כיצד לשלב AI בעסקים ולהישאר בחיים?

אופיר זמיר, דירקטור הנדסת מערכות ו-AI באנבידיה ישראל, השיב על השאלה הזאת בכנס שערכה היום (ד') החברה, יחד עם דל טכנולוגיות ו-VMware

אופיר זמיר, דירקטור הנדסת מערכות ו-AI באנבידיה ישראל.

"יש כיום הייפ גדול סביב הבינה המלאכותית היוצרת, דוגמת ה-ChatGPT. בעקבות זאת, ארגונים רוצים להכניס את הבינה המלאכותית לליבת העסקים שלהם, תוך התאמות למידע הייחודי שיש ברשותם. מדובר בתהליך מורכב, שדורש משאבי מחשוב, הבאה וטיוב של נתונים, לצד מומחיות טכנולוגית. אנחנו מסייעים לארגונים לעשות זאת, כי הנושא מצוי בראש סדר העדיפויות של לקוחות מכל המגזרים", כך אמר אופיר זמיר, דירקטור הנדסת מערכות ו-AI באנבידיה ישראל.

זמיר דיבר בכנס טכנולוגי למגזר הביטחוני שערכו החברות דל טכנולוגיות, אנבידיה ו-VMware. הכנס, שנשא את הכותרת AI, HPC and Tanzu (בינה מלאכותית, מחשוב עתיר ביצועים ו-Tanzu), התקיים היום (ד') במלון ריץ בהרצליה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות עשרות נציגי לקוחות של שלוש החברות.

לדברי זמיר, "אנבידיה ערכה בחודש מרץ את הכנס השנתי שלה, שבו מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג, הציג שורת חידושים. לחלק מאותם חידושים אחראי באופן ישיר מרכז הפיתוח, המשמעותי מאוד, של אנבידיה בישראל, שהוקם על בסיס רכישת הענק של מלאנוקס ומעסיק יותר מ-3,000 עובדים. בין השאר, הוצגה בכנס יכולת עבור תשתיות בינה מלאכותית, כדי להתמודד עם הדרישות ההולכות וגדלות לעוצמה ומהירות בחישובים. כך, אנחנו הופכים את האימון של ה-AI לשירות אונליין לפי שימוש. שירות זה פועל בסביבה מרובת עננים, שמנוהלת על ידי אנבידיה, בשילוב עם ספקיות ענן. כך אנחנו מעניקים יכולת פיתוח בינה מלאכותית לכל חברה בעולם, עם יכולות מחשוב עוצמתיות, שלא כל אחת מהן יכולה להקים ולתפעל בעצמה. ארגונים נמצאים במרוץ לבנייה של מוצרים ומודלים עסקיים משבשי שוק, ואנחנו נותנים להם גישה ישירה למחשוב על דרך הענן, ובקנה מידה רחב וגלובלי".

Nvidia AI Foundation, NeMo Guardrails ו- NeMo Service

"באחרונה הכרזנו על Nvidia AI Foundation", ציין. "זהו אוסף של כלי בינה מלאכותית יוצרת, המבוססים על מודלי שפה גדולים. מדובר בשלושה שירותי ענן בתחומי שפה, תמונות ופיתוח תרופות, שכוללים מודלים גדולים מאומנים מראש, שמספקים את הבסיס לחברות לבנות יישומי בינה מלאכותית משלהם". לדבריו, "בתוך אוסף זה, השקנו את פלטפורמת NeMo Guardrails. זו מאפשרת להגביר את האמינות של האיסוף והטיפול בנתונים, בכך שהיא מאפשרת לחברות ולארגונים לפתח, לאמן, לכוון ולהשיק צ'טבוטים שמבוססים על המידע הקנייני שלהם עצמם, ולהשיב בנושאים מוגדרים, בתוך גבולות מוצבים היטב".

זמיר הסביר כי "השימוש בפלטפורמת NeMo Guardrails מסייע להגביל את פעילות הצ'טבוטים: למנוע סטייה לנושאים לא רצויים; לוודא שהמידע מדויק ומתאים לנושא השיחה ולמה שקורה בארגון; להבטיח שההפניה לחיפוש החומר שעליו מבוססת התשובה מתבצעת רק למאגרי ידע אמינים; ולהשתמש במסננים של שפה לא רצויה. אנחנו מציעים את כל הקוד, בליווי דוגמאות ותיעוד, כך שכל מפתח יוכל להשתמש בפלטפורמה ללא צורך במומחיות".

"NeMo Service", ציין, "הוא שירות ענן לאימון, התאמה והרצת מודלי שפה גדולים (Large Language Models), מבוססי טקסט. המודל מותאם לגישה למידע קנייני של ארגונים בזמן אמת, ולא רק מהאינטרנט, על מנת להימנע מיצירת נתונים לא מעודכנים ולא מדויקים. הוא תומך בכ-100 שפות, כולל בעברית. כך, שיתוף הפעולה שלנו עם דל ו-VMware מאפשר לצוותי ה-IT לספק תשתיות AI מתקדמות, על בסיס כלים סטנדרטיים ומוכרים".

לסיכום אמר זמיר ש-"יש לבינה המלאכותית היוצרת פוטנציאל שימוש רב בקרב ארגוני אנטרפרייז, ואנחנו מעניקים לחברות פלטפורמה שמאפשרת להן לשלב אותה באפליקציות שלהם. אנחנו מספקים שכבות עיבוד ותקשורת מהירות, שמשודכות לשכבת תוכנה. כך מתקבלת תשתית AI מלאה, בצורה אינטגרטיבית – משלב הכנת המידע, עבור באימון המודל ועד לפריסה בייצור. אנבידיה מסייעת לארגון להכין את הנתונים הפזורים אצלו וברשת, לטובת עיבוד מהיר שלהם וקבלת תובנות מושכלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים