

"אנחנו מעריכים כי הבינה המלאכותית תאפשר לשחקני איומים לפתח יכולות יותר ויותר חזקות, מתוחכמות עוד יותר, שניתנות להרחבה ולהתאמה אישית, ולא ייקח להם זמן רב לעשות זאת", אמר ריי. "הדבר הזה נכון כפליים כשזה נוגע לסין, שבמשך שנים הייתה עסוקה בגניבת החדשנות שלנו וגם בגניבות של שלל נתונים עצומים. אלה נתונים שמתאימים לאימון של מודלים של למידת מכונה".

"סין נמצאת כעת בעמדה לסגור את המעגל ולהשתמש ביכולות שהיא צברה – תוצרי הפריצות הנרחבות שלה – כדי להעצים עוד יותר, עם AI, את מאמצי הפריצה שלה, ולעשותם חזקים עוד יותר", ציין מנהל הבולשת.

"ה-FBI מתמקד במתקפות שמבוססות על למידת מכונה"

בריאן וורנדראן, עוזר מנהל חטיבת הסייבר ב-FBI, תיאר בפני המשתתפים בפסגה מגוון של מתקפות מבוססות לימוד מכונה שהיריבים של ארצות הברית מבצעים. "המתקפות הללו מכוונות לנתונים ולמערכות שבבסיס המודלים של למידת המכונה", ציין. "ה-FBI מתמקד במלוא הכוח בסוגים אלה של מתקפות ובמיוחד בתרחישים של 'מה יקרה אם משהו שעלול להשתבש – אכן ישתבש'."

לעת עתה, אמר וורנדראן, "מתקפות מתוחכמות ביותר, שמטרתן הלבנת כספים, נמצאות בעיקר בספרות המחקרית ועדיין לא בשטח. אבל, ככל שהאימוץ של AI בסקטורים הציבורי והפרטי יגדל, המתקפות הללו יגדלו בהתאם, כשהמניע לכך הוא הפוטנציאל הכלכלי של מתקפה מוצלחת".

לסיום הוא אמר כי "הגישה של ה-FBI לתחומי הבינה המלאכותית ולמידת המכונה היא פרו-אקטיבית. הבולשת מתאמת פעילויות ומשאבים באופן יזום, ויוצרת קשר הדוק יותר עם קהילת המודיעין והשותפים שלה במגזר הפרטי. המטרה היא להבין טוב יותר את הטכנולוגיה ואת השפעותיה בחלוף הזמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים