כך מנהלים את הידע בקוקה קולה ישראל

פאר לי קזס, מנהלת ידע ב-CBC ישראל - החברה שאחראית על שיווק והפצת קוקה קולה בארץ, סיפרה בכנס KMDM כיצד מנוהל הידע בחברה, שמאפשר להביא את המותגים שלה מהר יותר לסופרמרקט או למסעדה הקרובים לביתכם

פאר לי קזס, מנהלת ידע ב-CBC ישראל.

"CBC ישראל עברה שינוי ארגוני מורכב מאוד בשלוש השנים האחרונות, כאשר מקבוצת חברות, בהן החברה המרכזית למשקאות קלים, הפכנו לחברה אחת. יחידת ניהול הידע בארגון מציעה פתרונות ממוקדים, תומכי ביצוע, במקומות שזה נצרך. זאת, עד שנקים מערכת ניהול ידע אחת, וכדי לא לחכות להקמתה", כך אמרה פאר לי קזס, מנהלת ידע ב-CBC ישראל.

קזס דיברה בכנס השנתי לניהול ידע ומסמכים מבית אנשים ומחשבים, KMDM, שנערך באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות עשרות אנשי מקצוע ומומחים בתחום.

CBC היא חברה לייצור, שיווק והפצה של מזון ומשקאות. המותג הידוע ביותר שהיא משווקת ומפיצה בארץ הוא קוקה קולה, אולם היא כוללת מותגים ידועים נוספים בעולמות המזון והמשקאות, בהם בירה טובורג, וודקה סמירנוף, פריגת, מותג המים המינרליים נביעות, וכן טרה, מולר ומשק צוריאל. קזס הסבירה כיצד נעשה ניהול הידע בחברה שאחראית בארץ על כל המותגים הללו.

"מעניין שבכל ארגון, תחום ניהול הידע יושב במקום אחר, ביחידה אחרת. אצלנו, הוא חלק ממערך ההדרכה באגף משאבי האנוש", אמרה.

"תפישת משאבי האנוש שלנו היא האדם, העובד, במרכז. אנחנו פועלים ליצירה של פתרונות לפיתוח אישי-מקצועי, תוך חיבור מתמיד לביזנס. ניהול הידע הוא אצלנו חלק בלתי נפרד מהתמיכה בביצועים. כמעט בכל אתר או מפעל יש לנו מנהל ידע, שאחראי על הנהלים והוראות העבודה, כמו גם על ההנגשה שלהם בפורטל הידע של המפעל או האתר", ציינה קזס.

היא הדגישה כי "השינוי הארגוני שלנו – איחוד כל החברות והמותגים תחת קורת גג אחת – עדיין נמצא בתהליך, הוא לא פשוט מבחינת פוליטיקה ארגונית, שפה ארגונית וכדומה. הוא הציף את הצורך בניהול ידע בארגון. נתקלנו באתגרים הבאים: ידע ארגוני לא מונגש, זמן הכשרה ארוך, ויכולת מוגבלת לשליפת נתונים ואובדן של ידע, מאחר שיש ניוד עובדים ותחלופה שלהם, והידע שאותו הם צוברים אובד ולא מתועד".

כיצד פותרים זאת ב-CBC? קזס אמרה כי "אנחנו פועלים בדרך דו כיוונית: מלמעלה – מכוונים למערכת ניהול ידע אחת, ומלמטה – יוצרים את האיים של הידע במקומות שצריכים אותנו. השלב הבא הוא למפות את האתגרים העסקיים שלנו, במה בחרנו להתמקד. למשל, פורטפוליו מוצרים נרחב, תהליכי עבודה מורכבים, וקושי בגיוס ובהכשרה של עובדי ליבה".

אסטרטגיית ניהול הידע ב-CBC

קזס ציינה את אסטרטגיית ניהול הידע ב-CBC, שמורכבת ממיקוד ותעדוף שתומכים באסטרטגיה הכללית של החברה, מתן פתרונות מהירים ומיטביים והשקת פלטפורמה מתקדמת לניהול ידע. היא ציינה כדוגמה אפליקציה שפיתחו בחברה לטובת אנשי המכירות של מותגי האלכוהול שלה, וצ'טבוט לפתרון תקלות, שמאפשר לאנשים הרלוונטיים לעשות זאת במהירות רבה יותר. לדברי קזס, "כל המענים הללו נבנו עם מומחי תוכן מבפנים ומבחוץ – מ-ROM Knowledgeware".

לסיכום היא אמרה ש-"אנחנו כל הזמן חושבים על מה העובד והמנהל בארגון צריכים, ופועלים על מנת לתת להם את הפתרונות המיטביים והמדויקים ביותר".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואל

    הכלל הוא כשחברה מתפארת במשהו זה תמיד הצד הכי חלש שלה שהיא קופצת להגן עליו מפני האמת.

אירועים קרובים